TelForceOne – wyniki po III kw. 2014 r.

Newsy
Opinie: 1

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

Grupa TelForceOne zanotowała po III kw. 2014 r. niemal 100% wzrostu przychodów r/r oraz wzrost zysku netto o ponad 170% r/r.

Grupa TelForceOne w okresie trzech pierwszych kwartałów br. zanotowała wzrost sprzedaży – przychody Grupy wyniosły 197,4 mln zł, co oznacza wzrost o 99,1% w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. – Dynamiczny wzrost przychodów związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi. Warto podkreślić, że wzrost sprzedaży został odnotowany we wszystkich kategoriach produktów i kanałach dystrybucji – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.

W okresie 1-3Q2014 Grupa wypracowała 43,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (wzrost o 48,4% r/r), natomiast zysk operacyjny osiągnął poziom 9,5 mln zł (wzrost o 96,9% r/r). Zysk EBITDA wyniósł 11,3 mln zł (wzrost o 83,9% r/r), a zysk netto 5,5 mln zł (wzrost o 171,3% r/r). Grupa utrzymała poziomy marż na podobnym poziomie, jedynie marża brutto była nieco niższa niż rok wcześniej. - Dynamiczny wzrost przychodów w Grupie związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi – wyjaśnia Wiesław Żywicki. Marża brutto na sprzedaży w 1-3Q2014 wyniosła 22,2%, marża EBIT 4,8%, marża EBITDA 5,7%, a marża netto 2,8%.

W ciągu ostatnich trzech kwartałów Grupa TelForceOne prowadziła rozmowy z centralami kolejnych europejskich sieci handlowych, co wkrótce może skutkować podpisaniem nowych umów na dostawy produktów oferowanych przez spółki z grupy kapitałowej. Podejmowane były także intensywne działania nakierowane na pozyskanie do współpracy zagranicznych centrali sieci wielkopowierzchniowych celem dostaw ogólnoeuropejskich. – Chciałbym także podkreślić bardzo intensywny rozwój spółki myPhone. Jak pokazują badania marka myPhone stała się najbardziej rozpoznawalna spośród wszystkich marek krajowych telefonów. Z wyników badania wynika również, że obecnie w Polsce jest mniej więcej tyle samo użytkowników telefonów myPhone, co urządzeń takich marek jak Apple, BlackBerry czy Motorola – informuje Wiceprezes Zarządu.

Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników:

[w tys. zł] 1-3Q2013 1-3Q2014 Zmiana
Przychody 99 111 197 375 +99,1%
Zysk brutto na sprzedaży 29 558 43 873 +48,4%
marża brutto na sprzedaży 29,8% 22,2% -7,6 p.p.
EBITDA 6 150 11 308 +83,9%
marża EBITDA 6,2% 5,7% -0,5 p.p.
EBIT 4 817 9 486 +97,0%
marża EBIT 4,9% 4,8% -0,1 p.p.
Zysk netto 2 011 5 457 +171,3%
marża netto 2,0% 2,8% +0,8 p.p.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: