T-Mobile podał swoje wyniki za I kw. 2014 r. Przez trzy miesiące firma straciła 60 tys. klientów postpaid i jednocześnie zwiększyła swoją bazę prepaid o 245 tys. Przychody spadły o 9.1% do 350 mln euro.
Wyniki finansowe
Note | Q1 2013 millions of € |
Q2 2013 millions of € |
Q3 2013 millions of € |
Q4 2013 millions of € |
FY 2013 millions of € |
Q1 2014 millions of € |
Change % |
||
TOTAL REVENUE | 385 | 407 | 392 | 400 | 1 584 | 350 | (9,1) | ||
- of which Consumer | 234 | 257 | 242 | 235 | 968 | 215 | (8,1) | ||
- of which Business | 137 | 140 | 130 | 136 | 543 | 122 | (10,9) | ||
EBITDA | 1 | 140 | 147 | 145 | 167 | 599 | 134 | (4,3) | |
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) | % | 36,4 | 36,1 | 37,0 | 41,8 | 37,8 | 38,3 | 1,9p | |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 85 | 57 | 142 | 55 | 339 | 68 | (20,0) | ||
CASH CONTRIBUTION | 55 | 90 | 3 | 112 | 260 | 66 | 20,0 |
1 Special factors affecting EBITDA: EUR -6 in Q2/13, EUR -7mn in Q3/13, EUR -3mn in Q4/13 and EUR -1mn in Q1/14.
Wyniki operacyjne
Note | Q1 2013 |
Q2 2013 |
Q3 2013 |
Q4 2013 |
FY 2013 |
Q1 2014 |
Change % |
||
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | |||||||||
Service revenue | (€ million) | 315 | 314 | 292 | 299 | 1 220 | 272 | (13,7) | |
CUSTOMERS | ('000) | 15 919 | 15 969 | 15 667 | 15 563 | 15 563 | 15 748 | (1,1) | |
- contract | ('000) | 7 014 | 7 038 | 7 062 | 7 049 | 7 049 | 6 989 | (0,4) | |
- prepaid | ('000) | 8 905 | 8 931 | 8 605 | 8 514 | 8 514 | 8 759 | (1,6) | |
NET ADDS | ('000) | (121) | 50 | (302) | (104) | (477) | 185 | n.a. | |
- contract | ('000) | 18 | 23 | 24 | (13) | 53 | (60) | n.a. | |
- prepaid | ('000) | (139) | 27 | (326) | (91) | (530) | 245 | n.a. | |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 2,4 | 2,1 | 2,6 | 2,3 | 2,4 | 1,2 | (1,2p) | |
- contract | (%) | 1,0 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 0,1p | |
SAC PER GROSS ADD | (€) | 20 | 19 | 20 | 12 | 18 | 18 | (10,0) | |
- contract | (€) | 82 | 68 | 67 | 49 | 67 | 72 | (12,2) | |
- prepaid | (€) | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 50,0 | |
SRC PER RETAINED CUSTOMER | (€) | 31 | 34 | 21 | 11 | 24 | 18 | (41,9) | |
ARPU | (€) | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 6 | (14,3) | |
- contract | (€) | 13 | 12 | 11 | 13 | 12 | 11 | (15,4) | |
- prepaid | (€) | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0,0 | |
NON-VOICE % OF ARPU | (%) | 33 | 33 | 35 | 38 | 35 | 37 | 4p | |
MOU PER CUSTOMER | (min) | 122 | 126 | 128 | 131 | 127 | 131 | 7,4 | |
- contract | (min) | 233 | 240 | 239 | 245 | 239 | 249 | 6,9 |
Oficjalny komunikat prasowy:
T-Mobile Polska rośnie najmocniej w segmencie mobilnego dostępu do Internetu. Również pod względem pozostałych parametrów finansowych i operacyjnych utrzymuje swoją dobrą pozycję na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce.
T-Mobile Polska opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym kwartale 2014 roku. T-Mobile Polska po pierwszym kwartale 2014 roku obsługiwała bazę 15,748 miliona klientów. Na koniec marca Spółka posiadała w segmencie usług przedpłaconych 8,759 miliona klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6,989 miliona klientów.
Przychody Spółki osiągnęły w pierwszym kwartale 2014 roku 1,463 miliarda złotych, a EBITDA wyniosła 557 milionów złotych. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 38,1% wzrastając o 1,6 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału 2013 roku. Wyniki T-Mobile Polska w pierwszym kwartale w dużej mierze odzwierciedlają spadki wynikające z regulacji dotyczącej obniżenia stawek rozliczeń międzyoperatorskich (MTR) oraz roamingowych.
W pierwszym kwartale T-Mobile Polska zwiększyła bazę klientów szerokopasmowego mobilnego dostępu do Internetu o 163 tysiące w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. Na koniec marca br. Spółka obsługiwała ponad 1,182 miliona klientów mobilnego Internetu. W pierwszym kwartale baza klientów usług mobilnego dostępu do Internetu wzrosła o 15,9% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku.
T-Mobile Polska, aby zaspokoić rosnące potrzeby klientów mobilnego dostępu do Internetu prowadzi jeden z największych projektów modernizacji sieci w Europie. Obecnie klienci T‑Mobile Polska mogą już korzystać z ponad 9 tys. zmodernizowanych stacji bazowych. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu już ponad 93% populacji Polski jest w zasięgu technologii UMTS, która pozwala na korzystanie z Internetu z prędkością nawet do 42 Mbps.