Polska Telefonia Komórkowa Centertel, podczas Gali Wydawnictwa Lupus (wydawca pism: Enter, PC Kurier, TeleNet Forum, CRN, CAD/CAM Forum) w dn. 16.01.2003 r. otrzymała w kategorii: Teleinformatyczna Usługa Roku - PLATYNOWĄ SIEĆ TELENET FORUM - za wdrożenie usług opartych na technologii SMS. Ponadto przyznano nagrody: firmie Avaya za System Okablowania Strukturalnego Avaya Systimax iPatch - w kategorii Teleinformatyczny Produkt Roku oraz Firmie Microsens - w kategorii Teleinformatyczna Firma Roku.
Przedstawiciele jury podkreślali, że Idea jest zdecydowanym liderem usług DATA wykorzystujących SMSy, gdyż w sieci Idea co miesiąc przesyłanych jest ok. 130 mln SMSów i liczba ta nieustannie rośnie. Szybko też zwiększa się oferta usług informacyjnych i m-commerce wykorzystujących SMS w sieci Idea. Platynową Sieć TeleNet Forum, z rąk redaktora naczelnego, pana Andrzeja Janikowskiego odebrali reprezentanci Idei: Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel ds. operacyjnych oraz Iwona Kossman, dyr. marketingu.
W Idei dostępnych jest obecnie ok. 250 usług i serwisów opartych na technologii SMS, które cieszą się rosnącą popularnością. Idea posiada wiodącą pozycję na rynku usług SMS w Polsce, gdyż średnio miesięcznie wysyłane jest w Idei ok. 130 mln SMS (co stanowi ok. 30 SMSów/abonenta sieci.). Rekordowym miesiącem był grudzień 2002 r., kiedy to przesłano w sieci Idea ponad 150 mln krótkich wiadomości tekstowych SMS.
"Wyrożnienie nagrodą TeleNet Forum usług opartych na technologii SMS wprowadzanych w sieci Idea w 2002 r., które cieszą się rosnąca popularnością u naszych 4,5 mln klientów - traktujemy jako wyraz uznania dla wszystkich pracowników PTK Centertel, udostępniających je zgodnie z naszym hasłem przewodnim: IDEA - pomysły dla ludzi' - powiedział wiceprezes Jean-Marc Vignolles - Jest to także wyraz uznania dla naszych kilkudziesięciu Partnerów, dzięki współpracy z którymi wdrożyliśmy w ub r. ponad 200 nowych usług opartych na technologii SMS - dając klientom nową, prostą i tanią formę zakupu usług i komunikacji".
"Jako pierwsi wprowadziliśmy możliwość zamiany darmowych minut w pakietach na SMSy w najkorzystniejszym przeliczniku - co zyskało uznanie u naszych klientów - stwierdziła Iwona Kossmann dyr. marketingu Idei - W tym roku nadal będziemy rozwijać segment prostych usług DATA, jakim są krótkie wiadomości tekstowe SMS (w tym także SMS Premium Rate), gdyż takich usług życzą sobie właśnie klienci zarówno w Polsce, jak i na świecie, a wkrótce wzbogacimy go także o usługi MMS."