T-Mobile o niefortunnej czeskiej reklamie - oficjalne oświadczenia z Polski i Czech

Newsy
Opinie: 37

Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ

Oświadczenia T-Mobile Polska i Czechy w sprawie reklamy czeskiego oddziału koncernu T-Mobile.

Oto pełna treść oświadczenia T-Mobile Polska:

Czesi słyną z tego, że mają szczególne poczucie humoru i ogromny dystans do siebie, co było ewidentnie widoczne w ich poprzednich kampaniach reklamowych. Niezależnie od tego jesteśmy zaniepokojeni tym, że w spocie reklamowym wizerunek Polaków przedstawiono w tak stereotypowy sposób. Nasi Czescy koledzy zapewnili nas, że nie było ich intencją w jakikolwiek sposób umniejszać Polakom lub dotykać ich uczuć.
Będziemy informować na bieżąco o kolejnych działaniach w tej sprawie.

Stanowisko T-Mobile Czechy:
Jest nam bardzo przykro, że właśnie w taki sposób ambasador polski odebrał nasz najnowszy spot reklamowy. Nie było naszą intencją w jakikolwiek sposób umniejszać Polakom lub dotykać ich uczuć. Bardzo wysoko cenimy sobie nasze dobre stosunki z Polską i nie chcemy dopuścić do ich zepsucia. Sukces naszych kampanii wynika z zastosowania w nich specyficznego poczuciu humoru opartego na przesadzie i absurdalnych sytuacjach. We wcześniejszych kampaniach komentowaliśmy świat motocyklistów, skoczków narciarskich czy kulturystów.
Choć żałujemy, że pojawiły się jakiekolwiek wątpliwości, wierzymy, że spot wykorzystuje specyficzną dla czeskiego środowiska reklamy konwencję, nie przekraczając norm etycznych i prawnych. Przy okazji, ostatnio w Słowacji przygotowana została reklama, w której w dowcipny sposób wytykane są czeskie stereotypy.
Biorąc pod uwagę, że stosunki z Polską są bardzo ważne, Prezes T-Mobile w Czechach zaproponował spotkanie z Panią Ambasador, żeby przedyskutować całą sytuację. Rozważamy również wycofanie spotu.

