Serwis rpkom.pl przeprowadził wywiad z Igorem Matejov, Chief Commercial Officer - Business Market w T-Mobile Polska.
Matejov tak opisał zmiany jakie zaszły ostatnio w segmencie B2B: "Mamy pięć segmentów, a mieliśmy trzy, nieco inaczej poukładane – właśnie według liczby kart SIM. Dziś mamy podział na tzw. Top Accounts, Large Accounts lub Corporate, następnie małe i średnie firmy, a potem VSE (bardzo małe firmy z oddzielną siedzibą, sklepem itp.) i na końcu SOHO, czyli jednoosobowa działalność gospodarcza. Do tego dostosowaliśmy służby sprzedażowe. Od poziomu małych i średnich firm korzystamy z pracowników zewnętrznych firm. W przypadku VSE i SOHO staramy się wykorzystać w większym stopniu obsługę przez call center i własne sklepy, ale produkty i procesy nieco zmieniliśmy."
Jeśli chodzi o sprzedaż to Matejov tłumaczy: "Mamy dziś dwa departamenty: Top, Large Accounts i Corporate – tu dyrektorem jest Renata Filipek-Baryłowska, która przyszła do nas z Netii, czyli można powiedzieć, że przez ulicę. Drugim departamentem, VSE i SOHO kieruje od połowy lipca dyrektor Krzysztof Szczepaniak, wieloletni pracownik T-Mobile Polska, niegdyś kierownik sprzedaży klientów detalicznych."
Matejov potwierdził, że dział B2B zmniejszył swoje zatrudnienie: "Po stronie sprzedażowej w segmencie B2B pracuje około 550, czyli nieco mniej niż wcześniej, gdy było to około 680 osób. Zmiana ta wynika głównie ze zmiany segmentacji klientów. Część z nich tak naprawdę nie była właściwie obsługiwana. Opiekun firmy z trzema SIM-ami wychodził do tej pory z założenia, że nie opłaca mu się do klienta chodzić. Część pracowników z przyczyn historycznych wpisana była na nasze listy, ale wiadomo było, że była to dla nich druga, a czasem nawet trzecia praca. Zrezygnowaliśmy ze współpracy z nimi i dziś opiekun klienta T-Mobile pracuje tylko na rzecz klienta T-Mobile. Potrzebuje 100 procent swojego czasu, aby to zrobić dobrze."
Na pytanie ilu klientów biznesowych ma dziś T-Mobile Polska Matejov odpowiedział: "Około 550 tysięcy, przy czym dla mnie klient to jednostka decyzyjna. Może skupiać kilkaset firm, ale z mojego punktu widzenia jest jednym klientem."
Tak CCO opisuje umowę z P4: "Roaming krajowy to dla nas dobra, ciekawa umowa. Współpracę w tym zakresie rozpoczęliśmy już 2 lata temu. Ostatnio strony uzgodniły nowe warunki. Traktuję ją, jako potwierdzenie, że nasza sieć ma najlepszą jakość bazując na rzeczywistym porównaniu zasięgu wszystkich operatorów. "
T-Mobile jest gotowy na przejęcie większości ruchu klientów PLAY: "Jeśli tak będzie, to jesteśmy na to przygotowani, nasza sieć jest zmodernizowana, wymieniliśmy nadajniki, rozbudowaliśmy stacje bazowe, nie spodziewam się problemów. Jest to najnowocześniejsza sieć mobilna w Polsce. Przygotowaliśmy infrastrukturę pod kątem prognoz mówiących, że ruch w sieci będzie rósł skokowo rok do roku, zarówno dotyczący usług głosowych, jak i transmisji danych. Wymieniamy oraz rozbudowujemy też sieć szkieletową, agregacyjną ruch z sieci radiowej, aby była przygotowana do obsługi nowych klientów. Należy pamiętać, że liczba nadajników BTS T-Mobile w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła o kilkadziesiąt procent."