T-Mobile Polska w II kw. 2015 r. - wyniki finansowe i operacyjne

Newsy
Opinie: 12
T-Mobile Polska w II kw. 2015 r.

Wyniki T-Mobile Polska w II kw. 2015 r.

Wyniki finansowe:

    Q2
2014
millions of €
Q3
2014
millions of €
Q4
2014
millions of €
FY
2014
millions of €
Q1
2015
millions of €
Q2
2015
millions of €
Change

%
H1
2014
millions of €
H1
2015
millions of €
Change

%
                       
TOTAL REVENUE   365 388 389 1,492 382 385 5.5 715 767 7.3
PRODUCT VIEW   365 388 389 1,492 382 385 5.5 715 767 7.3
- Fixed network   3 3 3 12 23 29 n.a. 5 52 n.a.
- Mobile communications   362 385 387 1,481 358 358 (1.1) 709 716 1.0
SEGMENT VIEW   365 388 389 1,492 382 385 5.5 715 767 7.3
- of which Consumer   220 227 220 882 220 217 (1.4) 435 437 0.5
- of which Business   123 130 124 499 136 136 10.6 245 272 11.0
EBITDA   141 149 155 579 130 145 2.8 275 275 0.0
EBITDA MARGIN (EBITDA / TOTAL REVENUE) % 38.6 38.4 39.8 38.8 34.0 37.7 (0.9p) 38.5 35.9 (2.6p)
CASH CAPEX (AS REPORTED)   52 123 42 285 62 45 (13.5) 120 107 (10.8)
CASH CONTRIBUTION   89 26 113 294 68 100 12.4 155 168 8.4

Wyniki operacyjne:

    Q2
2014
Q3
2014
Q4
2014
FY
2014
Q1
2015
Q2
2015
Change
%
H1
2014
H1
2015
Change
%
                       
FIXED NETWORK (END OF PERIOD)                      
Fixed network Access Lines ('000) 0 0 0 0 12 18 n.a. 0 18 n.a.
- IP ('000) 0 0 0 0 2 3 n.a. 0 3 n.a.
Broadband Access Lines Retail ('000) 0 0 0 0 6 9 n.a. 0 9 n.a.
TV (IPTV, SAT, Cable) ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Bundled Access Lines ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
ULLs/Wholesale PSTN ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Unbundled Access Lines ('000) 0 0 0 0 5 4 n.a. 0 4 n.a.
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                      
Service revenue (€ million) 277 279 266 1,094 256 268 (3.2) 549 524 (4.6)
CUSTOMERS ('000) 15,675 15,728 15,702 15,702 15,794 15,827 1.0 15,675 15,827 1.0
- contract ('000) 6,930 6,891 6,823 6,823 6,784 6,708 (3.2) 6,930 6,708 (3.2)
- prepaid ('000) 8,745 8,837 8,878 8,878 9,010 9,118 4.3 8,745 9,118 4.3
NET ADDS ('000) (73) 53 (27) 138 93 32 n.a. 112 125 11.6
- contract ('000) (60) (38) (68) (226) (39) (76) (26.7) (120) (115) 4.2
- prepaid ('000) (13) 92 41 364 132 108 n.a. 231 240 3.9
AVERAGE MONTHLY CHURN (%) 2.1 2.2 2.3 2.0 2.0 2.1 0.0 1.7 2.1 0.4
- contract (%) 1.0 1.0 1.2 1.0 1.1 1.1 0.1 1.0 1.1 0.1
SAC PER GROSS ADD (€) 7 9 5 9 5 11 57.1 12 8 (33.3)
- contract (€) 33 47 22 44 21 65 97.0 54 41 (24.1)
- prepaid (€) 2 1 2 2 2 2 0.0 2 2 0.0
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€) 26 20 2 18 0 6 (76.9) 22 3 (86.4)
ARPU (€) 6 6 6 6 5 6 0.0 6 6 0.0
- contract (€) 11 11 11 11 11 11 0.0 11 11 0.0
- prepaid (€) 2 2 2 2 2 2 0.0 2 2 0.0
NON-VOICE % OF ARPU (%) 36 38 38 37 39 39 3p 36 39 3p
MOU PER CUSTOMER (min) 138 142 148 140 150 154 11.6 134 152 13.4
- contract (min) 264 275 289 269 299 311 17.8 257 305 18.7

From January 2015 parts of the GTS Central Europe Group were integrated into Poland.

Special factors affecting EBITDA: EUR -3mn in Q2/14, EUR -1mn in Q3/14, EUR 5mn in Q4/14, EUR 1mn in Q1/15 and EUR 6mn in Q2/15.

Oficjalny komunikat:

Pozytywny wpływ na wyniki T-Mobile Polska ma zakończona integracja z GTS Poland, dzięki której przychody operatora wzrosły o 6,4% w pierwszej połowie roku. W tym samym czasie Spółka rozpoczęła proces transformacji optymalizując koszty oraz skupiając się na wartości i jakości oferowanych usług. Efekty tych działań są widoczne we wzroście ARPU w segmencie klientów kontraktowych oraz ilości transferowanych danych przez klientów ofert na kartę.

W drugim kwartale 2015 roku przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4% osiągając wartość 1,574 miliarda złotych. W całym pierwszym półroczu przychody Spółki wyniosły 3,176 miliarda złotych i były wyższe o 6,4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła Spółce strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego segmentu w drugim kwartale wyniosły 110 milionów złotych i wykazywały pozytywny trend w ujęciu kwartalnym rosnąc o 8,9% w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. W segmencie usług mobilnych przychody w pierwszym półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosły o 0,1% osiągając wartość 2,965 miliarda złotych

“Kiedy w czerwcu dołączyłem do zespołu T-Mobile Polska kończył się proces optymalizacji operacyjnej i kosztowej firmy. Jego pierwsze efekty są już dziś widoczne w wynikach finansowych Spółki wypracowanych w drugim kwartale tego roku. Ponadto zakończona integracja GTS z T-Mobile wywiera pozytywny wpływ na przychody i procentuje z kwartału na kwartał w obszarze usług zintegrowanych dla biznesu. W wynikach operacyjnych Spółki widoczna jest potrzeba położenia większego nacisku na relacje z klientami i to będzie jeden z naszych priorytetów w drugiej połowie roku” - powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.

W drugim kwartale EBITDA T-Mobile Polska osiągnęła wartość 591 milionów złotych i była wyższa o 0,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 37,6% i była niższa o 1,1 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2014 roku.

„Wyniki finansowe T-Mobile Polska w drugim kwartale odzwierciedlają sytuację na bardzo wymagającym rynku telekomunikacyjnym, na którą wpływają wcześniejsze regulacje oraz wprowadzenie taryf no limit. W tym samym czasie Spółka przeprowadziła proces optymalizacji kosztów pośrednich i bezpośrednich, aby w konsekwencji zwiększyć swoją efektywność finansową w dłuższej perspektywie” - powiedział Jens Becker, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.

W drugim kwartale 2015 roku średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wyniósł 23 złote. Równocześnie wartość ARPU dla segmentu abonamentowego wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku o 2,3%. Ten pozytywny trend jest odzwierciedleniem zmian w ofertach T-Mobile, które oferują klientom znacznie więcej możliwości wraz ze wzrostem wartości abonamentu. Dodatkowo wzrosła liczba klientów wybierających oferty rodzinne - stanowią one już około 20% podstawowej sprzedaży T-Mobile.

Na koniec drugiego kwartału 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,827 miliona klientów, co stanowi wzrost o 32 tysiące klientów w porównaniu do pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka zakończyła kwartał z bazą 9,118 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,708 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych zmniejszyła się o 76 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 108 tysięcy w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. W połowie kwietnia br. T-Mobile Polska zmienił oferty usług przedpłaconych dla marek T-Mobile Na Kartę oraz Heyah. Propozycja T-Mobile Na Kartę jest adresowana do klientów korzystających z usług telekomunikacyjnych w tradycyjny sposób, a propozycja Heyah do młodego pokolenia korzystającego głównie z Internetu. Dzięki wprowadzeniu nowych oferty użytkownicy Heyah korzystają znaczenie częściej z Internetu transferując średnio cztery razy więcej danych.

Jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych T-Mobile Polska jest Najlepsza Sieć stale rozbudowywana i optymalizowana, aby zapewnić klientom dostęp do usług o najwyższej jakości. Najpoważniejszym testem weryfikującym jakość sieci było przeprowadzone w drugim kwartale badanie porównawcze sieci wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych. Projekt został zrealizowany przez niezależną firmę badawczą. Wyniki potwierdziły najwyższą jakość sieci T-Mobile, która uzyskała najlepszy wynik w zakresie certyfikowanego pomiaru połączeń głosowych i transmisji danych w sieci 4G, a także w zrealizowanym dodatkowo pomiarze jakości sieci 3G.

Sieć T-Mobile Polska obejmuje swoim zasięgiem w technologiach 2G i 3G blisko 100% populacji Polski. Zasięg w najszybszej dostępnej obecnie technologii LTE 4G docierał 30 czerwca do ponad 77% populacji kraju co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. Wzrost zasięgu i liczby klientów korzystających z nowych technologii przekłada się na całkowitą ilości przesyłanych danych w sieci T-Mobile. Tylko w samym czerwcu klienci T-Mobile i Heyah przesłali ponad 6000TB, co oznacza wzrost o blisko 14% w porównaniu do stycznia br. W tym samym czasie w sieci T‑Mobile udział transmisji danych w technologii LTE wzrósł z 14% do blisko 21%.

 

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Gamaz pisze: 2015-08-06 08:10
    Widać u nas, że jednak połączenie z GTS bardzo pozytywnie wpłynęło na wyniki T-Mobile, no i dobrze :)
    -1
  • Users Avatars Mini
    Jacenty pisze: 2015-08-06 08:12
    Orange ma teraz zagwozdkę, bo ze strony T-Mobile pojawia się poważna konkurencja po fuzji z GTS
    2
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2015-08-06 08:34
    Ogólnie rzecz biorąc TM mocno poszło w B2B i wyraźnie chce zagrozić Orange w tym segmencie. Pierwsze efekty były już na początku roku, kiedy pozyskali chociażby Pocztę Polską.
    2
  • Users Avatars Mini
    Ulrich pisze: 2015-08-06 08:37
    ~Marcin czy kontrakt MPiPS na budowę VPN
    1
  • Users Avatars Mini
    wojciech.piechocki pisze: 2015-08-06 09:21
    Prezes zapowiada walkę o postpaid B2C....chyba beda w najblizszych tygodniach mocne promocje :-)
    -1
  • Users Avatars Mini
    p pisze: 2015-08-06 11:49
    ja tu widze też negatywną zmianę r/r CAPEX czyli wydatki inwestycyjne spadły z 120 na 107mln euro, biorąc pod uwagę że w zeszłym roku były to wydatki tylko t-M, a w tym razem z GTS widać jak zatrzymali się w budowie sieci
    -2
  • Users Avatars Mini
    Jakub pisze: 2015-08-06 12:52
    PLAY 10000 TB Orange 8200 TB T-Mobile 6000 TB Plus?
    -1
  • Users Avatars Mini
    Fanta pisze: 2015-08-06 14:34
    @p w zeszłym roku była przeprowadzana modernizacja Networks, i na to poszło masę kasy...
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-08-06 20:25
    podpowiedź do Adama Sawickiego: Panie Prezesie, proszę bardzo poważnie rozważyć zakup Netii.... i wtedy się Pan ostatecznie rozprawi z Orange Polska w temacie usług stacjonarnych na wszystkich segmentach rynku. Pozdrawiam Pana, klient T-Mobile.
    0
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2015-08-07 04:45
    Beda nowe mocne taryfy dla klientow indywidualnych, wyrozniaja się na tle konkurencju. Bedzie także nielimitowany internet w smartformie. Nowy JUMP.
    0
  • Users Avatars Mini
    kazimierz79 pisze: 2015-08-07 07:36
    Nowe taryfy mocne? hehhehhehehehehehehhehe
    1
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2015-08-10 09:14
    Arpu z prepaid 2 euro, super :) , to już mniejsze Virgin ma arpu na poziomie 5,25 euro. Baza postpaid najmniejsza od 4 lat, też pięknie :) . Nic tylko pogratulować wyników.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: