TelForceOne przedstawił swoją nową strategię

Newsy
Żródło: TelForceOne
Opinie: 3

Strategia Grupy Kapitałowej TelForceOne SA na lata 2010 – 2012:

Sytuacja Grupy Kapitałowej TelForceOne

TelForceOne jest wiodącym dostawcą akcesoriów mobilnych posiadającym ok 40% udziałów w rynku w Polsce i podobną pozycję w Czechach i na Słowacji. Kluczowymi obszarami działalności Grupy Kapitałowej są akcesoria GSM, telefony własnej marki myPhone i alternatywne materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących. TelForceOne działa także w obszarze akcesoriów komputerowych, akcesoriów do sprzętu RTV i elektroniki użytkowej. Dzięki franszyzowej sieci sprzedaży detalicznej Teletorium oraz współpracy z licznymi kontrahentami, marki produktów Spółki są dostępne dla szerokiego grona klientów.

Po zakończonej z sukcesem w 2009 roku restrukturyzacji, jak również dzięki szeregom nowych działań rynkowych i zdeterminowanej pracy nad wynikiem finansowym, Spółka stoi przed wyzwaniami związanymi z utrzymaniem i dalszym poprawianiem swojej pozycji rynkowej i wyników finansowych.

Misja

Misją TelForceOne jest dostarczanie klientom nowoczesnych i atrakcyjnych cenowo rozwiązań z zakresu akcesoriów mobilnych ułatwiających funkcjonowanie w świecie wypełnionym urządzeniami elektroniki użytkowej.

Swoim akcjonariuszom Grupa Kapitałowa TelForceOne będzie dostarczała stały, stabilny wzrost wartości, podwyższając stale rentowność.

Wizja

W 2012 roku Grupa Kapitałowa TelForceOne utrzyma pozycję lidera rynku akcesoriów mobilnych w Polsce, Czechach i na Słowacji oraz zajmie jedną z trzech pierwszych pozycji na krajowym rynku materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Marka myPhone będzie zajmowała pozycję lidera aparatów GSM w segmentach dual-sim i telefonów o uproszczonej funkcjonalności.

Cele strategiczne

· Utrzymanie dominacji aparatów myPhone w dwóch segmentach rynku

Rewolucja w komunikacji między ludźmi za pomocą coraz to nowszych rozwiązań technologicznych sprawia, że pewne narzędzia i atrybuty stają się w naszym życiu niezbędne. TelForceOne razem z wchodzącą w skład Grupy Kapitałowej spółką myPhone stawia przed sobą cele związane z zaspokajaniem w budżetowych cenach potrzeb użytkowników telefonii komórkowej i elastycznym dostosowywaniem się do panujących trendów w telekomunikacji. Telefony marki myPhone są dostarczane użytkownikom w budżetowych cenach dzięki produkcji wykonywanej na Dalekim Wschodzie.

W roku 2009 spółka myPhone osiągnęła sukces m.in. dzięki sprzedaży 113 tys. sztuk telefonów. Obecnie, marka myPhone jest liderem w dwóch kategoriach:

- rynku telefonów obsługujących dwie karty SIM (dual-SIM). Spółka zamierza do końca 2012 roku utrzymać lub zwiększyć udział szacowany już na 55% rynku open market.

- rynku telefonów o uproszczonej funkcjonalności. Dzięki stworzeniu i rozwijaniu segmentu myPhone Simple Life, spółka zamierza do końca 2012 roku utrzymać udziały w tym segmencie szacowany już na przeszło 60% rynku open market. TelForceOne zamierza w najbliższych latach zwiększać przychody ze sprzedaży aparatów myPhone o ok. 30-40% rocznie.

· Zdobycie jednej z trzech pierwszych pozycji w segmencie alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek

Dynamicznie rosnący rynek alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek pozwala szacować, iż dalszy rozwój tego obszaru i inwestycje związane podwyższaniem jakości oferowanych produktów przyniosą spółce w najbliższych kwartałach wzrost przychodów w tym segmencie na poziomie 20-30% rocznie i będą rosły szybciej niż rynek.

Według własnych szacunków, marka TF1 obecnie zajmuje pozycję w pierwszej 5. w segmencie atramentów i w pierwszej 7. w segmencie tonerów. Do końca 2012 roku TelForceOne planuje uplasować się w pierwszej 3 na liście dostawców atramentów oraz w pierwszej 4 w kategorii tonerów.

Szacowana wartość rynku materiałów eksploatacyjnych w 2009 roku wyniosła przeszło 250 mln PLN w cenach hurtowych netto.

· Utrzymanie pozycji w segmencie akcesoriów mobilnych i dalsza ekspansja zagraniczna

TelForceOne produkuje i sprzedaje akcesoria mobilne należące do portfolio własnych marek, takich jak TF1, Foof, Forever, callme i foreverlight. Sprzedaż poprzez Teletorium - ogólnopolskiego operatora sieci punktów sprzedaży detalicznej, zlokalizowanych w największych centrach handlowych oraz przez sieć prawie 3,5 tysięcy punktów sprzedaży kontrahentów Grupy Kapitałowej powoduje, że akcesoria mobilne TelForceOne są dostępne dla klientów we wszystkich zakątkach Polski, Czech i Słowacji oraz widoczne w większości krajów Europy. Produkcja pod własnymi markami na Dalekim Wschodzie umożliwia dostarczanie klientom akcesoriów mobilnych w atrakcyjnych cenach.

TelForceOne do końca 2012 roku zamierza utrzymać pozycję lidera rynku akcesoriów mobilnych w Polsce, Czechach i na Słowacji, a także zbudować pozycję wyjściową do osiągnięcia pozycji znaczącego gracza w krajach Europy Zachodniej. Spółka będzie w dalszym ciągu poszerzać grono kontrahentów, przede wszystkim koncentrując się na ekspansji na rynki unijne.

Narzędzia realizacji strategii

Strategia rozwoju spółki w latach 2010-2012 będzie realizowana przy pomocy szeregu działań. Należą do nich:

· Stały rozwój oferty produktowej dostosowanej do potrzeb klientów i do zmieniających się technologii na rynkach aparatów GSM oraz akcesoriów mobilnych; rozszerzenie skali produkcji krajowej materiałów eksploatacyjnych do drukarek.

· Nawiązywanie współpracy z kolejnymi kontrahentami o ogólnokrajowej skali działania, przede wszystkim sieciami handlowymi i operatorami GSM.

· Stosowanie nowoczesnych metod zarządzania optymalizujących koszty działalności operacyjnej.

· Reinwestowanie zysków osiąganych przez spółkę w latach 2009-2011.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: