T-Mobile Polska w III kw. 2015

Newsy
Opinie: 14
Opinie: 14

Wyniki T-Mobile Polska w III kw. 2015 r.

    Q3
2014
Q4
2014
FY
2014
Q1
2015
Q2
2015
Q3
2015
Change
%
Q1-Q3
2014
Q1-Q3
2015
Change
%
                       
FIXED NETWORK (END OF PERIOD)                    
Fixed network Access Lines ('000) 0 0 0 12 18 17 n.a. 0 17 n.a.
 - IP ('000) 0 0 0 2 3 3 n.a. 0 3 n.a.
Broadband Access Lines Retail ('000) 0 0 0 6 9 8 n.a. 0 8 n.a.
TV (IPTV, SAT, Cable) ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Bundled Access Lines ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
ULLs/Wholesale PSTN ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Unbundled Access Lines ('000) 0 0 0 5 4 4 n.a. 0 4 n.a.
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                    
Service revenue (€ million) 279 266 1 094 256 268 267 (4,3) 828 791 (4,5)
CUSTOMERS ('000) 15 728 15 702 15 702 15 794 15 827 15 696 (0,2) 15 728 15 696 (0,2)
 - contract ('000) 6 891 6 823 6 823 6 784 6 708 6 640 (3,6) 6 891 6 640 (3,6)
 - prepaid ('000) 8 837 8 878 8 878 9 010 9 118 9 056 2,5 8 837 9 056 2,5
NET ADDS ('000) 53 (27) 138 93 32 (130) n.a. 165 (5) n.a.
 - contract ('000) (38) (68) (226) (39) (76) (68) (78,9) (158) (183) (15,8)
 - prepaid ('000) 92 41 364 132 108 (62) n.a. 323 178 (44,9)
AVERAGE MONTHLY CHURN (%) 2,2 2,3 2,0 2,0 2,1 2,6 0,4p 1,8 2,3 0,5p
 - contract (%) 1,0 1,2 1,0 1,1 1,1 1,1 0,1p 1,0 1,1 0,1p
SAC PER GROSS ADD (€) 9 5 9 5 11 6 (33,3) 11 7 (36,4)
 - contract (€) 47 22 44 21 65 34 (27,7) 51 39 (23,5)
 - prepaid (€) 1 2 2 2 2 1 0,0 2 2 0,0
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€) 20 2 18 0 6 12 (40,0) 21 6 (71,4)
ARPU (€) 6 6 6 5 6 6 0,0 6 6 0,0
 - contract (€) 11 11 11 11 11 11 0,0 11 11 0,0
 - prepaid (€) 2 2 2 2 2 2 0,0 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%) 38 38 37 39 39 39 1p 37 39 2p
MOU PER CUSTOMER (min) 142 148 140 150 154 154 8,5 137 153 11,7
 - contract (min) 275 289 269 299 311 313 13,8 263 308 17,1

Oficjalny komunikat polskiego oddziału:

W trzecim kwartale 2015 r. T-Mobile Polska uzyskał stabilne wyniki finansowe. W porównaniu do drugiego kwartału tego roku wzrosły m.in. przychody z usług mobilnych, EBITDA oraz ARPU, jak również sprzedaż usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych.

W trzecim kwartale 2015 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,638 miliarda złotych i były wyższe o 1,1% w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Natomiast w porównaniu do drugiego kwartału 2015 roku były wyższe o 4,1%. Przychody z usług mobilnych wyniosły w trzecim kwartale 2015 roku 1,528 miliarda złotych i były wyższe w porównaniu do poprzedniego kwartału br. o 4,4%. Pozostałe przychody uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 110 milionów złotych. W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przez spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku.

„Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez spółkę. Zmieniamy sposób w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez Spółkę nowych klientów z rynku.” powiedział Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska S.A.

W okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 milionów złotych i była wyższa o 10,4% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 42,1% i była wyższa o 3,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2014 roku.

„Na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce T-Mobile utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. Dodatkowo, działania skierowane na poprawienie efektywności finansowej pozwoliły na wypracowanie wyższej marży EBITDA niż w roku 2014.” powiedział Jens Becker, członek zarządu ds. finansowych.

Wskaźnik ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł w trzecim kwartale 2015 roku 47 złotych i był wyższy w porównaniu do drugiego kwartału br. o 4,4%. W przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 złotych i było wyższe o 16,7% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Wynik ARPU dla całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 złote.

Na dzień 30 września 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,696 miliona klientów. Spółka posiadała 9,056 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,640 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,1%.

