TelForce One, polski producent akcesoriów GSM, który planuje debiut giełdowy w pierwszym kwartale, chce przeznaczyć ok. 80 mln zł na inwestycje w ciągu najbliższych dwóch lat. Środki te posłużą głównie finansowaniu akwizycji spółek na rynku polskim i za granicą, poinformował Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu. Żywicki powiedział, że spółka prowadzi rozmowy w sprawie akwizycji z kilkunastoma podmiotami. Nie podał jednak żadnych szczegółów.
W 2006 roku spółka dokonała czterech akwizycji przejmując po 100% udziałów w czterech firmach: Telcon, specjalizującej się w sprzedaży bezpośredniej, spółkę dystrybucyjną Red Dog, R2 Invest, firmę produkującą akcesoria oraz spółkę marketingową Forever.
TelForce One jest producentem i dystrybutorem akcesoriów do telefonii komórkowej. Udział w rynku wysokości 40% plasuje go na 1 miejscu wśród dystrybutorów akcesoriów GSM w Polsce na rynku wartości ponad 100 mln zł. Telforce One sprzedaje akcesoria do telefonów komórkowych markowych (pod własnymi markami), producenckich (Samsung, Motorola) i niemarkowych poprzez bezpośredni import z Chin. "Osiągamy bardzo wysokie marże dzięki własnym markom, 80% całej masy towarowej sprzedajemy pod własną marką"- powiedział wiceprezes.
Spółka prowadzi produkcję własną w Polsce i Chinach (posiada 23 tys. pozycji magazynowych) oraz dystrybucję na terenie naszego kraju oraz Europy. Sieć dystrybucji spółki składa się z prawie 4 tys. punktów sprzedaży detalicznej - 20 punktów ogólnopolskiej sieci franczyzowej, 750 sieciowych punktów detalicznych oraz 3 tys. innych punktów detalicznych. Posiada także własne centrum logistyczne.
W pierwszym półroczu 2006 roku przychody grupy wyniosły 22,4 mln zł, a zysk netto 1,7 mln zł. Głównym akcjonariuszem TelForce One (75% udziałów) jest fundusz Springfield Investments, w 100% należący do Sebastiana Sawickiego, prezesa zarządu spółki. Pozostałe 25% udziałów również należy do prezesa.