Zbadano multiscreening podczas oglądania skoków narciarskich

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Telemetria Polska bada zjawisko multiscreeningu

Instytut Łączności, w ramach Programu Telemetria, przy użyciu TePanelu bada zjawisko multiscreeningu - jednoczesne korzystanie nawet z kilku ekranów np. podczas oglądania telewizji.
Pierwsze prace badawcze przeprowadzono na przykładzie nadawanych w TVP1 skoków narciarskich w niedzielę, 13 grudnia 2020 roku. Testy dotyczyły odbioru audycji na telewizorach stacjonarnych oraz na smartfonach.

2,5% widzów, posiadających zarówno odbiornik stacjonarny TV jak i Internet w telefonie, równolegle do transmisji korzystało z telefonów komórkowych do przeglądania Internetu i odpowiednich aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje, z których korzystano w czasie gdy na ekranach telewizorów nadawana była transmisja, to: Messenger oraz Allegro. Część osób grała też równolegle w gry, a jeszcze inne korzystały z przeglądarki internetowej, wyszukując w tym czasie przepisów wigilijnych (popularne było zapytanie o przepis na piernik).

O ile przed samą transmisją skoków narciarskich pojawiały się zachowania polegające na poszukiwaniu w Internecie informacji na temat transmisji (godzina rozpoczęcia, kto będzie skakał itp.), to już w czasie transmisji takie zachowania – poszukiwania informacji sportowych - nie pojawiały się.

Zjawisko multiscreeningu w paśmie przed transmisją skoków wynosiło 9% (9% osób korzystało z urządzenia mobilnego w czasie oglądania TV). Podczas samych skoków odsetek tych osób zmniejszył się do  2,5% (2,5% osób korzystało z urządzenia mobilnego w czasie oglądania TV).

Wyniki badań TePanelu pokazują, że część osób w czasie oglądania telewizji i słuchania radia korzysta równolegle z Internetu na telefonach komórkowych. Testy pokazały, że będzie można dokładnie sprawdzać stopień zaangażowania widzów w odbiór różnych programów telewizyjnych.

TePanel Instytutu Łączności liczy obecnie 1000 urządzeń.

TePanel zbudowano z dużą dbałością o właściwy, losowy dobór respondentów i rygorystyczne zachowywanie standardów.

Ściśle kontrolowany sposób kilku metod rekrutacji, pozwala dokładnie ocenić i uzupełnić (skompensować) braki każdej z metod. Dzięki użyciu różnych systemów, można kompensować zauważone braki. Jest to jednoźródłowy panel typu Single Source. Badani zgadzają się na pomiar wszystkich mediów - radio, telewizja, Internet, Internet w smartphonie itp.

Jest to panel eksperymentalny co oznacza, że na pod próbach testowane są najnowocześniejsze technologie pomiarowe, jak np. zegarki. Pomiar obejmuje szczegółowe aspekty, począwszy od pomiaru widowni z użyciem mierników stacjonarnych, poprzez analizę postaw i stylu życia panelistów.

Równolegle prowadzone są prace nad uzupełnianiem tych wyników danymi otrzymywanymi z RPD.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: