Apple ogłosił finalistów konkursu App Store Award.
Od ponad dekady redaktorzy App Store przyznają nagrody App Store Award najlepszym grom i aplikacjom w danym roku.
Do finału konkursu App Store Award redaktorzy App Store wybrali prawie 40 gier i aplikacji.
Nagrody są przyznawane w 10 kategoriach tytułom, które cechują się doskonałą jakością, innowacyjnością i wyjątkowymi rozwiązaniami technicznymi.
Finalistami w kategorii Aplikacja roku na iPhone’a zostały rozwiązania, które pomagają użytkownikom odkrywać kolejne sposoby na rozwój i naukę nowych umiejętności:
AllTrails – za zachęcanie świata do aktywności na świeżym powietrzu.
Duolingo – za umożliwianie nauki ogromnym rzeszom użytkowników.
Flighty – za dostarczanie podróżującym aktualnych informacji i oszczędzanie im stresu na lotnisku.
Do finału w kategorii Gra roku na iPhone’a weszły tytuły, które zapraszają do nowych przygód i zachwycają oprawą graficzną na iPhonie:
Afterplace – za rozgrywkę RPG w stylu retro z intuicyjnymi mechanizmami sterowania.
Honkai: Star Rail – za kosmiczną przygodę fantasy z kinowymi animacjami.
Vampire Survivors – za inspirującą propozycję nowego rodzaju gier akcji roguelike.
Do finału w kategorii Aplikacja roku na iPada trafiły produkcje, które pomagają użytkownikom w korzystaniu z różnych środków twórczej ekspresji:
Concepts – za wprowadzenie innowacyjnych narzędzi rysowniczych i dynamicznych palet kolorów.
DaVinci Resolve – za umożliwienie jeszcze łatwiejszego montażu wideo poza studiem.
Prêt-à-Makeup – za narzędzie do projektowania makijażu dostępne dla wszystkich, którzy kochają piękno.
Finałowe produkcje z kategorii Gra roku na iPada zdobywają serca graczy wizualną narracją, intuicyjnymi mechanizmami i absurdalnymi wyzwaniami:
Eggy Party – za propozycję oryginalnej i wciągającej zabawy.
Lost in Play – za czarującą grafikę i zabawę dla graczy w każdym wieku.
Pocket City 2 – za umożliwienie graczom realizacji swoich budowlanych fantazji.
Finałowe produkcje w kategorii Aplikacja roku na Maca pomagają użytkownikom w skupieniu i twórczej pracy:
Linearity Curve – za stworzenie innowacyjnych narzędzi projektowych dla zawodowców i nowicjuszy.
Photomator – za przyspieszenie i uproszczenie edycji zdjęć.
Portal – za otaczanie użytkowników pięknymi krajobrazami i dźwiękiem przestrzennym.
Tytuły z kategorii Gra roku na Maca wyróżniają się grafiką i wielowarstwową fabułą. W finale znalazły się gry:
ELEX II – za przeniesienie graczy do dynamicznego świata science fantasy.
Lies of P – za płynność rozgrywki i zaskakującą interpretację klasycznej powieści.
Return to Monkey Island – za stworzenie kultowej przygodówki typu point‑and‑click.
Finałowe aplikacje z kategorii Aplikacja roku na Apple Watch sprawiają, że użytkownicy jeszcze łatwiej mogą sprawdzać na nadgarstku wszystkie potrzebne informacje:
Planny – za sprytne pomaganie użytkownikom w planowej realizacji zadań.
SmartGym – za udostępnianie inteligentnych, sprofilowanych treningów dla każdego poziomu zaawansowania.
Tide Guide – za dostarczanie miłośnikom wodnych aktywności morskiej prognozy pogody w czasie rzeczywistym.
Finałowe tytuły z kategorii Aplikacja roku na Apple TV dostarczają niesamowitych wrażeń na największym domowym ekranie:
Bugsnax – za czarującą grę o pełnej tajemnic fabule.
FitOn – za różnorodny wybór treningów z popularnymi trenerami i celebrytami.
MUBI – za zapewnianie jakości kinowej w domowych warunkach.
W kategorii Gra roku w Apple Arcade znalazły się tytuły, które dostarczały w tym roku użytkownikom niekończącej się rozrywki:
Cityscapes – za celowe inspirowanie graczy ideą zrównoważonego rozwoju.
Hello Kitty Island Adventure – za wciągnięcie graczy we wspaniałą przygodę u boku uroczych postaci.
stitch. – za przybliżenie szerszemu gronu odbiorców relaksacyjnej sztuki haftu.
Finałowe aplikacje z kategorii Wpływ na kulturę służą realizacji różnych ważnych misji i proponują nowe sposoby na budowanie więzi ze światem oraz celebrowanie jego różnorodności i piękna.
balance – za zapewnianie bardziej inkluzywnego wsparcia w okresie menopauzy, które jest dostępne dla wszystkich.
Copilot – za uproszczenie zarządzania osobistymi finansami.
Endling – za zachęcanie graczy do zwrócenia uwagi na ochronę środowiska.
Finding Hannah – za stworzenie gry, która pomaga kobietom budować ze sobą międzypokoleniowe relacje.
How to Say Goodbye – za pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Pok Pok – za stworzenie cyfrowej sali zabaw, w której dzieci mogą się uczyć, odkrywać świat i eksperymentować.
Proloquo – za ułatwianie komunikacji bez użycia mowy.
Rebel Girls – za wykorzystanie bajek na dobranoc do przedstawienia bohaterskich kobiet z różnych epok.
Too Good To Go – za wsparcie walki z marnotrawstwem żywności w restauracjach, piekarniach i supermarketach.
Unpacking – za stworzenie gry, która przynosi ukojenie.