Jeszcze w tym miesiącu T-Mobile przedstawi kolejne zmiany dla klientów.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Radzio pisze: 2015-11-05 08:32
    No widać, że T-M zaczął się zmieniać, oby nie zwolnił ze zmianami i zaczął agresywniej walczyć o klienta ofertami, bo to, że ma najlepszą sieć już dawno wszyscy wiedzą, ale Polacy to stosunkowo biedny naród, i raczej oferta jest najważniejsza a dokładnie cena :)
    -13
  • Users Avatars Mini
    Drukarz pisze: 2015-11-05 08:47
    A jaki jest wskaznik zadowolenia klientow TM w porownywanym okresie? Strata 250 tys klientow abo a w to miejsce pozyskanie 220 tys klientow prepaid glownie z rozdawanych kart jest ewidentnym dowodem na ujemny bilans. Ciekawe czy zapowiedzi poprawy obslugi klientow malych firm beda faktem czy obietnica bez pokrycia. Oby to pierwsze, bo ci ktorzy wciaz zyja nadzieja na lepsze jutro w TM masowo odejda do konkurencji...
    6
  • Users Avatars Mini
    Widzący pisze: 2015-11-05 09:19
    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że na grafikach przedstawiających przychody spółki w legendzie zamieniono źródła. Jasno niebieskie to pozostałe usługi (głównie ITC dzięki przejęciu GTS) a nie jak jest teraz usługi mobilne.
    -1
  • Users Avatars Mini
    bolo pisze: 2015-11-05 09:48
    wyniki niezle, ale jakosc coraz gorsza, szczegolnie w obsłudze klienta, majac najgorsza oferte na rynku i najsłabsza (najgłupszą) komunikację marketingową to bardzo mały churn i bardzo bardzo dobry wynik
    2
  • Users Avatars Mini
    CzarnaSmoła pisze: 2015-11-05 09:58
    @bolo: nie da się mieć gorszej oferty niż play ;] Co do jakości, to idą coraz wyżej i wyżej. Oferta świąteczna bardzo mnie zaskoczyła i skusila do kupna Xperii m4 w abonamencie
    -6
  • Users Avatars Mini
    Tadeks pisze: 2015-11-05 13:42
    Wydaje mi się że t mobile nie ma najgorszej oferty na rynku, szczególnie że technicznie są najlepsi. Teraz mają całe te zmiany, fajnie że chcą to robić i zawalczyć o klientów, na pewno wyjdzie im to na dobre.
    -6
  • Users Avatars Mini
    neo pisze: 2015-11-05 15:45
    Według mnie T-Mobile mają bardzo korzystna ofertę, ostatnio wziąłem u nich tel z abonamentem i jestem z warunków zadowolony. Wcześniej byłem w Play i nie ma porównania jeżeli chodzi o to jak sieć działa, problemy jakie stale miałem w Playu tu się wcale nie pojawiają
    -5
  • Users Avatars Mini
    :) pisze: 2015-11-05 16:15
    Ale wysyp postów pracowników T- Mobile w komentarzach :) To ,że T-Mobile nie ma żadnej oferty no limit w prepaidzie, a za no limit bez telefonu z paczką zaledwie 2 GB, trzeba zapłacić 40 zł i podpisać cyrograf na 24 miesiące. To jest poniżej jakichkolwiek standardów. T- Mobile na naiwnych i nieznających się ludziach jeszcze tyko żeruje.
    11
  • Users Avatars Mini
    Klient pisze: 2015-11-05 16:48
    W TM powinno byc duzo umow na 12 miesiecy bez sprzetu - z atrakcyjnymi cenami.
    2
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2015-11-05 18:54
    Wspominam że jeszcze rok temu za 49,99 w umowie na rok dawali 90 GB w pinkconnect. Teraz zacznie sie liczyc kasa nie klient.
    2
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-11-05 21:44
    Dokładnie tak jak napisał @pabloki. Dlatego nie ma co się cieszyć tak z tych dobrych wyników. One się jedynie biorą z obecnych, dość wysokich cen świadczenia usług w tej sieci a resztę pompują niejako klienci dawnego GTS-u. Dlatego, nie ma co się tak radować- tych pieniędzy i tak klienci nie zobaczą na inwestycje czy poprawę jakości. Wszystko ładnie zostanie wytransferowane do Niemiec, do rządu niemieckiego. Ostatnio w T-Mobile robi się tylko to, co się musi, tylko to, co zapewnia funkcjonowanie sieci - nic ponadto. Dlatego chociażby, nic się nie robi z poprawą zasięgu na ziemii Śwętokrzyskiej i województwa Podkarpackiego - mimo iż są pieniądze.
    1
  • Users Avatars Mini
    Swiety pisze: 2015-11-06 19:28
    Nie ma salonów nie ma klientów. W małych miejscowościach praktycznie t-mobile nie istnieje. Jeżeli się nie chce płacić dealerą za sprzedaż to operator ten wysoko nie podskoczy.
    4
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-11-28 08:58
    No trzeba olać T-mobile, spadną jeszcze bardziej przychody to i oferty się znajdą. Albo oddajcie częstotliwości i wyjazd z Polski, drogich przeciętnych niemieckich sieci z żałosną pseudoofertą nie potrzebujemy, kto inny wykorzysta częstotliwości.
    1
  • Users Avatars Mini
    jo44 pisze: 2015-11-28 18:24
    src było 20 jest 12 ojro - nad czym się tu zastanawiać ? czas spadać zanim opłatę za zmianę operatora w trybie MNP zmienią z 45 złotych na więcej ...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: