Globalne dostawy tabletów w 2. kwartale 2024 roku wzrosły o 15% rok do roku.
Huawei utrzymuje swoją pozycję w pierwszej trójce dzięki ciągłym premierom modeli.
Xiaomi prawie podwoiło swoje dostawy, dzięki wzrostowi na rynkach wschodzących, zwłaszcza w regionach APAC (z wyłączeniem Chin i Indii) oraz MEA.
Kolejne premiery Apple i Samsunga będą napędzać dynamikę wzrostu w drugiej połowie 2024 roku.
Komentując wyniki rynkowe, Kevin Lee, Research Associate, powiedział: „Powrót liderów rynku do normalnych harmonogramów wydawania modeli sygnalizuje optymistyczne perspektywy na 2024 r. i wskazuje na poprawę nastrojów konsumentów”.
Lee dodał: „Oprócz Apple i Samsunga, chińscy producenci OEM, tacy jak Huawei i Xiaomi, również zwiększyli dynamikę wzrostu, oferując coraz bardziej zróżnicowaną ofertę modeli na rynku tabletów, co dodatkowo stymuluje popyt”.
Komentując najbliższe perspektywy rynku tabletów, Liz Lee, Associate Director, powiedziała: „Globalne dostawy na rynek tabletów wyglądają obiecująco do końca 2024 roku, a premiery nowego iPada i iPada Mini, oprócz flagowej serii S Samsunga, spodziewane są w drugiej połowie roku. Ponieważ poprawiające się warunki makroekonomiczne nadal przywracają popyt do zdrowych poziomów, spodziewamy się rosnącego wkładu ze strony regionów rynków wschodzących w 2024 r.”.