Sąd zdjął 4,5 mln zł kary nałożonej przez UOKiK. Orzeczenie nie jest prawomocne i urząd ma możliwość odwołania do sądu apelacyjnego.
T-Mobile przedstawił opinie prawników, którzy twierdzili, że nie złamał on prawa, jednostronnie podnosząc klientom wysokość abonamentu. Stanowisko T-Mobile uznał za słuszne Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który właśnie uchylił decyzję prezesa UOKiK z 2015 r., stwierdzającą, że operator naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Sprawa miała swój początek w 2014 r., kiedy to UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile.
Operator poinformował abonentów o zmianie, lecz nie wystąpił do nich o złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy w razie odrzucenia nowych warunków. Prezes UOKiK uznał, że treść umów firmy z klientami nie dawała podstaw do takiego podniesienia abonamentu, ponieważ nie zawierały odpowiednich klauzul modyfikacyjnych.