Kanadyjski Nortel rozpoczął globalną promocję marki. Celem działań komunikacyjnych jest zmiana wizerunku firmy oraz formy jej kontaktów z mediami i klientami. Promocja przebiegać będzie pod hasłem "This is the Way. This is Nortel" ("Jest sposób. Nortel"), a pierwszym krokiem podjętym w ramach tej inicjatywy jest rozpoczęta właśnie globalna kampania reklamowa. Głównym przesłaniem kampanii jest informacja, że firma Nortel zapewnia możliwość szybkiej, niezawodnej i w pełni bezpiecznej komunikacji tak niezwykle istotnej we współczesnym biznesie.
Nortel zdecydował się na zmianę ogólnego wizerunku firmy, przenosząc punkt ciężkości z samych "sieci" na prezentowanie konkretnych zastosowań rozwiązań sieciowych. Kampania reklamowa kierowana do dyrektorów generalnych, finansowych oraz dyrektorów ds. informatycznych przedstawia firmę Nortel jako synonim dużych możliwości, zaufania i bezpieczeństwa, firmę oferującą rozwiązania na których skuteczność zawsze można liczyć. W kampanii wykorzystano główne media biznesowe i informacyjne na całym świecie, w tym reklamy telewizyjne, w których Nortel pojawia się po raz pierwszy od 2001 r.
Nową strategię kreatywną i kampanię reklamową firmy Nortel opracowała agencja The Richards Group, zajmująca się promocją marek. Kampania będzie przebiegać pod hasłem: "This is the Way. This is Nortel" ("Jest sposób. Nortel"). Przygotowany w ramach promocji telewizyjny spot reklamowy zawiera migawki ukazujące parkiet giełdy papierów wartościowych w trakcie sesji, siedziby największych korporacji, a następnie samych operatorów obsługujących tablice notowań w budynku giełdy. Reklamę kończy tekst wygłoszony przez lektora podkreślający globalne możliwości firmy Nortel: "…dzięki tej właśnie firmie setki milionów ludzi, firmy z listy Fortune 500 oraz instytucje rządowe na całym świecie mogą ufać niezawodności i bezpieczeństwu swoich sieci".
Reklama drukowana odwołuje się do tych samych komunikatów, wskazując wszystkie miejsca, w których można znaleźć rozwiązania firmy Nortel. Wykorzystano w tym celu prosty, ale bardzo sugestywny tekst: "W ten właśnie sposób podróżuje po świecie 600 mln ludzi. Rozwiązania firmy Nortel można znaleźć w każdej z 20 największych linii lotniczych na świecie".