Test iPhone 5s

Recenzje
Opinie: 40

Klasa smartfonu S (skala „Mercedesa” A, B, C, E, S)

Skala ocen 1-6 (6-celujący)

Wstęp

5s to kolejny już iPhone, który wzbudził wśród komentatorów ogromne emocje. Fani Apple jak zwykle są zachwyceni, a krytycy jak zwykle śmieją się z braku innowacji w nowym modelu. Wielbiciele marki pobiegli już do sklepów, sceptycy wybiorą smartfony Sony i Samsunga.

Apple nadal nie bierze udziału w wyścigu na wodotryski, bierze udział w wyścigu na jakość wykonania obudowy i jakość/stabilność oprogramowania i ten wyścig wygrywa. iPhone 5s to stabilny wół roboczy, na którym możemy polegać – nie resetuje się, nie ma na nim wirusów itd. Gdy ktoś potrzebuje najnowszych usług, smartfonowej wizji niedalekiej przyszłości to wówczas powinien wybrać Samsunga Galaxy Note 3. W iPhone 5s ich nie znajdzie.

Należy także postawić pytanie, czy iPhone 5s powinni kupować posiadacze poprzednich smartfonów tego producenta. Odpowiedź brzmi "tak", choć w przypadku modelu „5” nie zauważą znaczącej różnicy. W przypadku wcześniejszych modeli skok szybkości będzie niesamowity.

Nadal największą zaletą iPhone pozostaje system operacyjny, jakość aplikacji i jakość wykonania samego telefonu. Wadą jest mały ekran i bardzo wysoka cena. Sprawy ceny nie załatwia także wybór modelu 5c, bo on też jest w Polsce maksymalnie drogi.

Co więc ulepszono w 5s:

  • poprawiono obsługę kamery i wprowadzono jej nowe funkcje
  • wprowadzono nagrania wideo slow-motion
  • wprowadzono czytnik linii papilarnych, który można używać do odblokowywania ekranu i zakupów w sklepie z aplikacjami
  • wprowadzono nowy procesor A7 z koprocesorem ruchu M7 z architekturą 64-bit

Główne wady i zalety smartfonu iPhone 5s

Zalety:

  • wspaniały wygląd
  • bardzo szybki procesor
  • stabilny system
  • bardzo dobre wykonanie
  • niska waga 112 g
  • bardzo poręczna obudowa
  • doskonała jakość obrazu

Wady:

  • mały ekran – tylko 4 cale
  • niska rozdzielczość 1136 x 640 z gęstością 326 ppi (w porównaniu do konkurencji z systemem Android)
  • brak dużych różnic w stosunku do poprzedniego modelu

Zestaw – ocena 6

W zestawie z iPhone 5s otrzymujemy ładne, białe akcesoria. Są to: niewielki zasilacz, kabel USB z końcówką Lightning oraz naprawdę boskie słuchawki. Wszystko jest zapakowane w bardzo małe pudełko. Osoby, które nie posiadają zwykłego spinacza w pudełku znajdą także specjalny „kluczyk” do otwierania pojemnika na kartę nano SIM.

Obudowa/wyświetlacz – ocena 6

iPhone 5s jest wykonany perfekcyjnie i wygląda naprawdę genialnie. Waży 112 g, czyli tyle ile powinien ważyć smartfon. Metalowa obudowa podkreśla wysoką jakość produktu. Niestety w iPhone bardzo łatwo zbić przednią szybkę, więc chyba dobrym wyjściem jest zakup i korzystanie z gumowego etui, które choć trochę będzie chronić nasz telefon.

Tylna szybka kamery jest pokryta szafirowym szkłem i to samo szkło pokrywa przycisk home, który jest także czytnikiem linii papilarnych. Na dole obudowy jest gniazdo słuchawek (powinno być raczej na górze obudowy) oraz dwie „kratki”. Jedna z nich to otwór głośnika, a druga kryje mikrofon. Nad ekranem kryje się przednia kamera oraz czujnik zbliżeniowy i czujnik światła. Przednia kamera ma matrycę 1.2 megapikseli (1280 x 960). Pozwala jej to np. na nagrywanie w jakości HD 720p. Przednia kamera nie można nagrywać materiału slow-mo oraz nie może robić panoram. Funkcje te są dostępne wyłącznie w tylnej kamerze.

Dużo radości hejterom dostarczyła wersja obudowy w złotym kolorze. Właśnie nasz iPhone ma taką barwę obudowy i twierdzimy, że naprawdę trzeba się bardzo w niego wpatrywać, aby ten złoty kolor dostrzec. Z daleka wygląda po prostu jak srebrny, a z bliska ma kolor szampana.

Pod ekranem znajduje się największa „rewolucja”, czyli czytnik linii papilarnych. Jest on związany z funkcją Touch ID. Zastępuje ona konieczność wpisywania kodu służącego do odblokowania ekranu i weryfikuje użytkownika podczas zakupów w App Store. Ja akurat nie blokuje ekranu kodem, więc Touch ID w ogóle mi się nie przydał. W ramach testów zdefiniowałem dwa palce prawej dłoni w usłudze i rzeczywiście czytnik w 100% działał bezbłędnie. Żałuje, że Touch ID nie może być włączone w opcji tylko do zakupów w sklepie z aplikacjami, bo wówczas na pewno byśmy z tej usługi korzystali.

Procesor/pamięć/parametry techniczne – ocena 6

iPhone 5s ma w środku najnowszy procesor A7 o architekturze 64-bitowej. Wspomaga go koprocesor M7. Taki sam „napęd” mają nowe iPady (Air i mini). Kooprocesor został zastosowany, aby odciążyć główny procesor smartfonu. M7 zbiera dane z wbudowanych w niego czujników: akcelerometra, żyroskopu i kompasu. W przyszłości kooprocesor, który działa także po „uśpieniu” smartfonu, będzie informował zewnętrzne aplikacje o tym co dokładnie robimy – czy biegniemy, siedzimy, czy jedziemy samochodem. Sam procesor jest taktowany zegarem 1.3 GHz. Pamięć w iPhone 5s nadal ma pojemność jedynie 1 GB. W Note 3 pamięć jest już trzy razy większa. Nie oznacza to jednak tego, że 5S ma kłopoty z prędkością działania. Wszystko działa naprawdę genialnie i super szybko. Gry z rozbudowaną grafiką pracują jak na najmocniejszym PC-ecie zbudowanym do gier. Trzeba jednak pamiętać, że 5s nie musi wyświetlać obrazu na ekranie FULL HD.​

Nie polecam natomiast zakupu 5s z pamięcią 16 GB (taki właśnie mam). Jest on sporo tańszy, ale naprawdę trzeba na nim bardzo oszczędnie instalować aplikacje. Także pliki wideo i zdjęcia dobrze radzą sobie z szybkim zapychaniem pamięci.

iPhone 5s, podobnie jak poprzednik, wspiera technologię LTE i podobnie jak poprzednik nie korzysta z niej w Polsce, bo ma zablokowane LTE przez Apple. PLAY planuje dopiero w grudniu zdjąć tę blokadę i smartfony Apple będą mogły korzystać z transmisji 4G.

System – ocena 5

iPhone 5s od początku jest sprzedawany z systemem iOS w wersji 7. Pełna lista zmian w tym systemie jest dostępna tutaj:

iOS 7 - lista zmian i nowości​

Obecnie w naszym smartfonie działa już wersja 7.0.4.​

iOS 7 był szokiem dla większości dotychczasowych użytkowników smartfonów i tabletów Apple, bo całkowicie się zmieniła kolorystyka i wygląd ikon. Teraz jest bardzo cukierkowo i „płasko”. Do nowego wyglądu łatwo się przyzwyczaić, więc tak naprawdę nie jest to bardzo duża i radykalna zmiana.

Oprócz kolorystyki główne zmiany to:

1.    powstało specjalne centrum sterowania dostępne po przesunięciu palcem od dolnej krawędzi ekranu w górę – uruchamia latarkę, Bluetooth, WLAN, tryb lotniczy itd.
2.    przygotowano całkowicie nowe centrum powiadomień
3.    zmieniono aplikację aparatu
4.    stworzono nową wyszukiwarkę treści w telefonie
5.    jest nowa galeria zdjęć i wideo
6.    mamy nową przeglądarkę Safari, która wreszcie pozwala na wyszukiwanie z paska adresu oraz ładniej prezentuje otwarte zakładki

​Zmiany są spore, ale nadal iOS to iOS i myślę, że niektóre mniej zaawansowane osoby mogą nie zauważyć, że korzystają już z wersji nr 7. 

System nadal jest bardzo stabilny, choć jedna z aplikacji dodatkowo zainstalowanych zawiesiła nasz smartfon i konieczny był jego twardy reset. Był to jednak tylko jeden taki przypadek przez już prawie miesiąc korzystania z urządzenia. W porównaniu z Androidem, iOS jest dużo bardziej dopieszczonym systemem jeśli chodzi o stabilność.

Jeśli chodzi o szybkość to iOS działa tak szybko jak Android na najszybszych topowych. Różnice pomiędzy tymi systemami już się trochę zniwelowały. Nadal jednak można powiedzieć jedno – iOS na iPhone 5s działa genialnie szybko. Chwilę musimy czekać jedynie na uruchomienie najpotężniejszych gier, które zajmują w pamięci ponad 1 GB.

Co nam się bardzo w iOS 7 i iPhone 5s podoba:

  • nadal największy wybór świetnych aplikacji
  • dostępny pełny pakiet aplikacji Google
  • bardzo ładna aplikacja pogody, dyktafonu, kompasu
  • świetna galeria z opisem dat i lokalizacji
  • genialne centra sterowania i powiadomień
  • bezpłatny dostęp do dotychczas płatnych aplikacji: iPhoto, iMovie, GarageBand, Pages, Numbers, Keynote
  • automatyczna aktualizacja aplikacji

 

 

 

 

Wprowadzanie tekstu – ocena 3

Sama klawiatura nie zmieniła się w stosunku do poprzedniej wersji systemu. Ograniczeniem jest oczywiście wielkość ekranu. Nadal nie ma więc w iPhone w widoku podstawowym klawiatury rzędu klawiszy z cyframi, nie ma też klawiszy z przecinkiem, znakiem zapytania lub wykrzyknikiem. Aby wstawić kropkę można natomiast skorzystać ze skrótu podwójnej spacji. Należy mieć nadzieję, że iPhone 6 będzie miał już większy ekran i wygodniejszą klawiaturę podobną do tych znanych z najlepszych Androidów.

Kamera – ocena 5

Apple goniąc za bardzo zaawansowaną fotograficzno-smartfonową konkurencją wprowadził kilka nowości do kamery w 5s - są to zmiany dostępne także dla innych urządzeń z iOS 7. Główną nowością jest wprowadzenie zdjęć kwadratowych i panoramicznych. Jest też bezpośredni skrót do 9 filtrów fotograficznych. Największą nowością w przypadku kamery jest możliwość nagrywania wideo w trybie slow-mo. Oczywiście podczas takiego nagrania zniekształceniu ulega głos. Kamera nadal pozostała prosta i nie można jej porównywać z kombajnami znanymi z topowych smartfonów LG i Samsung. Dzięki zastosowaniu matrycy 8 megapikseli i obiektywu o jasności 2.2 iPhone 5s może jednak nadal walczyć jakością z zdjęć z najmocniejszymi smartfonami. Szczególnie w przypadku zdjęć przy dobrym oświetleniu jest bardzo, bardzo dobrze. Jak jest ciemniej to już automatyka aparatu i „postprodukcja” czasami zaskakują pozytywnie, a czasami na zdjęciu widać już bardzo duże szumy.

W iPhone 5s znajdziemy także wprowadzoną już wcześniej funkcję HDR.

Zdjęcia później można edytować dodatkowo w bardzo rozbudowanej, ale szybko działającej galerii. Gdy funkcji będzie nam za mało to pozostaje nam jeszcze dopieszczanie fotki w rozbudowanym programie iPhoto.

Nagrania wideo mają bardzo dobrą jakość. Wydaje się, że są bardziej stabilne od konkurentów. Autofocus mniej pływa, choć czasami widać, że ostrzy z delikatnym opóźnieniem. Fajną zabawą jest także nagrywanie slow-mo.

 

Przykładowe zdjęcia:

Przykładowe wideo:

Bateria – ocena 5

Bateria w iPhone 5s nieznacznie zwiększyła swoją pojemność z 1440 do 1560 mAh. W Note 3 bateria ma już pojemność 3200 mAh. 5s podobnie jak konkurencji działa bez problemu całą dobę przy intensywnym korzystaniu z funkcji smartfonu. Gdy będziemy częściej pozostawiać go w trybie oczekiwania to iPhone 5s na pewno będzie działał 2 dni. To ani dobre, ani złe wyniki, bo z jednej strony 5s jest bardzo mocny, a z drugiej ma niewielki ekran, a to właśnie wyświetlacz zużywa tej energii najwięcej. Telefon testowaliśmy w sieci 3G Orange w Warszawie przy 100% podświetleniu ekranu. 

Podsumowanie

Według mnie, iPhone 5s to najlepszy smartfon na świecie. Nie jest tak nowoczesny jak LG G2, Note 3, czy Z1, ale jest od nich prostszy w obsłudze, stabilniejszy i daje dostęp do naprawdę genialnych aplikacji i gier. To one sprawiają, że system iOS ma nadal stabilną przewagę nad Androidem.

iPhone 5s jest szybszy od poprzednika, robi trochę lepsze zdjęcia, ale szczerze mówiąc poważnych zmian jest niewiele. iPhone 5 także otrzymał aktualizację do iOS 7, więc posiadacze starszego modelu również cieszą się nowymi funkcjami.

5s kupuje się trochę dla lansu – dla złotego koloru, dla czytnika linii papilarnych, czy filmów slow-mo. Apple o tym wie i oszczędnie dawkuje w kolejnych wersjach nowości. Już za parę miesięcy Internet będzie huczał od plotek o iPhone 6.

Opinie:

Opinie archiwalne (40):

Komentuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Hubi pisze: 2013-11-19 14:56
    Co to za ciasto ?
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2013-11-19 17:12
    sernik z sera ricotta :-)
    1
  • Users Avatars Mini
    Mack pisze: 2013-11-19 21:32
    Nie do końca zgadzam się z oceną klawiatury. Oceniono wielkość ekranu de facto. Nie wspomniano natomiast o tym, że klawiatura iOS jest bardzo wygodna i w porównaniu z innymi systemami popełnia się na niej najmniej błędów (najtrafniejsza).
    4
  • Users Avatars Mini
    andi pisze: 2013-11-19 22:35
    Wszystko ok, tylko gdyby autor użył mniej słowa genialnie to byłoby dobrze
    -1
  • Users Avatars Mini
    nine pisze: 2013-11-20 06:05
    Fajne słowo "boskie". Może za wiele tych zachwytów...
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2013-11-20 07:57
    Klawiatura nie jest zla...ale na dużych Androidach naprawdę pisze się już dużo lepiej i szybciej
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2013-11-20 07:58
    iPhone jest "boski" i "genialny"....ale Note 3 też taki jest...test już dziś
    0
  • Users Avatars Mini
    poprawcie! pisze: 2013-11-20 09:34
    1. raz piszecie, ze waży 112 gram, a raz, że 122, to ile w końcu? 2. zajmujecie się telefonami, to Wasza specjalność, a piszecie, że kabel usb ma końcówkę Lighting? no błagam...
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2013-11-20 09:42
    inaczej kabel ze zlaczem USB i Lighting...to az taki blad? waga poprawiona...dzieki
    2
  • Users Avatars Mini
    zaraz zaraz... pisze: 2013-11-20 09:48
    Co nam się bardzo w iOS 7 i iPhone 5s podoba: - dostępny pełny pakiet aplikacji Google - na pewno pełen? a aplikacja Google My Tracks, która jest tylko na Androida? - genialne centra sterowania i powiadomień - fakt, ładne, ale genialne? nie można w nich wł/wył 3G, transmisji danych - trochę się zapędzacie z tym chwaleniem... Chociaż sam posiadam ios i uważam go za stabilniejszy, szybszy od andka i ogólnie całkiem niezły, to jednak bym nie przesadzał i nie chwalił zalet, które tak naprawdę są wadami w porównaniu do Androida, którego wcześniej miałem
    -1
  • Users Avatars Mini
    wojtku pisze: 2013-11-20 10:00
    inaczej kabel ze zlaczem USB i Lighting...to az taki blad? - no raczej tak, bo nie Lighting, tylko Lighning - zjadłeś "n" i to już drugi raz, sernikiem się nie najadłeś? :)
    -1
  • Users Avatars Mini
    wojtku pisze: 2013-11-20 10:01
    Sorry, teraz ja zrobiłem błąd - oczywiście powinno być Lightning
    -1
  • Users Avatars Mini
    NetBoy pisze: 2013-11-20 10:39
    Moja fascynajca iPhone'em trwała do momentu aż dostałem służbowego 4S. 5S używałem bardzo krótko. Natomiast uważam, że zdanie "Według mnie, iPhone 5s to najlepszy smartfon na świecie" jest bardzo mocno na wyrost. iPhone jest "fajny" ale nie jest wart swoich pieniędzy. Nowy iOS działa kiepsko na 4S i na iPadzie. Szczerze nie cierpię kontaktów w iPhonie. Moim zdaniem Xpersia S jest dużo prostsza w obsłudze niż iPhone. Proponuje również użyć dobrych słuchawek i porównać muzykę na Xperia S i na iPhonie. Xperia bije iPhone'a na łeb na szyję. 2 zalety jakie znalałem po wielomiesięcznym używaniu 4S to b.dobre zdjęcia i b.dobra jakość dzwięku podczas rozmowy. Moim zdaniem kupowianie iPhone to cały czas lans i leczenie kompleksów.
    -4
  • Users Avatars Mini
    hmm pisze: 2013-11-20 10:48
    Nie zgodzę się, że nowy ios działa kiepsko na 4s. Najnowsza wersja 7.0.4 dała niezłego kopa i 4s działa już co najmniej poprawnie. Gorzej, że tak drogie urządzenie nie spełnia dobrze swojej podstawowej funkcji, czyli dzwonienia, bo po odebraniu połączenia musi minąć sekunda - dwie, aby rozmówca zaczął słyszeć mój głos. No i fakt, zamiast 3 tys., mogłoby kosztować chociaż 1000 zł. mniej. Chociaż domyślam się, że wieeele osób kupuje najlepszą najdroższą wersje 64GB tylko po to, żeby z tego telefonu dzwonić. A raczej, żeby pokazać. A tymczasem to naprawdę zmyślne i dość rozbudowane urządzenie! To co z tym Lighting - zostanie poprawione na LightNing?
    -1
  • Users Avatars Mini
    maciej.zakrocki pisze: 2013-11-20 11:46
    Dzięki poprawione z "Lighting" na "Lightning".
    0
  • Users Avatars Mini
    NetBoy pisze: 2013-11-20 12:52
    hmmm...dzięki. Ściągam 7.0.4 i zobaczę. W tej chwili notoryczne problem w moim 4S to to, że nie można wyłączyć trybu samolotowego....zaskakuje za 2 lub 3 razem. W iPadzie po wyłączeniu trybu samolotowego nie znika samolocik:-) O ile do iPada i iOS nie mam zastrzeżeń to do iPhona b.duże. No ale sprawdzę najnowszą wersję.
    0
  • Users Avatars Mini
    Hubi pisze: 2013-11-20 14:10
    Ja osobiście jestem fanem appla, sam używam iphona 5, ale szkoda mi czasu by zmieniać go na 5s tylko po to by był odrobinę szybszy. Poczekam na iphona 6. Mam nadzieję że będzie miał wyświetlacz ultra HD i aparat z lustrzanki :)
    1
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2013-11-20 14:16
    Sernik nie był najlepszy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    hmm pisze: 2013-11-20 15:14
    @wojtek: dlatego "n-ki" zacząłeś zjadać :) @NetBoy: ja mam wrażenie (i nie tylko ja), że po najnowszej aktualizacji 4s działa z wył. opcją redukcja ruchu i wył. opcją zwiększ kontrast tak, jak wcześniej z włączonymi tymi opcjami - a to już coś - może nie jest idealnie, ale zauważalnie lepiej niż we wcześniejszych wersjach ios 7. Jak już zainstalujesz i chwilę podziałasz, podziel się opinią na ten temat. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    hmm pisze: 2013-11-20 15:18
    A ja dodam jeszcze od siebie, że życzyłbym sobie, żeby w nowszych ios-ach, oprócz naprawy obecnych niedoróbek, pojawiły się opcje z Androida - sterowanie hot spotem i transmisją danych w centrum sterowania, tryb kieszonkowy (automatyczne włączenie wibracji i dzwonienie z maksymalną głośnością, kiedy ma się telefon w kieszeni) i wibracje, gdy ktoś odbiera połączenie - dobra opcja, nie trzeba non stop trzymać telefonu przy uchu od razu po wybraniu numeru, a ponoć podczas łączenia jest największe promieniowanie. Może to i szkodzi, może nie, ale opcja przydatna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2013-11-27 00:46
    Z całym szacunkiem, ale opinia p. redaktora, że Iphone 5S to najlepszy smartfon na świecie, jest – mówiąc bardzo delikatnie – grubo przesadzona! Pozwolę sobie w kilku punktach wymienić wady telefonu, który uważa Pan za najlepszy na świecie, żeby pokazać, jak absurdalna jest to opinia. Zanim to jednak uczynię, chcę z całą mocą podkreślić, że nie jestem hejterem Iphone’a, fanatycznym zwolennikiem innego systemu ani fanem benchmarków. Do rzeczy: czy uważa Pan, że najlepszy na świecie jest smartfon, - który nie posiada trybu pamięci masowej i którego producent z uporem maniaka stosuje iTunes do komunikacji z komputerem (mimo milionów nieprzychylnych komentarzy nt. tego wynalazku)? - który posiada dziwaczne standardy typu nanoSIM, wobec których sensowności mają wątpliwości nawet najbardziej zagorzali zwolennicy Apple? - który serwuje niekompatybilne z innymi producentami złącza typu Lightning (chyba nikt nie jest na tyle naiwny, żeby twierdzić, że robi to po to, żeby nam wtyczka ładnie z obu stron pasowała?). Nie odkryję Ameryki stwierdzając, że Apple robi to przede wszystkim po to, żeby wyciągnąć z kieszeni klientów jeszcze więcej pieniędzy (niekompatybilne ze starymi akcesoriami? Przecież można kupić nowe, kosztują grosze!). - który kosztując za najtańszą wersję (16 GB) ok. 2800 zł nie jest łaskaw zaoferować polskiemu odbiorcy przetłumaczonego na jego język Siri? Czy nie świadczy to aby o malutkiej ignorancji w stosunku do polskich klientów? - który nie ma rozszerzalnej pamięci, a jego producent stosuje politykę bezczelnych narzutów cenowych za wersje z większą ilością pamięci? Pisząc o „bezczelnych narzutach” mam na myśli porównanie z cenami kart microSDHC. Nie chce mi się liczyć, jaką pojemność moglibyśmy uzyskać za te różnice w cenie, ale z pewnością znaczną. A może się mylę i pamięć w telefonach Apple wykazuje jakieś cudowne parametry, uzasadniające tę cenę? - który posiada niewymienialną baterię o pojemności stanowiącej już niecałą połowę tego, co oferują inni producenci w swych topowych konstrukcjach? Ok, wiem, że mają większe ekrany, być może bardziej prądożerne podzespoły (nie sprawdzałem), ale chyba w „najlepszym na świecie smart fonie” kosztującym co najmniej 2,8 tys. mam prawo oczekiwać czegoś innego niż 1560 mAh i około dwóch dni pracy (tu opieram się na Pana słowach)? - posiada aparat 8 MP, robiący zdjęcia i filmy… no właśnie, jakie? Wg testu aparatów najlepszych obecnie smart fonów na Gsmarena.com (http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998p10.php) Iphone 5S ustępuje Nokii 1020, Samsungowi Galaxy Note 3, Xperii Z1 i LG G2, a wyprzedza HTC One. Czy to normalne w przypadku „najlepszego smartfona na świecie”? Dodam, że na stronie polskiego PcLabu napisano o 5S następujące słowa: „Niemal rok starszy HTC One z matrycą 4 MP zapewnia zdjęcia lepszej jakości. Nowa Xperia Z1, która właśnie trafia na nasz rynek, wybiega możliwościami tak daleko przed 5S, że oglądając zdjęcia z Z1 i iPhone'a, można bez trudu wskazać, którym zostały wykonane.” (http://pclab.pl/art54849-5.html ) Daje do myślenia, nieprawdaż? - który oferuje użytkownikom takie „pożyteczne” nowinki jak procesor 64-bitowy? Czy mógłby Pan nakreślić korzyści, jakie płyną z tego faktu dla użytkowników Iphone’a 5S? Tylko proszę nie mówić o niedalekiej /dalekiej przyszłości, lecz skupić się na tu i teraz, na tym konkretnym modelu telefonu, który jest wg Pana najlepszy na świecie. JAKIE wymierne korzyści ma kupujący 5S, znęcony m.in. 64-bitowym marketingiem? Chyba nie będzie Pan twierdził, że pojawiające się w przyszłości (oby!) aplikacje zoptymalizowane pod kątem 64-bitowej architektury raptem odmienią oblicze 5S (wobec przeróżnych ograniczeń, np. hardware’owych)? To by było tyle moich pytań. Nie będę się czepiał wielkości ekranu (może być zaletą, jak wiemy) i jego rozdzielczości (chociaż… 640 na 1136 pikseli w najlepszym smart fonie na świecie??), podobnie jak i krytykowanej przez wielu obudowy o niezbyt dobrej trwałości (i ten „złoty” kolor… Ok, nie czepiam się!), map Apple, braku NFC i radia FM, dźwięku mono w filmach, bo nie chcę się już pastwić. Nie mogę się jednak powstrzymać przed zapytaniem Pana o kwestię magazynowania przez ten telefon danych biometrycznych. Wiem, że Apple zarzeka się, że one tylko tu i nigdzie indziej, etc, etc., ale… Pisze Pan tak: „W przyszłości kooprocesor, który działa także po „uśpieniu” smartfonu, będzie informował zewnętrzne aplikacje o tym co dokładnie robimy – czy biegniemy, siedzimy, czy jedziemy samochodem.” Czy uważa Pan, że jest to w porządku? Na pewno chce Pan, żeby Pana telefon wiedział, czy Pan „biegnie, siedzi, czy jedzie samochodem”? Czy nie dają Panu do myślenia obecne światowe afery związane z NSA, itd.? Pozostaje mieć nadzieję, że za parę lat nie okaże się, że jednak coś tam, gdzieś tam… wyciekło z tysięcy najlepszych smart fonów na świecie. Na koniec chcę podkreślić, że jestem świadom, że Iphone 5S, bo o nim tu cały czas piszę, ma szereg zalet. Nie twierdzę, że tak nie jest. Nie będę o nich pisał, gdyż zostały one już wymienione zarówno przez pana redaktora, serwisy branżowe na całym świecie, jak i przez tysiące gimbusów z różnych krajów, wymachujących w pseudotestach na „jutubie” kupionym przez rodziców Iphone’m . ja krytykuję tutaj absurdalne moim skromnym zdaniem twierdzenie, jakoby 5S był najlepszym smartfonem na świecie! Jedni internauci się 5S zachwycają, inni nienawidzą. Mnie interesują fakty. A fakty zdają się jednak przeczyć twierdzeniu p. redaktora, że 5S to „najlepszy na świecie smart fon”! I na sam koniec ostatnie pytanie do p. redaktora: Czy wobec wszystkich przytoczonych przeze mnie wad tego telefonu dalej będzie Pan twierdził, że jest on najlepszy na świecie?
    15
  • Users Avatars Mini
    iP3GS pisze: 2013-11-29 06:31
    Ja bym to ujal inaczej. Nalezy miec nadzieje, ze Apple nie ulegnie debilnemu trendowi robienia telewizorow zamiast telefonow i co najwyzej podwyzszy rozdzielczosc ekranu zamiast zwiekszac przekatna. Wlasnie rozmiar urzadzenia jest dla wielu ludzi istotny. Gdyby producenci opierajacy sie glownie na androidzie poszli po rozum do glowy i wypuszczali swoje flagowce takze w wersji zmniejszonej do jakichs normalnych rozmiarow ale nie okrojonej sprzetowo, rynek moglby wygladac troche inaczej.
    4
  • Users Avatars Mini
    Arek pisze: 2013-12-18 11:41
    Najlepszy na świecie?! Żenada! Może dla kogoś kto nie używał czegoś lepszego od Iphona? Najlepszy dla Redaktorka co nasmarował ten test/artykuł.
    0
  • Users Avatars Mini
    ip pisze: 2013-12-18 20:26
    Co to jest?! Zestaw na 6? 2 druty w otulince z wejściami na słuchawki i ładowarke i naklejki w stosie papierków a takze spinka za 1gr? To jest zestaw na 6?! Ocena powinna być zamieniona w stosunku do klawiatury, która nie ma sobie rownych na dotykowcach. Miałem juz kilka telefonow z Androidem i na zadnym pisanie dotykowe nie sprawialo mi takiej wygody jak na iPhone. Teraz mam iP4 i jestem bardzo zadowolony z klawiatury.
    2
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2013-12-25 10:59
    @Tomek....zadam Ci jedno pytanie...czy korzystales z tych wszystkich telefonow, o ktorych piszesz? bo ja korzystalem i wiem, ktory z nich jest najlepszy....a wymienianie 1020 w gronie najlepszych smartfonow na swiecie to juz naprawde jest niezly zart
    -6
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2013-12-25 17:08
    Tak, korzystalem z nich wszystkich. Mam rowniez to szczescie zawodowo zajmowac sie telefonami. I rowniez mam swoj typ, ktory z nich jest najlepszy, ale nie o tym chce tutaj pisac. Skoncentrujmy sie na 'najlepszym smartfonie na swiecie'. Dziwia mnie Twoje slowa 'a wymienianie 1020 w gronie najlepszych smartfonow na swiecie to juz naprawde jest niezly zart'. W tescie GSMArena.com chodzilo o test aparatow, a chyba trudno polemizowac ze stwierdzeniem, ze Nokia 1020 ma jeden z najlepszych dostepnych obecnie w smartfonach? Ja nie czuje sie na silach polemizowac z gsmarena.com, ale jezeli Ty twierdzisz, ze oni robia sobie 'niezle zarty', a przy tym masz wystarczajaco wiedzy i funduszy - prosze bardzo! Wracajac do meritum - ciesze sie, ze znalazles czas w swieta ustosunkowac sie w jakikolwiek sposob do mojego komentarza sprzed miesiaca. Lepszy rydz niz nic. A teraz prosze uprzejmie w imieniu swoim i innych Czytelnikow o MERYTORYCZNE ustosunkowanie sie do wszystkich argumentow wymienionych przeze mnie w komentarzu wyzej. Skoro idziesz w zaparte i dalej twierdzisz, ze Iphone 5s jest najlepszym smartfonem na swiecie - smialo! Zeby 'ulatwic' Ci zadanie, pozwole sobie przytoczyc link do artykulu na Gsmmaniak.pl (nie mam z nimi nic wpolnego - zeby nie bylo watpliwosci...), w ktorym pisza o problemach, z jakimi boryka sie najlepszy wg Ciebie smartfon na swiecie: http://www.gsmmaniak.pl/242154/iphone-5s-problemy/ Czekam na kontrargumenty.
    7
  • Users Avatars Mini
    GG pisze: 2014-01-03 17:42
    Klawiaturę ekranową to ma dobrą Blackberry Z30 a nie Iphone ... A jeśli chodzi o fizyczną to Blackberry Q10. Tyle...
    1
  • Users Avatars Mini
    Mario pisze: 2014-01-17 19:26
    Iphone 5s jest nalepiej wykonanym telefonem na świecie...i na tym się konczy jego ach och ponieważ: - wyświetlacz - na swoim galaxy s4 czytam ebooki bez powiekszania, ogladam seriale w jakosci 1080p, korzystanie z automapy na 5 calach jest poprostu genialne, przegladanie internetu jest o wiele wygodniejsze, granie w gry jest fenomenalne na 5 calach...podkreśle tu, że samsung zaprojektował obudowe tak, że telefon w cale nie wydaje sie duzy w porownaniu do sony xperia z1 i nie mam problemow z korzystaniem z niego jedna reka. -system - moze i ios jest bardziej dopracowany, mniej pamieciozerny ale android 4.3 super działa, bardzo płynnie i superszybko nawet po załadowaniu calej dostepnej pamieci, bez lagów, nie wywala mnie z aplikacji (faktycznie kiedys android byl irytujacy ale to bylo kiedys obecnie jest dobrze jak nie bardzo dobrze, a na dniach ma byc jescze bardziej dopracowany android kitkat na sgs4)...jak pokazuja testy dostepne z reszta na youtubie szybkosc uruchamiania aplikacji jest bardzo zblizona jak nie taka sama iphona 5s z sgs4s, to samo się tyczy wczytywania stron internetowych. Dostepnosc gier/aplikacji tez jest bardzo zblizona. - brak slotu pamieci - za 2800zł mamy 16gb...bez mozliwosci rozbudowania - do swojego sgs4 za 50zł kupiłem kartę 16gb goodrama z najwyzsza predkoscia uhs-1 - dodam, iż na androidzie jest mozliwosc zapisywania zdjec robionych przez wbudowany aparat bezposrednio na kartę. - jesli o wodotryski chodzi to czy touchID nie tym nie jest czy to aby tak potrzebne użytkownikowi? w galaxy s4 wprowadzili naprawdę sporo fajnych funkcji bardzo przydatnych np. jest opcja, że wyswietlacz nie wygaśnie dopoli na niego patrze jest to super podczas czytania czy przegladania neta. Wystarczy machnac reka nad telefonem gdy ten jest wygaszony aby pokazal nam godzine, poziom naladowania oraz czy mamy jakies nieodebrane polaczenie lub nieodczytane SMSy. Smart scroll - ogladasz film i jak odwrocisz glowe to film sie zatrzymuje a jak wracasz do ogladania film leci dalej. Wiele okien ogladajac powiedzmy Youtube nie musze go wylaczac zeby napisac smsa tylko uruchamiam sobie wiadomosci w oknie ponizej. Sterowanie telewizorami wszystkich marek poniewaz ma wbudowany modul podczerwieni, ile razu sie zdarzylo ze pilot akurat lezal daleko od nas a nam sie nie chcialo wstac. -klawiatura - w porownaniu do galaxy s4 i metody wpisywania SWYPE, ktora jest od razu na pokladzie telefonu poprostu wymieka i tyle jak ktos korzystal to wie o czym mowie, nie musze dodawac nic wiecej. Czy autor dalej uwaza, ze iphone nadal jest najlepszym telefonem na swiecie, bo ja smiem watpic.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mario pisze: 2014-01-17 19:37
    Siri - nie ma jezyka POLSKIEGO, podczas gdy na galaxy s4 dyktowanie smsów w NASZYM jezyku jest poprostu GENIALNE na pare prob w miare szybkiego mowienia 1 błąd. PODSUMOWUJĄC: galaxy s4 spokojnie mozna kupic na allegro za 1700 zł, dokupic kartę powiedzmy 32gb za 100zł klasy 10 wiec za 1800zł mamy telefon, ktory daje naprawde wiele frajdy oraz umozliwiajacy korzystanie z prawie wszystkich dostepnych na rynku nowosci technologicznych. iphone 32gb zeby kupic nowego trzeba dac z 3500zł....czyli 2 razy wiecej. TYLKO i WYŁĄCZNIE za obudowe? to chyba lekka przesada. Podkreśle ze nie jestem HEJTEREM apple bo sam mialem iphone'a 3gs oraz 4s.
    1
  • Users Avatars Mini
    Andrew8 pisze: 2014-01-21 18:56
    @Mario, dlaczego Ty jeszcze kopiesz leżącego? ;) A tak na poważnie: jakie trzeba mieć klapki na oczach, żeby wypisywać takie bzdury w tym teście?? To ja wątpie, czy "redaktor" w ogóle widział te wszystkie telefony.... eh
    3
  • Users Avatars Mini
    artur pisze: 2014-02-05 15:53
    kfknf
    0
  • Users Avatars Mini
    artur pisze: 2014-02-05 15:56
    Kupilem iPhonea 5s 3 dni temu nowego w apple store i ma fabryczna wade u gory szko nie styka sie z aluminiowa ramka jest spora szczelina wada fabryczna i nie wiem czy aplle mi wymieni na nowy model tj z pudelkiem zafoliowany czy replecement, wolal bym zafoliowany w pudelku poniewaz replecement juz byly u kogos to sa modele naprawiane, skoro to wada fabryczna to moge wymagac nowegoo telefonu?? prosze o pomoc
    0
  • Users Avatars Mini
    They see me rollin', they hatin' pisze: 2014-02-14 08:33
    To nie jest tak, że iPhone ma jedną zaletę i od groma wad. Jabłuszka są najlepiej wykonanymi telefonami na świecie (konkurować może z nimi jedynie HTC, Samsungi się chowają). iOS też jest niesamowity. To chyba najbardziej stabilny system na świecie. Jest bajecznie zoptymalizowany, działa super płynnie i nie wymaga najlepszych procesorów na świecie. Ekran też jest boski. Roździelczość ma dobrą, więcej naprawdę nie potrzeba, pixeli i tak nie zobaczycie. Retina jest świetna. Rozmar ekrany według mnie jest idealny. Nie trzeba martwić się o to, jakie spodnie kupujesz bo "może mi się telefon do kieszeni nie zmieścić". Minusem jest to, że nie ma wymiennej baterii? W tej chwili to standard. Zgadzam się z tym, że cena i brak możliwości rozbudowy pamięci są minusami ale czy to powód, żeby tak bardzo nienawidzić iPhonów? Nie sądzę. Osobiście uważam, że iPhone to najlepszy smartphone na świecie ex aequo z HTC One.
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2014-03-14 19:29
    4" to mały ekran? Subiektywna ocena i tyle. 4" dla wielu osób jest zaletą nie wadą. Mało obiektywny test. Rzetelność poniżej krytyki.
    1
  • Users Avatars Mini
    Slvq pisze: 2014-03-21 15:18
    Mały ekran, głupie złącze ładowarki, mała pamięć, brak darmowych aplikacji, kosmiczna cena i do tego jeszcze itunes. Uśredniając, jest to najgorszy telefon na świecie. Zastanawiające, że sprzedaje się tak dobrze (pomimo ceny), inni producenci śnią po nocach o takich wynikach. Dziwne, że ludzie kupują takie coś z małym ekranem, jest tyle doskonałych słuchawek/telewizorów...ah, ewolucja człowieka postępuje za wolno, dłonie nam muszą szybciej rosnąć. Po co komu AppStore z milionem aplikacj, za dużo? No tak, za wszystkie trzeba płacić. Przecież lepiej przeszukać torenty czy chomika i wgrać za darmo. A itunes to porażka. Po co to? Kopiuj/wklej lepiej działa. Owszem, idealnie omija prawa autorskie. Niestety itunes jest fatalny, tak, działa okropnie na windowsie... Pomimo, że jest to tak okropny telefon i co dwa lata dostaje od operatora aktualnie najlepszy smartfon androidiwy czy windowsowy, to jakoś po tygodniu wracam do iP. I tak, jest to najlepszy smartfon! Dla mnie! Dla mojej dziewczyny i córki też, mojej mamy, siostry, ojca, kuzyna, kilkunastu kolegów i koleżanek....cholera, całe grono naiwnych baranów :P
    -3
  • Users Avatars Mini
    piter pisze: 2014-04-06 10:41
    Chciałem skomentować ten artykuł i zamieszczone opinie. Widoczne jest całkowite niezrozumienie oczekiwań i potrzeb. Większość piszących tu osób nie ma pojęcia czego oczekują nabywcy produktów apple. Krytyka, że obudowa jest delikatna i się pognie i porysuje w tylnej kieszeni spodni wprawiła mnie w zdumienie. Te produkty drodzy państwo nie są skierowane do was. To produkty dla osób ze specyficznym gustem i poczuciem smaku. I5 pasuje do pióra Mont blanc i cygar Cohiba a nie mokrych lepkich rączek w wypchanej kieszeni. Ciągłe uwagi o cenie zalatują populizmem. Ciekawe jakie byłyby opinie o zegarku za 60 tyś. w miękkiej złotej kopercie i z delikatnym skórzanym paskiem, albo o kolacji w eleganckiej restauracji pewnie takie, że w barze mlecznym "ruskie" 10 razy tańsze a na pewno smaczniejsze. Uwagi że jakiś szemrany kodek nie jest czytany, a kogo to obchodzi na pewno nie ludzi kupujących apple. Pewien status ułatwia życie. Jak chcę oglądać film to go kupuję i chodzi jak złoto. Nie została poruszona kwestia środowiska apple. Tego nie da się rozdzielić. Telefon jest częścią spójnego efektywnego ekosystemu w którym wszystko idealnie działa. Bez kombinowania ustawiania. Włączasz i działa. Na koniec za klasykiem powiem "do wideł panowie, do wideł"
    -1
  • Users Avatars Mini
    h899 pisze: 2014-04-23 23:39
    niestety piszą tu polskie knury, czyli biedota. Ja się dziwię, że w ogóle w polsce apple coś sprzedaje, przecież polskim wieśniakom, którzy nie mają na leki i żyją za 1500 i tak iphon się nie przyda, więc komentarze są, jakie są.
    -6
  • Users Avatars Mini
    h2o pisze: 2015-02-04 18:45
    moim zdaniem iphone jest najładniejszym i najbardziej zaawansowanym smartphonem ponieważ na androidzie nie zrobisz zaje**stej prezentacji, filmu czy wykresu pewnie dlatego ze android nie ma pakietu od apple :) i masz pewnosc ze sie nie za wiesi czy cos tam (jednym zdaniem mozna na niego liczyc)
    0
  • Users Avatars Mini
    Menager pisze: 2015-05-01 18:47
    Czy iPhone 5 po wymianie szybki z tyłu ma dalej napisy oryginału? Proszę pilne.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinkc pisze: 2015-05-11 11:34
    Witam, Planuje zakup iphone'a 5s 16gb, nie chcę przepłacać wiec wpadłem na następujący pomysł. Obdzwoniłem parę sklepów z legalnymi "polskimi" iPhone'ami z zapytaniem czy jeśli kupie kilka sztuk to dostane zniżkę. W większości niestety nie było takiej możliwości, ale w jednym się udało wynegocjować dobrą zniżkę. 5x iP5S 16gb - 1940zl 10x iPS 16gb - 1920zl (a może nawet taniej) To zwykły, dobrze prosperujący sklep internetowy więc nie ma problemu z zaufaniem. Moja propozycja jest taka. Zapisujemy się pod tym postem powiedzmy do końca tygodnia. Później ustalamy hasło rabatowe które będziemy wpisywać w komentarzach pod zamówieniem np. "gsmonline" i dzięki temu każdy kto w określonym okresie czasu się zapisze otrzyma stosowna zniżkę na iPhone'a 5s Z tego co udało mi się ustalić, to zdecydowanie super oferta w porównaniu z allegro i ceneo. (Zaznaczam, ze nie jestem związany z tym sklepem i jest to moja całkowicie prywatna inicjatywa) W razie czego piszcie: gillan@poczta.fm
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: