Tell, dystrybutor produktów i usług Orange w Polsce, poinformował o skonsolidowanych wynikach finansowych za I kwartał 2006 r.
Wybrane dane finansowe Tell S.A. za I kwartał 2006 r.:
Wyszczególnienie (zł) | 2006 I kwartał | 2005 I kwartał | zmiana w % |
Przychody | 32 541 | 27 106 | 20% |
Zysk brutto ze sprzedaży | 8 587 | 7 186 | 20% |
Zysk operacyjny | 1 730 | 905 | 91% |
EBITDA | 2 410 | 1 385 | 74% |
Zysk netto | 1 273 | 626 | 103% |
"Był to nadspodziewanie dobry kwartał. Sprzedaż aktywacji post-paid była większa niż by to wynikało tylko z przyrostu liczby sklepów Orange. Nie mniejszą jednak zasługę dla dobrego wyniku grupy Tell miała spółka zależna Connex, a to dzięki konsekwentnemu powiększaniu sieci sprzedaży oraz bezpośrednim umowom dystrybucyjnym w zakresie hurtowej sprzedaży asortymentu pre-paid ze wszystkimi operatorami sieci komórkowych. Wyniki I kwartału br., w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego bardzo dobrze pokazują także efekt tzw. „odłożonych prowizji”, charakterystyczny dla naszej działalności. 46 Sklepów, które kupiliśmy w październiku 2004 roku otrzymywało w I kwartale 2005r. niespełna 60% faktycznie wypracowanych prowizji. W I kwartale bieżącego roku, wskaźnik ten był na poziomie ok. 90%" – powiedział Rafał Stempniewicz Prezes Zarządu Tell S.A.
Według opracowania PTK Centertel, dotyczącego wyników sprzedaży i analizy efektywności Agentów w 2005 roku, TELL zajął pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży aktywacji postpaid wśród wszystkich agentów PTK Centertel w 2005 roku, a także pierwsze miejsce pod względem średniej sprzedaży na 1 sklep, wśród dealerów ogólnopolskich.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników 2005 roku. Szczególnie zajęcie pierwszego miejsca pod względem efektywności sprzedaży naszej sieci jest dla nas ważnym osiągnięciem. Uzyskanie takiego wyniku w sytuacji posiadania znacząco większej sieci sklepów niż pozostali ogólnopolscy dealerzy, to niełatwe zadanie – powiedział Rafał Stempniewicz, Prezes Zarządu TELL S.A.
W niedawnym rankingu 250 spółek pt: „Perły Polskiej Giełdy”, przygotowanym przez PARKIET, TELL S.A. znalazł się na 43 miejscu wśród firm, które w ostatnim roku najszybciej zwiększały przychody ze sprzedaży (wzrost przychodów o 29,4 %) oraz na 24 pozycji pod względem wzrostu przychodów w ostatnich 3 latach (ze wzrostem przychodów o 103,2 %).
Natomiast wśród 50 spółek sklasyfikowanych w kategorii „handel i dobra konsumpcyjne” TELL S.A. zajął wysokie 16. miejsce, uzyskując 49,9 na 100 możliwych punktów (pod uwagę brano łącznie następujące kryteria: rentowność sprzedaży, rentowność kapitału, marża EBITDA, dynamika przychodów, dynamika EPS, stopa zwrotu na GPW, stopa dywidendy, powtarzalność zysków).