To był bardzo dobry kwartał dla tabletów

Newsy
Opinie: 0
To był bardzo dobry kwartał dla tabletów

Według najnowszych danych Canalys, obecnie części Omdia, globalna sprzedaż tabletów osiągnęła 39 milionów sztuk w drugim kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 9% w ujęciu rocznym i 5% w ujęciu kwartalnym.

Ten dobry wynik był głównie zasługą zdrowego popytu w Chinach i regionie EMEA.

Tymczasem rynek Chromebooków odnotował znaczny wzrost dzięki trwającej modernizacji urządzeń edukacyjnych w ramach japońskiego programu GIGA School, który pomógł zwiększyć sprzedaż do 11 milionów sztuk w pierwszej połowie roku. Oprócz japońskiego programu, finansowanie urządzeń edukacyjnych ze środków publicznych na kilku różnych rynkach będzie wspierać wzrost sprzedaży Chromebooków w 2025 r. i w kolejnych latach.

Na rynku tabletów Apple utrzymało pozycję lidera, sprzedając w drugim kwartale 2025 r. 14,1 mln iPadów, co oznacza wzrost o 2% w ujęciu rok do roku. Samsung utrzymał drugie miejsce, sprzedając w tym kwartale 6,7 mln sztuk. Kolejni trzej producenci odnotowali silny wzrost w ujęciu rocznym, głównie dzięki popytowi w Chinach kontynentalnych. Huawei wyprzedził Lenovo i zajął trzecie miejsce, sprzedając 3,2 mln tabletów i odnotowując solidny wzrost o 29%, podczas gdy Lenovo i Xiaomi zamknęły pierwszą piątkę, sprzedając odpowiednio 3,1 mln i 3 mln sztuk. Xiaomi zmniejszyło dystans do Lenovo dzięki silnej pozycji kanałów offline na rynku chińskim.

W pierwszej połowie 2025 r. Lenovo było liderem globalnego rynku Chromebooków, dzięki silnej pozycji w japońskim programie GIGA School. Producent dostarczył 3,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 27% w ujęciu rok do roku. HP zajęło drugie miejsce, choć straciło udział w rynku na rzecz Lenovo i odnotowało niewielki spadek o 4% w ujęciu rocznym. Acer, kluczowa marka na rynkach azjatyckich, odnotowała solidny wzrost o 10%, sprzedając 2,2 mln sztuk. Dell uplasował się na czwartym miejscu z wynikiem 1,5 mln sztuk, co oznacza spadek o 5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pierwszą piątkę zamknął ASUS, który skorzystał na popycie związanym z programem GIGA i odnotował znaczny wzrost o 43% w ujęciu rok do roku, sprzedając 0,8 mln sztuk.

 

Globalne dostawy tabletów

 

Globalne dostawy tabletów

 

Globalne dostawy tabletów

 

Globalne dostawy tabletów

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: