Jak co roku na targach IFA w Berlinie Deutsche Telekom/T-Mobile zaprezentował swoje najnowsze rozwiązania.
Jednym z nich jest Puls tablet PC brandowany marką T-Mobile, na którym, znajdują się aplikacje i widżety do obsługi wszystkich usług operatora. Wszystkich aplikacji jest 18 i pozwalają m.in. sprawdzić program telewizyjny, obsługiwać linię telefonu stacjonarnego, odsłuchać pocztę głosową, obsługiwać dekoder telewizji, czy zarządzać inteligentnym domem. Widżety dodatkowo ułatwiają najistotniejsze zadania. Plusem dla użytkownika ma być fakt, że wystarczy raz się zalogować, aby korzystać od razu ze wszystkich aplikacji/usług. Poza specjalną personalizacją dla DT to normalny tablet z Androidem Lollipop, 5 megapikselowym aparatem z tyłu i 2 megapikselowym z przodu, na którym można instalować dowolne inne aplikacje i gry.
Jak co roku, Deutsche Telekom prezentował również możliwości aplikacji odpowiadającej za sterowanie inteligentnym domem. Z aplikacji można sterować zapalaniem i gaszeniem światła oraz urządzeniami AGD/RTV firm, które weszły we współpracę z Deutsche Telekom. Można również programować dom, aby zachowywał się w określony sposób, np. otworzenie okien może automatycznie wyłączyć ogrzewanie, a oddalenie się od domu automatycznie wygeneruje powiadomienie, jeśli nie zamknęliśmy drzwi. Takich możliwości jest oczywiście więcej. Największą oferowaną przez Deutsche Telekom zaletą, jest zcentralizowana obsługa za pomocą jednej aplikacji, która pozwoli obsłużyć sprzęt różnych producentów.
Inteligentny dom łączy się również z inteligentnymi samochodami. Na stoisku operatora można było zobaczyć BMW i3. Samochód również może poinformować o tym, że zostawiliśmy w nim zapalone światła. Aplikacja do obsługi systemu SMART HOME została zintegrowana z oprogramowaniem BMW ConnectedDrive. Taka sama integracja jest już możliwa z zegarkami Samsunga i Apple. DT w SMART HOME wykorzystuje także produkty Osram Lightify, Miele oraz ZigBee (urządzenia pozwalające włączyć do sieci starsze urządzenia bez modułów smart).
Ostatnim elementem tej układanki jest system rozrywki dedykowany dzieciom i wbudowane w auta BMW - myKIDIO. Jest to aplikacja zapewniająca dostęp do audiobooków i filmów przeznaczonych dla najmłodszych. Wszystkie dodawane multimedia są weryfikowane i trafiają do określonych kategorii wiekowych. Możliwe jest pobranie multimediów, aby były dostępne również offline. Dzięki połączeniu myKIDIO z BMW ConnectedDrive, kierowca może monitorować podczas jazdy, jakie filmy ogląda dziecko na tylnym siedzeniu.
Dzięki aplikacji BMW Kids Cockpit dzieci siedzące z tyłu mogą poczuć się jak mali kierowcy, obserwując na urządzeniu mobilnym informacje powiązane z jazdą, np. aktualną prędkość i poziom paliwa.
T-Mobile na targach IFA od wielu lat pokazuje, że chce uczestniczyć w cyfrowej rewolucji, a nie tylko dostarczać „czystych” usług głosowych lub łączy internetowych. Na razie nie wiadomo jednak, czy sprzedaż tego typu rozwiązań generuje już satysfakcjonujący strumień przychodów.
Zdjęcia: