T-Mobile podał swoje wyniki za III kw. 2022 r. Operator w tym okresie osiągnął wzrost przychodów o 3,8% rok do roku – w sumie wyniosły one 1,67 mld PLN.
Na koniec III kwartału 2022 roku liczba klientów T‑Mobile Polska wyniosła 12,3 mln. To o 214 tysięcy więcej w stosunku do poprzedniego kwartału i o 896 tysięcy w ciągu roku. Wszystkie segmenty oferty firmy odnotowały wzrost liczby klientów – także abonamentowy, w obrębie którego w ciągu ostatniego kwartału liczba przyłączeń netto wzrosła o 61 tysięcy (+3,4% r/r).
Wynik EBITDA AL wzrósł o 0,2%, a więc utrzymał się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku i wyniósł 458 milionów PLN. To głównie efekt wyraźnie rosnących kosztów operacyjnych, w szczególności cen energii, która stanowi najwyższy koszt działania sieci T‑Mobile. Koszt zakupu energii przez operatora był w trzecim kwartale o 74% większy niż w porównywalnym okresie rok temu.
W 2022 roku T-Mobile wdrożył system Medallia, pozwalający na bieżąco śledzić satysfakcję klientów. Od startu programu w lutym, klienci operatora wypełnili ponad 175 tysięcy ankiet. Pozwoliło to m.in. wdrożyć usprawnienia zaproponowane przez samych klientów, np. zmianę cyklu bilingowego. Badaniom ankietowym poddawane są również nowe usługi.
T-Mobile podaje, że lepiej sprzedaje się oferta konwergentna Magenta Dom – nastąpił wzrost sprzedaży o prawie 50%, porównując dane z lipca i września 2022 r.