Tell zwiększył przychody o prawie 30%

Newsy
Żródło: Tell
Opinie: 7

Tell poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za IV kwartał 2005 r.

"To był przełomowy i bardzo dobry rok w historii Spółki. Sukces publicznej emisji akcji i udany debiut na Giełdzie, płynne przejście przez skomplikowany proces rebrandingu sieci sklepów i wreszcie osiągnięcie zamierzonych wyników finansowych, uznajemy za powód do satysfakcji i element motywacji do dalszej pracy nad realizacją naszej strategii" – powiedział Rafał Stempniewicz, Prezes Zarządu Tell S.A.

"Dzięki zwiększeniu o blisko 43% średniorocznie liczby sklepów w stosunku do roku 2004, możliwe było zwiększenie zysku operacyjnego o prawie 100%,a zysku netto o ponad 200%. Środki finansowe, które Spółka wygenerowała z działalności operacyjnej, pozwoliły jej na spłatę kredytów krótkoterminowych. O tym, że są to plany realne przekonywaliśmy inwestorów w trakcie spotkań przed emisją publiczną, cieszymy się że nie zawiedliśmy zaufania tych z nich, którzy są dziś akcjonariuszami naszej Spółki" - dodał Robert Krasowski, Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu Tell S.A.

Podsumowanie najważniejszych danych ze skonsolidowanego sprawozdania grupy kapitałowej Tell S.A w 2005 roku:

Przychody

Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej osiągnęły w 2005 roku poziom 127.709 tys. zł i były o 29,3% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, przy czym najważniejsza dla Spółki kategoria przychodów - przychody z prowizji za przyłączenia klientów do sieci, wzrosły o 38,4%.

Zysk brutto ze sprzedaży

Po czterech kwartałach 2005 roku zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 31.768 tys. zł i był o 44,54% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa zysku brutto ze sprzedaży wzrosła do poziomu 24,88% z poziomu 22,26%.

Zysk operacyjny

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w 2005 roku 4.981 tys. zł. i był o 97,80% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa zysku operacyjnego wzrosła do poziomu 3,90% z poziomu 2,55%.

EBITDA

Zysk z działalności operacyjnej, powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł
w 2005 roku 7.251 tys. zł. i był o 84,30% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa EBITDA wzrosła do poziomu 5,68% z poziomu 3,98%.

Zysk netto

Zysk netto wyniósł w 2005 roku 3.394 tys. zł. i był o 127,0% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Stopa zysku netto wzrosła do poziomu 2,66% z poziomu 1,44% .

Podsumowanie najważniejszych danych na temat wartościowej i ilościowej struktury sprzedaży zawiera poniższa tabela:

Przychody ze sprzedaży
produktów i towarów (tys. zł)
I-IV kw. 2005 I-IV kw. 2004  zmiana
I-IV kw.05/I-IV kw. 04
IV kw.2005 IV kw.2004 zmiana
IV kw.05/IV kw. 04
Prowizje 40 084 28 963 138,40% 11 590 10 068 115,12%
Telefony*, zestawy prepaid 25 654 27 583 93,01% 7 724 12 240 63,10%
Karty doładowujące pre-paid 52 958 38 131 138,89% 14 146 13 237 106,87%
Pozostałe przychody 9 013 4 043 222,92% 3 144 906 347,20%
Razem 127 709 98 720 129,36% 36 604 36 450 100,42%

*telefony abonamentowe, telefony sim-free

Wolumen sprzedaży usług I-IV kw. 2005 I-IV kw. 2004 zmiana
I-IV kw.05/I-IV kw. 04
IV kw.2005 IV kw.2004 zmiana
IV kw.05/IV kw. 04
Aktywacje post-paid 239 313 163 306 146,54% 68 828 61 006 112,82%
Aktywacje pre-paid 581 789 272 395 213,58% 237 855 98 558 241,34%
Razem 821 102 435 701 188,46% 306 683 159 564 192,20%

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: