Przychody T‑Mobile w drugim kwartale wyniosły 1,6 mld zł, co oznacza wzrost o 2,6% rok do roku, mimo wciąż zauważalnego negatywnego efektu regulacji stawek MTR. Skorygowana EBITDA AL wzrosła o 2,6% (r/r) do 465 mln.
Baza klientów mobilnych zwiększyła się o 817 tys. w porównaniu z drugim kwartałem 2021 roku i przekroczyła 12 mln.
Spółka osiągnęła wyższe przychody pochodzące ze sprzedaży smartfonów. Klienci T‑Mobile częściej niż rok wcześniej decydowali się na zakup terminali i częściej sięgali po te z wyższych segmentów.
Firma musiała się również zmierzyć z kwestią rosnących kosztów energii – o ok. 40% w stosunku do roku 2021.
W drugim kwartale średni miesięczny wskaźnik rezygnacji (churn) klientów kontraktowych utrzymał się na poziomie 0,6%.
Ponad 50% wszystkich stacji bazowych T‑Mobile jest podłączonych do sieci za pomocą światłowodów, a wśród stacji bazowych zlokalizowanych miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców ten wskaźnik wynosi prawie 90%.