Mamy ponad 17 mln odsłon na Youtube - SUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ! Mamy ponad 2 tys. fanów na Facebooku - POLUB NASZ PROFIL!
Na koniec 2014 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,702 miliona klientów, co stanowi wzrost o 138 tysięcy klientów w porównaniu do 2013 roku. Spółka zakończyła rok z bazą 8,878 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,823 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych w 2014 roku zmniejszyła się o 226 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 364 tysiące w porównaniu do ubiegłego roku. Jednocześnie w samym czwartym kwartale 2014 roku liczba klientów zmniejszyła się o 27 tysięcy w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Przychody T-Mobile Polska w drugiej połowie 2014 roku były zdecydowanie lepsze niż w pierwszej. Jest to głownie zasługa większej koncentracji na wartości i jakości oferowanych klientom usług. Istotne dla realizacji celów finansowych Spółki w ubiegłym roku było utrzymanie dyscypliny kosztowej, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach firmy - powiedział Zacharias Piperidis, prezes T-Mobile Polska.
W czwartym kwartale 2014 roku przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,640 miliarda złotych i były najwyższe spośród wszystkich kwartałów tego roku. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku przychody były niższe o 2,1%. W całym 2014 roku przychody spółki zamknęły się kwotą 6,245 miliarda złotych i były niższe o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W okresie od 1 października do 31 grudnia 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 649 miliony złotych i była niższa o 7,3% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 39,6% i była niższa o 2,2 punktu procentowego niż w czwartym kwartale 2013 roku. W całym 2014 roku marża EBITDA wyniosła 38,8% i była wyższa o 0,9 punktu procentowego niż w 2013 roku. W 2014 roku wypracowana przez Spółkę EBITDA to 2,42 miliarda złotych, niższa o 3,8% w porównaniu do ubiegłego roku.
Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w 2014 roku wyniósł 1,0% i był niższy o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do 2013 roku. Średni miesięczny churn dla całej bazy wyniósł w analizowanym okresie 2,0% i był niższy o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku.
T-Mobile zwiększa pokrycie kraju technologią LTE 4G, która jest aktualnie dostępna dla ponad 60% populacji kraju.
Wyniki finansowe (waluta: euro):
Note | Q4 2013 millions of € |
Q1 2014 millions of € |
Q2 2014 millions of € |
Q3 2014 millions of € |
Q4 2014 millions of € |
Change % |
FY 2013 millions of € |
FY 2014 millions of € |
Change % |
||
TOTAL REVENUE | 400 | 350 | 365 | 388 | 389 | (2,8) | 1 584 | 1 492 | (5,8) | ||
- of which Consumer | 235 | 215 | 220 | 227 | 220 | (6,4) | 968 | 882 | (8,9) | ||
- of which Business | 136 | 122 | 123 | 130 | 124 | (8,8) | 543 | 499 | (8,1) | ||
EBITDA | 1 | 167 | 134 | 141 | 149 | 155 | (7,2) | 599 | 579 | (3,3) | |
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) | % | 41,8 | 38,3 | 38,6 | 38,4 | 39,8 | (2,0p) | 37,8 | 38,8 | 1,0p | |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 55 | 68 | 52 | 123 | 42 | (23,6) | 339 | 285 | (15,9) | ||
CASH CONTRIBUTION | 112 | 66 | 89 | 26 | 113 | 0,9 | 260 | 294 | 13,1 |
Wyniki operacyjne
Note | Q4 2013 |
Q1 2014 |
Q2 2014 |
Q3 2014 |
Q4 2014 |
Change % |
FY 2013 |
FY 2014 |
Change % |
||
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | |||||||||||
Service revenue | (€ million) | 299 | 272 | 277 | 279 | 266 | (11,0) | 1 220 | 1 094 | (10,3) | |
CUSTOMERS | ('000) | 15 563 | 15 748 | 15 675 | 15 728 | 15 702 | 0,9 | 15 563 | 15 702 | 0,9 | |
- contract | ('000) | 7 049 | 6 989 | 6 930 | 6 891 | 6 823 | (3,2) | 7 049 | 6 823 | (3,2) | |
- prepaid | ('000) | 8 514 | 8 759 | 8 745 | 8 837 | 8 878 | 4,3 | 8 514 | 8 878 | 4,3 | |
NET ADDS | ('000) | (104) | 185 | (73) | 53 | (27) | 74,0 | (477) | 138 | n.a. | |
- contract | ('000) | (13) | (60) | (60) | (38) | (68) | n.a. | 53 | (226) | n.a. | |
- prepaid | ('000) | (91) | 245 | (13) | 92 | 41 | n.a. | (530) | 364 | n.a. | |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 2,3 | 1,2 | 2,1 | 2,2 | 2,3 | 0,0p | 2,4 | 2,0 | (0,4p) | |
- contract | (%) | 1,1 | 1,1 | 1,0 | 1,0 | 1,2 | 0,1p | 1,1 | 1,0 | (0,1p) | |
SAC PER GROSS ADD | (€) | 12 | 18 | 7 | 9 | 5 | (58,3) | 18 | 9 | (50,0) | |
- contract | (€) | 49 | 72 | 33 | 47 | 22 | (55,1) | 67 | 44 | (34,3) | |
- prepaid | (€) | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 100,0 | 2 | 2 | 0,0 | |
SRC PER RETAINED CUSTOMER | (€) | 11 | 18 | 26 | 20 | 2 | (81,8) | 24 | 18 | (25,0) | |
ARPU | (€) | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 0,0 | 6 | 6 | 0,0 | |
- contract | (€) | 13 | 11 | 11 | 11 | 11 | (15,4) | 12 | 11 | (8,3) | |
- prepaid | (€) | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 100,0 | 2 | 2 | 0,0 | |
NON-VOICE % OF ARPU | (%) | 38 | 37 | 36 | 38 | 38 | 0p | 35 | 37 | 2p | |
MOU PER CUSTOMER | (min) | 131 | 131 | 138 | 142 | 148 | 13,0 | 127 | 140 | 10,2 | |
- contract | (min) | 245 | 249 | 264 | 275 | 289 | 18,0 | 239 | 269 | 12,6 |
1 Special factors affecting EBITDA: EUR -3mn in Q4/13, EUR -1mn in Q1/14, EUR -3mn in Q2/14, EUR -1mn in Q3/14 and EUR 5mn in Q4/14.