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2014-12-04 18:35
    pewnie wycofają po czasie przewidzianym dla tej kampanii. zadziwiająca koincydencja zwrotów w stanowiskach obu oddziałów.
    -3
  • Users Avatars Mini
    marco pisze: 2014-12-04 18:37
    zastanowiąsie dopiero jak klienci zaczną rezygnowac.....
    1
  • Users Avatars Mini
    obrażony pisze: 2014-12-04 18:40
    Odchodzę z t-mobile!!!!! ..... Ale nie z powodu reklamy, chociaż pewnie będą tacy których to dotknie i obrażą się na t-mobile w Polsce. Niestety jedna marka w wielu krajach powoduje, że w takich kwestiach trzeba być ostrożnym. Zawsze znajdzie się osoby, które nie potrafią podejść z dystansem do takich reklam.
    7
  • Users Avatars Mini
    Nie obrażony pisze: 2014-12-04 19:17
    Polacy zawsze to samo. Obrażeni na cały świat. Zero dystansu i poczucia humoru. Może byśmy zdrowsi i milsi byli, gdybyśmy nie byli takimi martyrologicznymi sztywniakami.
    -1
  • Users Avatars Mini
    mimo pisze: 2014-12-04 19:30
    A nie lepiej teraz im się ładnie odwdzięczyć i żeby teraz w Polsce leciały reklamy śmieszne z krecika nabijające hmm
    12
  • Users Avatars Mini
    Piątywpis pisze: 2014-12-04 19:30
    @Nie obrażony, może nie jestem za bardzo obrażony, lecz w życiu nigdy nic nie ukradłem i w związku z tym nie chciałbym być tak postrzegany.
    11
  • Users Avatars Mini
    asd456 pisze: 2014-12-04 20:27
    "nie przekraczając norm etycznych" haha. Zróbmy reklamę z podtekstem pięć rozbiorów Polski mieszczącymi się w normach etycznych:).
    0
  • Users Avatars Mini
    elektor pisze: 2014-12-04 21:01
    No teraz robimy reklamę z wykorzystaniem wizerunku czecha jako kolaboranta z nazistami i będziemy mieli rewanż.
    6
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2014-12-04 22:59
    To zemsta Rakovskiego, po prostu. Czuje się oszukany i teraz siedzi w Czechach.
    1
  • Users Avatars Mini
    ciekawe pisze: 2014-12-04 23:22
    ciekawe czy jakby obsmarowali niemców od brudasów, nierobów, leni i pijaków (zachliwają sie piwskiem) to też byłoby to tylko przezentowaniem tylko wad narodowych? niech dadzą grubą niemrę do reklamy. zaraz im niemieccy neofaszyści przestawią pragę w okolice bratysławy.
    2
  • Users Avatars Mini
    Ne obrażony pisze: 2014-12-05 08:45
    @Piątywpis. Jeśli nic nigdy nie ukradłeś, to nie masz powodu brać tego do siebie. Powiem Ci jednak jedno. Obrażamy się na stereotypy o Polakach. Sami jednak sobie ciężko zapracowaliśmy na te opinie. I nie są one do końca wyssane z palca. Poza tym powinniśmy też przyjrzeć się sobie, zanim potępimy innych. Przecież uważamy się za najmądrzejszych, najczystrzych, najuczciwszych, najpiekniejszych.... Można by wymieniać długo. Przy tym o innych mamy niepochlebne stereotypy. Które objawiły się nawet tutaj w tych kilku komentarzach. Przykre to, ale jesteśmy ponurym narodem.
    1
  • Users Avatars Mini
    kk pisze: 2014-12-05 09:10
    Dlaczego niefortunna? Całkiem trafna jest.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Aimudo pisze: 2014-12-05 09:18
    Reklama mega, nejlepší z calej tej kampanii! Szkoda ze polacy nie maja takiego poczucia humoru.., a tkwia w smutnej szarej rzeczywistosci. Dawniej choc reklamy Heyah byly z humorem.
    1
  • Users Avatars Mini
    trzynastywpis pisze: 2014-12-05 09:23
    @Nie obrażony, zdaję sobie sprawę jak jesteśmy postrzegani, i że część z naszych rodaków mocno się do tego przyczyniła, ale czy to znaczy, że w takim razie będziemy uogólniać? Jeden zarabia 1000 zł drugi 5000 zł, ogólnie rzecz biorąc, statystycznie zarabiają po 2500 zł. Nie jest to powód by w oficjalnych mediach przedstawić Polaków ogólnie rzecz biorąc, za złodziei i krętaczy. Zastanów się jaki Czesi (część oczywiście) mają teraz ubaw: zobacz, idzie polaczek, to pewnie taki jak w reklamie.
    1
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-12-05 09:34
    Zgadzam się. Ktoś powie, że z drodze wyjątku można jednorazowo przymknąć oko na ten spot i potraktować go z przymrużeniem oka. Sęk w tym, że jak raz upuścimy gardę to możemy dostać grad ciosów. Inni podłapią pomysł i dostaniemy nie łatkę, ale płachtę złodzieja, której będzie się bardzo trudno pozbyć. O wizerunek kraju i społeczeństwa trzeba dbać. To się realnie przekłada na zyski z turystyki, stosunki międzyludzkie czy nawet inwestycje w naszym kraju. Z niektórych rzeczy nie można żartować. Koniec kropka.
    4
