17 maja 2016 roku przedstawiciele organizacji związkowych działających w TK Telekom poinformowali, że wchodzą w spór zbiorowy z pracodawcą, spowodowany niespełnieniem żądań, które dotyczą wzrostu wynagrodzeń oraz zatrzymania redukcji zatrudnienia.
Stanowisko zarządu TK Telekom poniżej:
Zarząd TK Telekom prowadzi stały dialog z przedstawicielami związków zawodowych. Zgodność z prawem, etyką, a także wypracowanie rozwiązań satysfakcjonujących interesariuszy Spółki jest priorytetem dla zarządzających organizacją. Bezpośrednie rozmowy oraz wymiana korespondencji w powyższych sprawach są prowadzone od lutego 2016 roku w formule dialogu społecznego.
W odpowiedzi na oczekiwania zgłoszone przez przedstawicieli związków zawodowych pracodawca przedstawiał w tym czasie propozycje zmian wysokości wynagrodzenia, jak i jego mechanizmu. Tym samym Zarząd TK Telekom uwzględnił oczekiwania strony związkowej, choć pozostały rozbieżności dotyczące szczegółowych rozwiązań.
TK Telekom uznaje, że w każdej sytuacji należy prowadzić dialog z interesariuszami firmy i deklaruje dalsze prowadzenie konstruktywnych rozmów. Pracodawca dokłada najwyższych starań, aby proponowane rozwiązania były satysfakcjonujące dla wszystkich podmiotów rokowań. Dialog społeczny, także w zinstytucjonalizowanej formie sporu zbiorowego będzie, jak dotąd, stale prowadzony w Spółce.