Europejski Instytut Badawczy opublikował wyniki badania "E-Communications Household Survey", które informuje o stanie rozwoju usług telekomunikacyjnych w krajach Unii. Wyniki badań nie są oparte na "twardych danych", lecz na badaniach marketingowych, które w przypadku polskiego rynku zostały przeprowadzone na próbce 1000 osób. Badania były prowadzone w listopadzie i grudniu zeszłego roku. Telefon (komórkowy lub/i stacjonarny) w Polsce ma 95% populacji (średnio w EU 95%). Telefon komórkowy i stacjonarny ma w naszym kraju 46% mieszkańców (w UE 57%). Dostęp do Internetu w Polsce ma 37% populacji (w UE średnia to 49%). Z broadbandu korzysta w Polsce 26% populacji, a w UE o 10 pp więcej. Unia ocenia, że w Polsce 32% osób korzysta z usług komórkowych w modelu prepaid, 24% w modelu postpaid, 22% korzysta w prepaida i postpaida, a 21% nie korzysta z telefonu komórkowego. Według wyników badania, w 49% badanych gospodarstw domowych przynajmniej jedna z osób korzysta w Polsce z połączeń głosowych poprzez Internet (średnia w EU to 22%). W Polsce badania przeprowadził TNS OBOP.