  • Users Avatars Mini
    Piętnastywpis pisze: 2014-12-05 09:39
    @Grzegorz Szewczak. Rzekłeś.
    2
  • Users Avatars Mini
    Se pisze: 2014-12-05 09:40
    Grzegorz Szewczak popatrz na poziom dyskusji i naszą reakcję na ten spot to jest prawdziwy powód do wstydu...
    0
  • Users Avatars Mini
    kk pisze: 2014-12-05 09:47
    A nie przyszło wam do głowy, że to nie działa w stronę: "Czesi o nas mówią, że jesteśmy narodem oszustów i złodziejów, to teraz każdy o nas będzie tak myślał", a raczej w stronę: "Zapracowaliśmy sobie na taką opinię, a Czesi tylko wykorzystali ten stereotyp"? Te gardy wsadźcie pod żebra swoim rodakom, którym złodziejstwo myli się z zaradnością, frajerem jest ten, co dał się złapać, a doniesienie o kradzieży i oszustwie to nędzne kapusiostwo. I wyjmijcie sobie kije z tyłków, bo niezależnie od tego jak się nadmiecie, nie będziecie traktowani godnie, dopóki godnie się nie będziecie jako naród zachowywać.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-12-05 09:53
    Jaki jest ogólny poziom komentarzy na portalach, wszyscy wiemy. Tego się raczej szybko nie da zmienić. W każdym z nas siedzą też zakorzenione kompleksy czy niechęć do różnych grup społecznych, religijnych itd. W necie wszystkim łatwo idzie mieszanie z błotem kogo popadnie. Z drugiej strony sprowokowany "Polski Orzeł" rzuca się od razu z pazurami :) To już nasza cecha narodowa. Ale jak dostajemy pałą to mamy dalej grzecznie dyskutować z drugą stroną ?
    1
  • Users Avatars Mini
    kk pisze: 2014-12-05 09:55
    Człowieku, to nie był ATAK, tylko ŻART. Na dodatek śmieszny. A mało to w Polsce rasistowskich i nacjonalistycznych dowcipów? Kali ukraść krowę to dobrze, Kalemu ukraść - bardzo niedobrze?
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-12-05 10:03
    Całkowicie mylisz pojęcia i segmenty przekazu. Pokaż mi jedną rasistowską i nacjonalistyczną reklamę operatora komórkowego.
    3
  • Users Avatars Mini
    kk pisze: 2014-12-05 10:14
    A dlaczego akurat operatora? A co z reklamą PKO BP na krańcu świata? A co margaryną Palma? To ty mylisz wyjałowienie z poczucia humoru i zerowego dystansu do siebie z "patriotyzmem" i walką o niepodległość.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Paweł Nyczaj pisze: 2014-12-05 10:20
    Niech zdecydują się tak ośmieszyć Rosjan, choć tam T-Mobile nie działa, a jeszcze lepiej muzułmanów. Sądzę, że nie skończyłoby się eleganckim protestem ambasadora, jak w przypadku Polski (co najmniej ataku DDoS na ich serwis internetowy bym się spodziewał, o ile nie byłoby dodatkowo gróźb pod adresem kierownictwa). Swoją drogą słyszy się, że Czesi mają spore poczucie humoru. Mają np. rzeźbę człowieka sikającego do baseniku w kształcie Czech. W Polsce zapewne odebrano by to jako obrazę majestatu. Takiego dystansu można w sumie Czechom zazdrościć. Mimo wszystko tworząc reklamy bezpieczniej jest upewnić się, czy nie rani ona czyichś uczuć. Polacy mają pewien kompleks, bo w historii nieraz byliśmy atakowani i pomijani przy rozgrywkach politycznych. Do tego bieda i beznadzieja odebrała społeczeństwu humor i dystans. Potrzeba lat, by to nadrobić, ale pewnie zawsze będziemy wrażliwi na ośmieszanie, nawet niecelowe i nie mające nikogo skrzywdzić. Poza tym jak wspomniałem są narody np. Rosjanie i mniejszości etniczne (imigranci z państw pozaeuropejskich), którzy podchodzą do takich spraw znacznie poważniej, niż my.
    2
  • Users Avatars Mini
    Paweł Nyczaj pisze: 2014-12-05 10:30
    @obrażony Zdecydowanie w czasach jednej marki na wielu rynkach trzeba uważać, by nie obrazić klientów na którymś z tych rynków. Mimo, że celem tego typu kampanii nie jest obrażenie kogokolwiek, to jednak może zostać tak odebrane. Europejski sektor telco czeka jeszcze dalej posunięta konsolidacja, więc ostrożność w reklamie będzie bardzo ważna, by przy okazji nie obrazić klientów na którymś rynku. Nie wszędzie dystans i poczucie humoru są identyczne i szybko się to nie wyrówna.
    3
  • Users Avatars Mini
    eM pisze: 2014-12-05 11:48
    Zgadzam się z Pawłem. Dlaczego nikt nie odważy się ośmieszyć muzułmanów, kiwających się Żydów pod ścianą płaczu? czemu ich nie ma w reklamach? Przecież to może być śmieszne. Bo jest strach przed globalnym nazwaniem wszystkich antysemitami itp. A czemu niby? Bo Pan Rabin by się obraził? A reklamy z księżmi, siostrami zakonnymi są na porządku dziennym i co poniektórzy bulwersują się jeśli wtedy Kościół się na to oburza. Więcej konsekwencji. Albo śmiejemy się ze wszystkich albo wszystkim odpuszczamy i szukamy pomysłów alternatywnych nie dotykających bezpośrednio pewnych grup.
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-12-05 13:45
    Ja Czechów bardzo lubię, to nie jest wina kraju, to durne T-mobile sięga już do największych głupot żeby zwrócić uwagę na swoją daremną sieć, wniosek jeden, takimi reklamami T-mobile sobie zaszkodzi. Ja również nikomu nic nie ukradłem i nie chcę żeby ktoś z uśmieszkiem patrzył na mnie jak na złodzieja bo widział coś w durnej reklamie. T-mobile to złodziejstwo, niech się tym chwalą w reklamach.
    4
  • Users Avatars Mini
    Mamk pisze: 2014-12-05 14:32
    Reklama jest śmieszna, szkoda, że ją wycofali... Dziwi mnie nieco poziom agresji. Reklama może i jest trochę hmm mocna pod względem polaków, ale to nie powód by taką awanturę robić...
    -4
  • Users Avatars Mini
    Nieobrażony pisze: 2014-12-05 14:56
    Wszyscy jesteśmy Polakami. jeśli więc pewien odsetek z nas dał się poznać za granicą jako złodzieje i krętacze, to musimy to wziąć klatę, że kładzie się to cieniem. To, że ja nic nie ukradłem, nie zmienia faktu, że masa Polaków od lat jeździła na yumę za granicę. Że o złodziejstwie samochód nie wspomnę. Pamiętacie niemiecką reklamę sprzed lat: "Jedź do Polski, twój samochód już tam jest"? Znikąd to się nie wzięło. Popracujmy nad naszą opinią na świecie, anie obrażajmy się, że ktoś się śmieje z naszych przywar. A reklama zabawna, jeśli odrzucimy ideologię. Chcemy się przejmować reklamami? to powinniśmy być wiecznie obrażeni na reklamy proszków do prania, mydeł, past do zębów, czy dezodorantów. W końcu sugerują one, że jesteśmy narodem brudasów.
    -2
  • Users Avatars Mini
    Dwudziestydziewiątywpis pisze: 2014-12-05 16:12
    @Nieobrażony, ciągle się widać nie rozumiemy: co innego kiedy przy piwie opowiem "... a mi się wydaje, że mój sąsiad w Czechach to chyba kradnie telefony...", a co innego gdy wielki koncern pokazuje to milionom widzów. I niech się bracia Czesi pośmieją z polaczka. Będzie zabawna i zapadająca w pamięć reklama. Klienta nigdy dość.
    3
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-12-06 12:31
    @Niobrażony Bzdury wypisujesz. Reklama jest durna, nie śmieszna i skończy w spamie. A T-debile więcej na tym straci jak zyska.
    3
  • Users Avatars Mini
    jasio pisze: 2014-12-06 18:20
    Dobra seria reklamowa, przypomina mi się Samotari. Jak ktoś oszukuje niech się wstydzi, ja nie mam problemu z tą reklamą. Choć dla mnie numer 1 i 2 to ta. https://www.youtube.com/watch?v=RtN4ns96ETc U nas zaraz Drogówka by wystosowała protest. Fajna jest też https://www.youtube.com/watch?v=yjfEo6tncqo Tu by się Ministerstwo szkolnictwa obraziło że nie takimi autobusami na wycieczki uczniowie jeżdżą.
    -5
  • Users Avatars Mini
    Nieobrażony. pisze: 2014-12-06 21:17
    @asf. Ty piszesz bzdury. To,że reklama jest durna i nieśmieszna to twoja subiektywna opinia. Opinia, która niestety potwierdza to, o czym wcześniej pisałem. Wyłazi zaściankowość i zacietrzewienie. Czyli polskie stereotypy. Właśnie tacy ludzie, jak ty, robią gębę Polakom na świecie.
    -5
  • Users Avatars Mini
    Trzydziestytrzeciwpis pisze: 2014-12-06 21:58
    @Nieobrażony. Jeżeli się z kimś nie zgadzasz, to przynajmniej postaraj się go nie obrażać.
    2
  • Users Avatars Mini
    Nieobrażony pisze: 2014-12-07 10:54
    W którym miejscu kogoś obraziłem?
    -3
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-12-07 13:51
    @Nieobrażony Jacy ludzie jak ja? Jaśniej proszę. Ja jutro w reklamie powiem że "nieobrażony" kradnie telefony bo jest Polakiem. Stereotyp pójdzie w świat. Jak ktoś kradnie to jest złodziejem niezależnie od narodowości, a zestawienie tego z Polakiem jest obraźliwe bo złodzieje telefonów zapewne istnieją w Czechach czy Niemczech. Więc o czym ty mówisz? Mnie śmieszą rzeczy smieszne a ta reklama jest po prostu durna i tyle. I tak jak mówiłem, to T-m na tym straci.
    4
  • Users Avatars Mini
    Mirek pisze: 2014-12-07 22:07
    Wolę Plusa, bo Plus jest polski :) No i t-mobile, wojując znacznie mniejszy rynek czeski, strzelił sobie w stopę w Polsce. Gratulacje ;). Zapraszam do Polskiego Plusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    ty debail pisze: 2014-12-14 19:23
    ty debail jeśli jeszcze w tej sieci być
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: