T-Mobile Polska - rekompensata dla klientów po 65 zł

Newsy
Opinie: 34

T-Mobile Polska bezprawnie poinformowała konsumentów o podwyższeniu abonamentu – stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator został zobowiązany do wypłacenia klientom rekompensaty usuwającej skutki naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Ponadto, na przedsiębiorcę została nałożona kara pieniężna

Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w listopadzie 2014 roku po zawiadomieniach od konsumentów oraz na podstawie publikacji medialnych. Wątpliwości klientów operatora wzbudziło podwyższenie wysokości abonamentu o 5 zł. Konsument mógł się zgodzić na nowe warunki, zrezygnować z usług, albo skorzystać z nowej oferty proponowanej przez przedsiębiorcę.

Urząd ustalił, że operator T-Mobile Polska naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając bezpodstawnie wysokość abonamentu i informując o tym klientów. Zdaniem UOKiK, treść zawartych z abonentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie dawała podstawy do dokonania takiej zmiany, gdyż nie zawierały stosownej klauzuli modyfikacyjnej. W ten sposób operator wprowadził klientów w błąd. Ponadto, jednostronna zmiana warunków umowy naruszała dobre obyczaje, gdyż dotyczyła istotnych jej elementów.

UOKiK zdecydował o nałożeniu na operatora obowiązku wypłaty konsumentom rekompensaty finansowej jako środka usunięcia skutków naruszenia adekwatnego do stwierdzonego bezprawnego działania przedsiębiorcy
– powiedział Łukasz Wroński, Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów. W dacie wydania decyzji trwają bowiem ekonomiczne i pozaekonomiczne skutki stosowanej przez T-Mobile Polska nieuczciwej praktyki rynkowej, gdyż każdy konsument dotknięty bezprawnym działaniem przedsiębiorcy podjął określoną decyzję rynkową: pozostał stroną umowy z operatorem i uiszcza wyższą opłatę abonamentową albo rozwiązał umowę z operatorem i zawarł nową umowę z innym dostawcą usług na odmiennych warunkach albo skorzystał z nowej oferty zaproponowanej przez operatora – dodaje Wroński. W związku z tym, wyłącznie na skutek zakwestionowanych działań T-Mobile Polska, konsumentom została odebrana możliwość korzystania z usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatora na warunkach jakie przewidywała zawarta umowa – zauważył Wroński.

T-Mobile Polska musi usunąć skutki niekorzystnej dla abonentów praktyki: każdy konsument, który dostał informację o jednostronnej zmianie wysokości abonamentu, powinien otrzymać 65 zł rekompensaty. Metoda obliczenia rekompensaty opiera się na danych zastrzeżonych przez T-Mobile Polska jako tajemnica przedsiębiorstwa i została szczegółowo opisana w decyzji.

Operator opublikuje również decyzję prezesa Urzędu na stronie internetowej. Prezes UOKiK nałożył karę ponad 4,5 mln zł (4 501 666 zł).

Rozstrzygnięcie UOKiK nie jest ostateczne, przysługuje od niego odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (34):

Komentuj

Komentarze / 34

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Jaenk pisze: 2016-01-14 13:15
    Z ciekawości odwiedziłem salon T-mobile. Jak zwykle konsultanci nic nie wiedzą (albo nie chcą wiedzieć) i usłyszałem, że żadnych pieniędzy od nich nie dostanę, bo "nie mogą od tak z kasy wydać 65 zł".
    -4
  • Users Avatars Mini
    O.T.D. pisze: 2016-01-14 13:34
    to pokazuje że w T-Mobile w kierownictwie, zarządzie, departamentach i posadkach dyrektorskich siedzi BANDA GŁUPCÓW. Banda próźniaków, ślepców, głupców. Takie mam zdanie. Dawna Era nigdy już nie wróci. //dzwonią do mnie bo tez negocjuje przedłużenie mobilnego internetu Blueconnect i proponują ofertę only-sim za 29.90zł./25GB na 24mies.... gdzie w sklepie internetowym T-M jest taka sama oferta i z modemem/routerem i okresem na 6 miesięcy. No... KRETYNI po prostu.
    5
  • Users Avatars Mini
    lusia pisze: 2016-01-14 15:39
    Mają najlepszych prawników i na bank nie popełnii skuchy
    -1
  • Users Avatars Mini
    Mariola pisze: 2016-01-14 16:12
    Kurcze, trochę mi sie nie chce w to wierzyc. Taki kolos jak TMobile nie popelnia bledow na taka sakle. No ludzie!!!!!
    -7
  • Users Avatars Mini
    Ken pisze: 2016-01-14 16:25
    @Janke a czerwonego nosa nie zapomniałeś?
    1
  • Users Avatars Mini
    kartoflanka pisze: 2016-01-14 16:39
    Mariola, zgadzam się. Ja jeszcze nigdy z nimi nie miałam problemów. Może to znów pisior coś naknocił? A tak serio to moze poczekajmy na oficjalne stanowisko i aż się tmobile odwoła i będzie git!
    -2
  • Users Avatars Mini
    albos pisze: 2016-01-14 16:50
    To jakaś bzdura, warto zaczekać na decyzje po odwołaniach bo jakoś coś mi tu nie pasuje.....
    -4
  • Users Avatars Mini
    Grubas pisze: 2016-01-14 17:53
    Pracowałem w tym okresie dla T-Mobile. Na początku nikt z nas nie wierzył, że sieć pokusiła się o taki chamski skok na kasę... W cholerę ludzi odeszło, w cholerę ludzi straciło całkowicie zaufanie do marki. Nikogo to nie obchodziło, bo wszystko było w kalkulowane w koszty. Mam nadzieje, że się nie wywiną z tej kary.
    9
  • Users Avatars Mini
    Lucas pisze: 2016-01-14 18:31
    W moim mniemaniu powinni jeszcze zapłacić cos w rodzaju kary umownej. Jeżeli ja bym napisal do opa. Ze od dnia x będę placil abonament o 10 pln mniej, to niedługo mialbym wlepiona kare za zlamanie umowy.
    6
  • Users Avatars Mini
    Dzisdy pisze: 2016-01-14 19:31
    Tmobile macie ludzi za idiotów pisząc sobie te pozytywne komentarze? Mariola lusia kartoflanka albos.... LoL co za żenująca firma.
    4
  • Users Avatars Mini
    Czlowiek pisze: 2016-01-14 20:11
    Kiepy, słuchajcie jak konsultanci mają wam z kasy wydać 65 zł? Skoro te Saloniki mają innych właścicieli? To są takie pod firmy na ulotkach gdzie są dawne pieczątki zauważcie że często nie pisze t mobile tylko xyz nazwa firmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Taaa pisze: 2016-01-14 20:49
    Ales ty bystry. Od początku telekomow większość punktów operatorów należy do agentów. To przecież logiczne, ze nie dostsniesz kasy do łapy, a np rabat od faktury. Tmobile zasłużył sobie na karę. Jako ze od zawsze podpisuje umowy bez telefonu to dostałem ta podwyżkę na 4 simach. Chociaż nie miałem na to czasu i ochoty to uciekłem do pomarańczowych. Zasięg taki sam i przynajmniej nikt nie robi ze mnie idioty. Szkoda, ze plus daje dupy z oferta, bo jakoś nie lubię tego Opa. Sray odpada ze względu na problemy z połączeniami i dupiasta oferta w roamingu. W każdym bądź razie różowe scierwo baj baj na zawsze.
    3
  • Users Avatars Mini
    kendrik pisze: 2016-01-14 20:57
    jak dla mnie Tmobile nie posunęłoby sie do robienia czegokolwiek niezgodnego z prawem, bo to przecież gigant telekomunikacyjny. poczekajmy na rozwój wydarzeń. słyszałem, że maja się odwoływać
    -3
  • Users Avatars Mini
    Kolejny... pisze: 2016-01-14 21:15
    Te kendrik nie boli cię łeb od wymyślania xywek w komentarzach? Nawet nie próbują żeby wyglądało wiarygodnie!
    1
  • Users Avatars Mini
    bananek56 pisze: 2016-01-14 21:25
    Wydaję mi się że z osądzeniem powinniśmy poczekać do uprawomocnienia się wyroku, na pewno będą się od niego odwoływać
    -2
  • Users Avatars Mini
    karuzela pisze: 2016-01-14 22:09
    a co to juz nie mozna miec pozytywnego zdania na temat firmy? pfff.... ludzie to by tylko hejtowali. Ja jestem w tmobile jakies 9 lat i nie zamierzam zmieniac poki co bo wedlug mnie sa spoko. a haters gonna hate. śmiało!
    -2
  • Users Avatars Mini
    Krk pisze: 2016-01-14 22:31
    Jak ktoś wyżej napisał, trzeba być idiota zeby nie widzieć ze komentarze pisane na zlecenie. Ten sam styl i podobne nazwy na wszystkich portalach. Napisze do uokik z screenami komentarzy, bo watpię aby to było zgodne prawem.
    2
  • Users Avatars Mini
    J pisze: 2016-01-15 11:08
    jak zwykle zdjęcie idealnie ilustruje temat artykułu ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-01-15 11:42
    Im więcej upływa czasu, tym trudniej o tej sieci cokolwiek dobrego powiedzieć. O, fajną mają "strefę relaksu" i to tyle chyba. Więc drodzy KLIENCI - zrelaksujmy się i odejdźmy masowo!
    3
  • Users Avatars Mini
    romek pisze: 2016-01-15 12:03
    na pewno tmobile tak tego nie zostawi i bedzie wyjasnienie zaistnialej sytuacji
    -1
  • Users Avatars Mini
    Lol pisze: 2016-01-15 12:15
    A ci dalej napierają obronę podszywając się pod komentarze, romek hehehe. Ale krok w dobra stronę, męskie nicki są bardziej wiarygodne :)
    1
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-01-15 14:51
    T-Mobile to chyba najbardziej znienawidzony operator wsrod klientow na polskim rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    krk pisze: 2016-01-15 15:19
    nagroda telepolis "gluchy telefon" dla najgorszej polskiej marki zobowiązuje ;D
    0
  • Users Avatars Mini
    Red pisze: 2016-01-15 15:46
    Wieki afery za 5 zł........ lekka beczka
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwester44 pisze: 2016-01-15 19:17
    Na pewno będa się jeszcze odwoływać i myślę że wygrają
    -1
  • Users Avatars Mini
    hutt pisze: 2016-01-15 19:42
    niektóre komentarze mnie rozwalają. ludzie, wyrok nie jest prawomocny. do jakiś salonów chcecie iść po rzekomo wam należny hajs, skoro wyrok nie jest prawomocny??? z własnej kieszeni pracownicy salonów tmobile mają wam oddać bo ktoś z was w sieci przeczytał że tak ma być? w lądowanie ufo też wierzycie pewnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Czort pisze: 2016-01-15 19:46
    Widzę że kilka osób podstawionych, i pisze pozytywnie po necie o t mobile nawet treści komentarzy nie zmieniają... Marketing szeptany tak zwany.
    1
  • Users Avatars Mini
    Qsqs pisze: 2016-01-16 14:40
    Baaaardzo dobrze. Nie byłem w T-Mobile i mnie to nie dotyczy ale szlag by mnie trafił na takie CHAMSTWO!!!! Nie chodzi o pieniądze bo 5 zł. to żaden pieniądz — chodzi o ZASADY!!!! Klient to nie jest Cep, Kretyn ani Dojna Upośledzona Krowa!!!!
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-01-16 17:11
    @up Mylisz się. Dla TeDebile właśnie klient jest jak napisałeś: "Klient to nie jest Cep, Kretyn ani Dojna Upośledzona Krowa!!!!" - tak korporacja TeDebile widzi właśnie klienta, ale się juz na tym przejechali i nadal nic im to nie dało do myślenia. TeDebile świadomość klientów naprawdę różni się od tej z 2000r. Oddajcie częstotliwości i spieprzajcie z tym drogim dziadostwem!
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-01-16 22:31
    @ASF wydaje mi się że potrzeba prawdziwego prezesa, Samca z krwi i kości który postawi się DT i zacznie realizować swoja politykę nie patrząc się na jakichś Niemców czy "głównego księgowego", po prostu do póki będzie prezio typu 'lękliwy farfocel' nic się nie zmieni. Z resztą co to za prezes co się boi wywalić zauszników Niemców typu Becker czy Matejov... dlatego za Sawickiego nic sie nie zmieni. On chce spokojnie przesiedzieć 3 lata na stołku, do takiego wniosku doszedł. Jego jedyna zasługa to naprawienie błędu "4 grosze" i to tyle. Smutne ale prawdziwe. Najgorsze jest to, że samo DT czy T-Mobile Polska myślą że My klienci, tego nie dostrzegamy - a to oni sa osłami i matołami, że tak płytko myślą i są w błędzie - i to nie jednym.
    1
  • Users Avatars Mini
    Lol pisze: 2016-01-17 11:15
    Ty chyba nie masz pojęcia o strukturze funkcjonowania społek. Prezes to jest czlowiek ktory ma wykonywać założenia właściciela, bardzo często, tak jak to wydaje sie wygladac w przypadku polskiego t-debila, władze decfacto sprawuje manager finansowy, a prezes może poruszać sie jedynie w ramach przez niego ustalonych, ale w ścisle określonym kierunku.
    2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-01-17 15:06
    Prawda jest niestety taka że taki prezes w polskim oddziale to ma gówno do powiedzenia, to jest figurant, on może dobierać sobie lokalnie ludzi ale musi realizować to co mu koncern każe, gdybyśmy zarabiali tyle co przeciętny Niemiec to oferta polskiego TeDebila wydawałaby się atrakcyjna. Problemem są koncerny i pierd....ona globalizacja, to zabija wszystko.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-01-17 16:13
    @Lol tak, tylko teoretycznie ten prezes mógłby tego głównego księgowego wywalić na zbity pysk. Teoretycznie. @ASF zgadzam się. Dlatego wyraźnie widać różnice w polityce postępowania takich koncernów jak Orange czy T-Mobile a z drugiej strony Plus czy Play. To nie są podobne spółki. Styl zarządzania te spółki różni się diametralnie.
    -1
  • Users Avatars Mini
    Odebrany nr i BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA pisze: 2016-07-11 14:29
    Uważajcie na tę sieć. Nigdy nie kupujcie prepaida, a tym bardziej nie bierzcie u nich abonamentu. Posiadałem od... kilkudziesięciu lat nr prepaid w ERA-GSM, który właśnie został mi odebrany i natychmiastowo przydzielony innemu abonentowi. I jakże ów abonent cieszy się widząc smsy wychodzące z mojego banku dotyczące stanu konta, dotyczące zmiany hasła, dotyczące zaległości w kredycie hipotecznym. No BRAVO dla T-Mobile... Najlepsza firma telekomunikacyjna w Polsce.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: