12 sierpnia br. Internet Group zawarła porozumienie z duńską spółką Telogic. Umowa dotyczy wspólnego świadczenia kompleksowych usług wirtualnym operatorom komórkowym w naszym kraju. Jednocześnie IGroup stanie się większościowym udziałowcem spółki Telogic Poland Sp. z o.o., którą duński partner utworzył na potrzeby prowadzenia działalności operacyjnej w Polsce.
Telogic wszedł na polski rynek we wrześniu ubiegłego roku. Firma Telogic Poland Sp z o.o. zamierza stać się wiodącym dostawcą usług MVNE w Polsce. Telogic Poland umożliwi firmom oferowanie usług telefonii komórkowej, przy użyciu infrastruktury istniejących operatorów (Mobile Network Operators - MNO). Jednocześnie zapewni swoim klientom wszystkie potrzebne do tego usługi i technologie, takie jak: umowy z operatorem, zarządzanie kartami SIM, biling, obsługę klienta, CRM czy przenoszenie numerów.
INTERNET GROUP SA jest spółką notowaną na GPW od 1996 roku. Od maja 2007, po połączeniu z CR Media Consulting, jest grupą kapitałową działającą w obszarze rynku mediów, marketingu i usług dla biznesu.
Wyniki finansowe Internet Group za drugi kwartał 2008 r.
Przychody Grupy wyniosły 86,0 mln zł i wzrosły o 38,7% w stosunku do 2 kwartału 2007.
W porównaniu z 2 kwartałem 2007 r. spółka znacznie poszerzyła skalę działania. Na wyniki Grupy wpłynęły spółki przejęte w 2 i 4 kwartale 2007 r., takie jak: Call Center Poland, ContactPoint, Communication One Consulting, Webtel czy przedsięwzięcia prowadzone w ramach spółki ZigZag. Łącznie nowe przedsięwzięcia dodały 22,7 mln do przychodów Grupy.
Największy udział w przychodach stanowiła Platforma Mediowa (CR Media Consulting, Ad Meritum, Ad.Net, Sabela Media Polska i Online Media Group Poland). W 2 kwartale spółki te uzyskały przychód 67,0 mln. Największy, 50-procentowy wzrost odnotował Ad.Net
Platforma Call Center (Call Center Poland, ContactPoint, Call Connect) wygenerowała 15,9 mln przychodów
Wpływy Platformy Biznesowej (ZigZag, Communication One Consulting) wyniosły 6,8 mln
Przychody Platformy E-marketingowej (Webtel, Interactive Marketing Partner Polska) to 5,0 mln
Platforma Media on-line, w której skład wchodzą nowe przedsięwzięcia, będące w fazie inkubacji, wygenerowała przychód w wysokości 0,6 mln. Platforma ta ma osiągnąć rentowność w czwartym kwartale bieżącego roku
EBITDA Grupy wzrosła o 42,2% z 4,0 mln do 5,8 mln.
Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 22,2% z 3,6 mln do 4,4 mln.
Wynik netto obciążyły koszty finansowe związane z finansowaniem bankowym zaciągniętym w celu strategicznej akwizycji spółek skupionych wokół Call Center Poland SA w 2007 r.