Trzy miesiące od wejścia na rynek marka Sami Swoi jest rozpoznawana przez 54% mieszkańców Polski – wynika z badania TNS Telecoms Index*, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Dokładnie taki sam odsetek osób rozpoznawał markę Heyah, po upływie podobnego okresu od jej debiutu.
Badanie TNS Telecoms Index pozwala na porównanie efektów działań marketingowych marek, które w ostatnim roku pojawiły się na polskim rynku telefonii komórkowej. Prezentowane dane pochodzą z trzeciego miesiąca od momentu wejścia nowych marek na rynek, tj. z października 2004 dla marki Sami Swoi i z czerwca 2004 dla marki Heyah.
Po upływie pierwszego kwartału od debiutu, Sami Swoi są rozpoznawani przede wszystkim przez mieszkańców mniejszych miejscowości. W przypadku Heyah, trzy miesiące po debiucie tej marki jej wspomagana znajomość była największa w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców).
Wykres. Znajomość wspomagana marek Sami Swoi oraz Heyah.
Podstawa: Wszystkie osoby w wieku 15 lat i więcej.
Dane z końca trzeciego miesiąca od momentu wprowadzenia danej marki
na rynek (Sami Swoi – październik 2004; Heyah – czerwiec 2004)
W momencie debiutu marki Sami Swoi, w październiku 2004, rozpoznawalność marki Heyah zwiększyła się o 10 punktów procentowych i wyniosła 64%.
Wydatki na reklamy telewizyjne obu konkurentów w porównywalnych okresach od debiutu rynkowego nie różniły się znacznie, jednak całkowita oglądalność** reklam telewizyjnych Heyah była większa – wskaźnik GRP*** w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu wyniósł dla Heyah 4410 GRP (w grupie 15+), zaś dla marki Sami Swoi – 3638 GRP (w grupie 15+).
*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. TNS uruchamiając w 2002 roku badanie TNS Telecoms Index zdecydował się na ciągły monitoring rynku telekomunikacyjnego. Co miesiąc badanych jest 1000 gospodarstw domowych.
**Dane telemetryczne pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba 2808 osób powyżej 15 roku życia.
***GRP (Gross rating points)
Jest to wskaźnik określający intensywność kampanii reklamowej liczony jako suma ratingów uzyskanych przez poszczególne spoty w trakcie trwania tej kampanii.