Micromuse, dostawca oprogramowania do zarządzania sieciami i usługami, ogłosił wdrożenie przez firmę Telenor oprogramowania do zarządzania infrastrukturą IT, opartego na rozwiązaniu Netcool firmy Micromuse. Telenor jest norweskim operatorem telekomunikacyjnym i jedną z największych firm notowanych na giełdzie w Oslo.
"Polityka Telenor'u skoncentrowana jest na redukcji kosztów. Istotną część naszego programu redukcji kosztów stanowi rozwiązanie oparte na Netcoolu," powiedziała Ame Grini, Kierownik Projektu w Telenor Networks. "Alarmy pojawiające się w sieci są najpierw filtrowane przez system oparty na Netcoolu i odpowiednio do ważności nadawane są im priorytety. Następnie są one integrowane z procesami odpowiadającymi za obsługę klientów, co czyni nasze podejście do zarządzania usługami bardziej inteligentnym i pozwala nam reagować na zaistniałe sytuacje. Jesteśmy w stanie wykazać, że wdrożenie rozwiązania opartego na Netcoolu, dzięki redukcji kosztów operacyjnych, przyczyniło się do zwrotu z inwestycji i zwiększyło wartość biznesową firmy."
Wdrożenie oprogramowania opartego na rozwiązaniu Netcool pozwala firmie Telenor na gromadzenie i konsolidowanie informacji o stanie danych pochodzących z 200 central Ericssona i Alcatela. Pomaga też automatycznie identyfikować i nadawać priorytety alarmom, które dotknęły dane usługi. Rozwiązanie to jest zintegrowane z automatycznym systemem przyjmowania zgłoszeń telefonicznych Telenoru. Umożliwia to informowanie klientów o zaistniałym problemie i czasie potrzebnym do jego rozwiązania, wykluczając tym samym potrzebę ingerencji operatora telefonicznego. Rozwiązanie oparte na Netcoolu dostarcza także szczegółowe informacje diagnostyczne dla zespołu ds.obsługi klienta, gdy błąd nie może być raportowany automatycznie, i kiedy jest to możliwe, system próbuje rozwiązać problem zanim pojawi się on u klienta.
"Możliwości rozwiązania Netcool firmy Micromuse w zarządzaniu i utrzymaniu ciągłości krytycznych usług zostały sprawdzone już w przeszłości w kilku odrębnych placówkach Telenoru. Jesteśmy jednak dumni mogąc dostarczyć także rozwiązanie do zarządzania infrastrukturą dla sieci usług klientów," powiedział Richard Lowe, Senior Wiceprezes na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę w firmie Micromuse. "Telenor jest doskonałym przykładem firmy, która zaimplementowała technologię zarówno do redukcji kosztów operacyjnych, jak i w celu polepszenia jakości usług klientów."