Firma Globalstar przyznała, że to ona będzie partnerem Apple przy usłudze satelitarnego wzywania pomocy (Alarmowe SOS). Usługa będzie dostępna dla klientów w IV kw. tego roku. Globalstar w umowie zobowiązał się do zagwarantowania Apple 85% przepustowości swojej sieci satelitarnej. Globalstar będzie także odpowiadał za zapewnienie wszelkich elementów potrzebnych do działania transmisji, także spektrum i zgód od regulatorów. Usługa Apple ma mieć priorytet w sieci.
Połączenie satelitarne ma niewielką przepustowość, dlatego czas przesyłania wiadomości może sięgać minut. Ponieważ w sytuacji zagrożenia liczy się każda sekunda, Alarmowe SOS przez satelitę najpierw zadaje zagrożonej osobie kilka pytań, by wstępnie ocenić sytuację, i pokazuje, gdzie skierować iPhone’a, by połączyć się z satelitą. Odpowiedzi na wstępne pytania i kolejne wiadomości są następnie przekazywane do ośrodków, w których przeszkoleni przez Apple specjaliści mogą wezwać pomoc w imieniu zagrożonej osoby. To rozwiązanie techniczne umożliwia również użytkownikom ręczne udostępnianie lokalizacji z aplikacji Lokalizator za pośrednictwem satelity, gdy nie jest dostępne połączenie komórkowe ani Wi-Fi. W ten sposób użytkownicy mogą czuć się bezpieczniej podczas wędrówki lub na biwaku poza zasięgiem sieci.
Usługa Alarmowe SOS przez satelitę będzie dostępna na razie wyłącznie dla użytkowników w USA i Kanadzie w listopadzie i przez dwa lata będzie bezpłatna.