Tell poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za IV kwartał 2005 r.
"To był przełomowy i bardzo dobry rok w historii Spółki. Sukces publicznej emisji akcji i udany debiut na Giełdzie, płynne przejście przez skomplikowany proces rebrandingu sieci sklepów i wreszcie osiągnięcie zamierzonych wyników finansowych, uznajemy za powód do satysfakcji i element motywacji do dalszej pracy nad realizacją naszej strategii" – powiedział Rafał Stempniewicz, Prezes Zarządu Tell S.A.
"Dzięki zwiększeniu o blisko 43% średniorocznie liczby sklepów w stosunku do roku 2004, możliwe było zwiększenie zysku operacyjnego o prawie 100%,a zysku netto o ponad 200%. Środki finansowe, które Spółka wygenerowała z działalności operacyjnej, pozwoliły jej na spłatę kredytów krótkoterminowych. O tym, że są to plany realne przekonywaliśmy inwestorów w trakcie spotkań przed emisją publiczną, cieszymy się że nie zawiedliśmy zaufania tych z nich, którzy są dziś akcjonariuszami naszej Spółki" - dodał Robert Krasowski, Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu Tell S.A.
Podsumowanie najważniejszych danych ze skonsolidowanego sprawozdania grupy kapitałowej Tell S.A w 2005 roku:
Przychody
Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej osiągnęły w 2005 roku poziom 127.709 tys. zł i były o 29,3% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, przy czym najważniejsza dla Spółki kategoria przychodów - przychody z prowizji za przyłączenia klientów do sieci, wzrosły o 38,4%.
Zysk brutto ze sprzedaży
Po czterech kwartałach 2005 roku zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 31.768 tys. zł i był o 44,54% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa zysku brutto ze sprzedaży wzrosła do poziomu 24,88% z poziomu 22,26%.
Zysk operacyjny
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w 2005 roku 4.981 tys. zł. i był o 97,80% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa zysku operacyjnego wzrosła do poziomu 3,90% z poziomu 2,55%.
EBITDA
Zysk z działalności operacyjnej, powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł
w 2005 roku 7.251 tys. zł. i był o 84,30% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa EBITDA wzrosła do poziomu 5,68% z poziomu 3,98%.
Zysk netto
Zysk netto wyniósł w 2005 roku 3.394 tys. zł. i był o 127,0% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa zysku netto wzrosła do poziomu 2,66% z poziomu 1,44% .
Podsumowanie najważniejszych danych na temat wartościowej i ilościowej struktury sprzedaży zawiera poniższa tabela:
Przychody ze sprzedaży produktów i towarów (tys. zł) | I-IV kw. 2005 | I-IV kw. 2004 | zmiana I-IV kw.05/I-IV kw. 04 | IV kw.2005 | IV kw.2004 | zmiana IV kw.05/IV kw. 04 |
Prowizje | 40 084 | 28 963 | 138,40% | 11 590 | 10 068 | 115,12% |
Telefony*, zestawy prepaid | 25 654 | 27 583 | 93,01% | 7 724 | 12 240 | 63,10% |
Karty doładowujące pre-paid | 52 958 | 38 131 | 138,89% | 14 146 | 13 237 | 106,87% |
Pozostałe przychody | 9 013 | 4 043 | 222,92% | 3 144 | 906 | 347,20% |
Razem | 127 709 | 98 720 | 129,36% | 36 604 | 36 450 | 100,42% |
*telefony abonamentowe, telefony sim-free
Wolumen sprzedaży usług | I-IV kw. 2005 | I-IV kw. 2004 | zmiana I-IV kw.05/I-IV kw. 04 | IV kw.2005 | IV kw.2004 | zmiana IV kw.05/IV kw. 04 |
Aktywacje post-paid | 239 313 | 163 306 | 146,54% | 68 828 | 61 006 | 112,82% |
Aktywacje pre-paid | 581 789 | 272 395 | 213,58% | 237 855 | 98 558 | 241,34% |
Razem | 821 102 | 435 701 | 188,46% | 306 683 | 159 564 | 192,20% |