To teraz najlepsza oferta telewizyjna w Polsce

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
To teraz najlepsza oferta telewizyjna w Polsce

Nieco ponad rok temu Play zdecydował się na wprowadzenie nowatorskiej usługi, w której klienci co miesiąc mogą wybierać pakiety kanałów TV i serwisów streamingowych, wykorzystując otrzymane punkty. Był to strzał w dziesiątkę. 

Wbrew pojawiającymi się pogłoskom – telewizja w Polsce wcale nie umiera, a wręcz przeciwnie – ma się całkiem nieźle. Z raportu za 2023 r. opublikowanego przez Krajowy Instytut Mediów (KIM) wynika, że w przeliczeniu na populację osób w wieku 4 lat i więcej, 98,1 proc osób w naszym kraju posiada możliwość odbioru telewizji linearnej (przez sygnał tv lub internet szerokopasmowy). W tym 94,2 proc. osób ma dostęp do podłączonego telewizora. Z kolei z raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2023 r. pokazuje, że z płatnych usług telewizyjnych w 2023 r. w Polsce korzystało 75 proc. gospodarstw domowych, a od 2020 r. penetracja ta utrzymuje się na prawie niezmienionym poziomie. 

Z drugiej strony jednak szybki rozwój technologii powoduje, że zmienia się sposób konsumpcji treści wideo. KIM w swoim raporcie zauważa, że wskutek tego obecnie 97,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma możliwość odbioru telewizji linearnej, posiadając co najmniej jedną z dwóch opcji: odbiór na telewizorze lub przez internet na urządzeniach z ekranami, tworząc poszerzoną populację gospodarstw „telewizyjnych”. Telewizor z funkcją Smart TV posiada 51,9 proc. gospodarstw domowych, a 38,3 proc. proc. wszystkich gospodarstw podłącz telewizor do Internetu, zyskując dostęp do usług nielinearnych, tzw. streamingowych.

Trendy te dobrze wyczuwa operator sieci Play, który od kilku lat konsekwentnie rozwija swoją usługę telewizyjną. Ponad rok temu telekom zadebiutował na naszym rynku z unikalną Telewizją Nowej Generacji, łączącą pakiety kanałów tradycyjnych z serwisami streamingowymi. 

W ramach Telewizji Nowej Generacji klienci mają możliwość korzystania z blisko 100 kanałów tv w cenie abonamentu oraz puli punktów, które mogą dowolnie wymieniać na serwisy streamingowe, pakiety premium oraz dodatkowe kanały. Dzięki temu każdy może tworzyć swoją własną ofertę co miesiąc od nowa tak, aby obejrzeć jak najwięcej interesujących filmów, seriali czy transmisji sportowych. A np. w wakacje wyłączyć je z pakietu. Punkty można bowiem wykorzystać na dostęp do: Netflix, Max, Polsat Sport Premium, Canal+ online, Eleven Sports, Cinemax lub pakiety kanałów tematycznych: Kids, Sport, Filmy i seriale, Info, Dokumenty, Lifestyle, Polsat. 

Klienci Play szybko pokochali Telewizję Nowej Generacji

Po pierwszym roku doświadczeń od momentu wprowadzenia Telewizji Nowej Generacji Play nie ma wątpliwości, że pomysł na tę usługę się sprawdził. Rozwiązanie to wybiera bowiem średnio co trzeci klient korzystający z usługi telewizyjnej operatora.

Początkowo Play zakładał, że usługa znajdzie zainteresowanie wśród młodszych klientów, mniej przywiązanych do linearnej telewizji, chętniej korzystających z serwisów streamingowych. W praktyce okazało się, że oferta łączy pokolenia i jest chętnie wybierana przez rodziny.

Według naszych analiz, klienci wybierają telewizję „za punkty” z powodu jej elastyczności w zakresie oferty streamingowej. Starsi doceniają możliwość korzystania z oferty streamingowej z zachowaniem dostępu do tradycyjnych kanałów, podczas gdy dla młodszych klientów ważne jest to, że w każdym miesiącu mogą zdecydować się na inny serwis streamingowy w ramach wykupionego miesięcznego pakietu punktów, a pakietami zarządzać wygodnie za pośrednictwem pilota na ekranie telewizora – tłumaczy Artur Dominiak, dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play.

Operator podliczył, że w niespełna rok od momentu uruchomienia usługi Telewizji Nowej Generacji klienci Play aktywowali ponad 133 tys. pakietów i serwisów, wykorzystując w tym celu prawie 2,7 mln punktów.

Play nie ma wątpliwości, że warto inwestować w Telewizję Nowej Generacji biorąc pod uwagę, że świadomość abonentów w zakresie rozwiązania punktowego dopiero się tworzy. Dlatego operator prowadzi cały czas rozmowy o poszerzeniu swojej oferty z kolejnymi dostawcami treści i rozrywki. Ciągle bowiem na rynku pojawiają się nowe serwisy oferując często dostęp do ciekawych i unikalnych treści. Play zaś nie ma na razie ambicji, by tworzyć własny kontent streamingowy, ale chce wyróżniać się na rynku jako agregator z szeroką i wartościową ofertą treści wideo. 

Fioletowy operator zapewnia, że Telewizja Nowej Generacji jest jednym z najważniejszych narzędzi w jego strategii w segmencie usług telewizyjnych oraz streamingowych.

To materiał sponsorowany - powstał na zlecenie marki PLAY.

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: