Deutsche Telekom poinformował o zmianach w sposobie obsługi zakupu mediów w swoich 13 spółkach. Grupa DT chce mieć od teraz dużą większą konrolę nad wydatkami na reklamę.
Nowa model składa się z 5 bloków:
Lot A1: Media Strategy and Steering
Lot A2: Media Analytics services
Lot B: Campaign Planning & Buying services
Lot C: Programmatic Buying Operation services
Lot D: Search Advertising & Affiliate Marketing services
Za blok Media Strategy and Steering Grupa DT chce odpowiadać samodzielnie. Pozostałe bloki będą obsługiwane przez dostawców zewnętrznych.
Każdy z bloków będzie wdrażany w poszczególnych spółkach z pewną elastycznością, która ma uwzględnić lokalne potrzebny i rynek.
DT zdecydowało, że za zakup i planowanie mediów (Campaign Planning and Media Buying) będzie odpowiadała firma GroupM (część grupy WPP). GroupM to m.in. domy mediowe Mindshare, MediaCom i MEC. GroupM przejmie obsługę mediów DT od 1 stycznia przyszłego roku. Domy mediowe nie zmienią się tylko w T-Mobile Netherlands i Hrvatski Telekom.
Cały nowy model obsługi płatnych mediów ma zacząć działać w I kw. 2018 r. Wybór dostawców obsługujących kolejne bloki trwa.