T-Mobile Polska - wyniki w I kw. 2014 r.

Newsy
Opinie: 8

T-Mobile podał swoje wyniki za I kw. 2014 r. Przez trzy miesiące firma straciła 60 tys. klientów postpaid i jednocześnie zwiększyła swoją bazę prepaid o 245 tys. Przychody spadły o 9.1% do 350 mln euro.

Wyniki finansowe

    Note Q1
2013
millions of €
Q2
2013
millions of €
Q3
2013
millions of €
Q4
2013
millions of €
FY
2013
millions of €
Q1
2014
millions of €
Change

%
                   
TOTAL REVENUE     385 407 392 400 1 584 350 (9,1)
  - of which Consumer     234 257 242 235 968 215 (8,1)
  - of which Business     137 140 130 136 543 122 (10,9)
EBITDA    1 140 147 145 167 599 134 (4,3)
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %   36,4 36,1 37,0 41,8 37,8 38,3 1,9p
CASH CAPEX (AS REPORTED)     85 57 142 55 339 68 (20,0)
CASH CONTRIBUTION     55 90 3 112 260 66 20,0

1 Special factors affecting EBITDA: EUR -6 in Q2/13, EUR -7mn in Q3/13, EUR -3mn in Q4/13 and EUR -1mn in Q1/14.

Wyniki operacyjne

    Note Q1
2013
Q2
2013
Q3
2013
Q4
2013
FY
2013
Q1
2014
Change
%
                   
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                
Service revenue (€ million)   315 314 292 299 1 220 272 (13,7)
CUSTOMERS ('000)   15 919 15 969 15 667 15 563 15 563 15 748 (1,1)
 - contract ('000)   7 014 7 038 7 062 7 049 7 049 6 989 (0,4)
 - prepaid ('000)   8 905 8 931 8 605 8 514 8 514 8 759 (1,6)
NET ADDS ('000)   (121) 50 (302) (104) (477) 185 n.a.
 - contract ('000)   18 23 24 (13) 53 (60) n.a.
 - prepaid ('000)   (139) 27 (326) (91) (530) 245 n.a.
AVERAGE MONTHLY CHURN (%)   2,4 2,1 2,6 2,3 2,4 1,2 (1,2p)
 - contract (%)   1,0 1,1 1,1 1,1 1,1 1,1 0,1p
SAC PER GROSS ADD (€)   20 19 20 12 18 18 (10,0)
 - contract (€)   82 68 67 49 67 72 (12,2)
 - prepaid (€)   2 2 2 1 2 3 50,0
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€)   31 34 21 11 24 18 (41,9)
ARPU (€)   7 7 6 6 6 6 (14,3)
 - contract (€)   13 12 11 13 12 11 (15,4)
 - prepaid  (€)   2 2 2 1 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%)   33 33 35 38 35 37 4p
MOU PER CUSTOMER (min)   122 126 128 131 127 131 7,4
 - contract (min)   233 240 239 245 239 249 6,9

Oficjalny komunikat prasowy:

T-Mobile Polska rośnie najmocniej w segmencie mobilnego dostępu do Internetu. Również pod względem pozostałych parametrów finansowych i operacyjnych utrzymuje swoją dobrą pozycję na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce.

T-Mobile Polska opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym kwartale 2014 roku. T-Mobile Polska po pierwszym kwartale 2014 roku obsługiwała bazę 15,748 miliona klientów. Na koniec marca Spółka posiadała w segmencie usług przedpłaconych 8,759 miliona klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6,989 miliona klientów. 

Przychody Spółki osiągnęły w pierwszym kwartale 2014 roku 1,463 miliarda złotych, a EBITDA wyniosła 557 milionów złotych. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 38,1% wzrastając o 1,6 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału 2013 roku. Wyniki T-Mobile Polska w pierwszym kwartale w dużej mierze odzwierciedlają spadki wynikające z regulacji dotyczącej obniżenia stawek rozliczeń międzyoperatorskich (MTR) oraz roamingowych. 

  

W pierwszym kwartale T-Mobile Polska zwiększyła bazę klientów szerokopasmowego mobilnego dostępu do Internetu o 163 tysiące w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. Na koniec marca br. Spółka obsługiwała ponad 1,182 miliona klientów mobilnego Internetu. W pierwszym kwartale baza klientów usług mobilnego dostępu do Internetu wzrosła o 15,9% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku. 

T-Mobile Polska, aby zaspokoić rosnące potrzeby klientów mobilnego dostępu do Internetu prowadzi jeden z największych projektów modernizacji sieci w Europie. Obecnie klienci T‑Mobile Polska mogą już korzystać z ponad 9 tys. zmodernizowanych stacji bazowych. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu już ponad 93% populacji Polski jest w zasięgu technologii UMTS, która pozwala na korzystanie z Internetu z prędkością nawet do 42 Mbps.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Albert pisze: 2014-05-08 08:55
    Nieźle prepaid 245 tys na plusie przy wycofaniu się z rocznej ważności konta, ciekawy jestem jak będzie wyglądał drugi kwartał pod względem internetu mobilnego- jaki wpływ będą miały duże pakiety w nowych ofertach dla indywidualnych i firm.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michall pisze: 2014-05-08 09:01
    ARPU kwartalnie 1Q14 do 4Q13 wzrosło o 100%. Z 1 do 2 euro. Jednak dojenie klientów 4 groszami opłaciło się T-mobile
    -1
  • Users Avatars Mini
    Albert pisze: 2014-05-08 09:19
    ~Michall jakby to miało taki wpływ na wyniki to byłoby widoczne po wprowadzeniu opłaty a nie ponad rok po fakcie =)
    1
  • Users Avatars Mini
    abc pisze: 2014-05-08 09:22
    Wychodzi, że tylko Polkomtel ma przychód na plusie.
    0
  • Users Avatars Mini
    gosciu x pisze: 2014-05-08 09:31
    Z taka oferta dla rynku prywatnego nie dziwie sie ze maja tyle odejsc, dodatkowo za wszystko doplacic 5zl trzeba,za smsy darmowe na stacjonarki i internet i zamiast 50 zł juz nam wychodzi dużo wiecej. Lipton totalny
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2014-05-08 09:32
    @Michall Zgodnie z moją wiedzą dane są zaokrąglane do pełnego €, z tego wynikają skoki o 100%. Może w kolejnym spadnie do 1€. Tak, czy inaczej porównując do kontraktu to słabiutko.
    1
  • Users Avatars Mini
    WZY pisze: 2014-05-08 09:36
    ~abc wszyscy są rok do roku na minusie bo spadek MTR zrobił swoje w lipcu zeszłego roku jeśli dobrze pamiętam...
    0
  • Users Avatars Mini
    Michall pisze: 2014-05-08 12:52
    Ironizowałem wcześniej ;-). Faktem jest natomiast, że t-mobile ściąga z pre paidów podstępnie opłaty. Skorzystasz sobie z promocji, a przy okazji włącza się usługa cykliczna, nie zawsze potrzebna. Zanim użytkownik wyłączy, parę złotych zdąży stracić. A te 4 grosze dają miliony opowi, ale jednocześnie robią smród wokół oferty.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: