Telson F88: Zegarko-telefon

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 15
Opinie: 15

Chiński koncern China Electronics Corp. (CEC) wypuścił na rynek zegarek, który łączy cechy telefonu komórkowego i aparatu fotograficznego

Urządzenie o nazwie Telson F88 jest połączeniem telefonu komórkowego pracującego w standardzie CDMA 1x i zegarka. Wśród funkcji, które oferuje, znalazły się m.in.: wybieranie głosowe, dyktafon, polifoniczne dzwonki i funkcja pomiaru czasu w różnych strefach czasowych. Na pasku umieszczono niewielką klawiaturę. Głównym elementem zestawu jest jednak duży, srebrny przycisk nawigacyjny. F88 został wyposażony w kolorowy wyświetlacz odzwierciedlający 256 barw oraz aparat cyfrowy o rozdzielczości 300 tys. pikseli, który można obracać. Całe urządzenie waży 100 g i pozwala na przeprowadzenie ok. 120 min rozmowy telefonicznej. Pierwsze zamówienia na F88 przyjmują już niektóre chińskie sklepy internetowe. Na razie przyjemność posiadania komórki na nadgarstku jest dość droga. F88 kosztuje 1,16 tys. dol. 

  

Telson F88 nie jest pierwszym zegarkiem z funkcjami komórki. W marcu tego roku japoński koncern NTT DoCoMo wypuścił pierwsze tego typu urządzenie o nazwie Wristomo. Prototypy zaprezentowały już Motorola i Siemens. Nie wiadomo jednak, kiedy trafią one do masowej produkcji.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-08-25 13:42
    Zabawka dla agenta 007
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-25 13:42
    gdyby nie napisali ze to zegarek nigdy bym nie zgadł ze to właśnie jest zegarek, fon i aparat
    0
  • Users Avatars Mini
    xslimakx pisze: 2003-08-25 13:48
    fajne ... szkoda ze jak kazda nowinka na poczatku bedzie strasznie drogie :(
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-25 14:04
    Mogliby dać fotke jak to się prezentuje założone na ręku, bo zajmuje chyba troche więcej miejsca niż zwykły zegarek
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-25 14:15
    Fajan sprawa. Miniaturyzacja kosztuje. Pewnie będą fanatycy tego typu gadżetów, ale mi rozmiarowo najabrdziej odpowiadają telefony wielkości Nokii 51**, 61**, 63**.
    0
  • Users Avatars Mini
    1955 pisze: 2003-08-25 14:20
    ciekawe czy jest produkowana wersja dla leworęcznych - na prawą rękę ? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-25 14:22
    ciekawe ile trzyma bateria, pewnie niedlugo, ale to tez troche glupie bo jak rozladuje nam sie to nie bedziemy miec podstawowej funkcji czyli zegarka, chyba ze bedzie jakas osobna bateryjka ktora bedzie w stanie dlugo wytrzymac podtrzymujac tylko zegarek ale znowu jest kolorowy wyswietlacz wiec raczej nici z tego hehe a wiec trzeba bedzie ladowac zegarek codziennie hehe :P
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-25 14:23
    ale tak ogolnie podoba mi sie, miniaturyzacja poszla do przodu
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-08-25 14:49
    pomysl fajny;) ale napewno nie bedzie to tani zegarek i podobnie jak z aparatami wbudowanymi w telefon moga pojawic sie kontrowersje gdyz to miezenia czasu sluzy zwykly zegarek, a tak pozatym ten jasniejszy po prawej przypomina mi mojego SE;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2003-08-25 14:54
    A nie lepiej ograniczyć funkcje do minimum,dać zwykły wyświetlacz i zrobić coś mniejszego,jak prawdziwy zegarek?Wtedy możnaby to używać np.na rowerze or something,bo wątpię,żeby ludzie zrezygnowali z normalnych telefonów.A w ogóle,to ciekawe jak wygląda facet rozmawiający przez ten telefon.Przedramie przy uchu?
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-08-25 14:58
    Pala mysle ze rozmowa odbywa sie przez zestaw sluchawkowy i nie trzeba sie gimnastykwoac by pogadac przez ten zegarek;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-25 15:14
    Mimo wszystko jest to chyba większe od normalnego zegarka. Ciekawe, czy wygodnie się nosi na ręku.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-25 15:42
    Ależ to musi być nieporęczne i krępujące ruchy...Bzdurny gadzet .Dołącz aparat i już nie wiem jak ruszysz ręką (nie mówiac już o zaczepianiu o ubranie i inne przedmioty).
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2003-08-25 22:43
    Szymon:Jak przez zestaw słuchawkowy,to jak?Podpinasz,jak dzwoni?I potem z kablem latasz?Czy też cały czas z kablem latasz ;) ? Bo Bluetooth starczył by chyba,żeby powiedzieć cześć ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-08-26 11:56
    dziwny ten telefon. Wole normalne komorki niz zegarek z telefonem.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: