TOP10 największych producentów smartfonów na świecie

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
TOP10 największych producentów smartfonów na świecie

Najnowsze dane zebrane przez firmę Omdia wykazały, że w czwartym kwartale 2023 r. łączna liczba wstępnych dostaw smartfonów osiągnęła 328 milionów sztuk. Oznacza to wzrost o 8,6% w porównaniu do 4Q22 i podkreśla, że 4Q23 był pierwszym kwartałem, w którym odnotowano znaczący wzrost od 2Q21. Jest to również wzrost o 8,6% w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Wzrost ten sygnalizuje koniec dziewięciu kolejnych kwartałów spadków rok do roku w ogólnej liczbie dostaw smartfonów. To jest oznaką stabilizacji branży po okresie silnego popytu na smartfony między 4Q20 a 3Q21, po którym nastąpiły problemy z łańcuchem dostaw w 2022 roku.

Każdy z głównych producentów OEM odnotował wzrost rok do roku poza Samsungiem, a Xiaomi, Transsion i Huawei odnotowały znaczny wzrost o ponad 20%. Pomimo tego wzrostu, badania Omdia pokazują, że łączna liczba wysyłek w 2023 r. wynosi obecnie 1 164,7 mln sztuk, co stanowi spadek o 3,5% w porównaniu z 1 207,2 mln w 2022 r.

Wraz z wprowadzeniem na rynek serii iPhone 15, Apple odnotowało najwyższą łączną liczbę dostaw w 4Q23, z 78,7 mln sztuk. Jest to wzrost o 6,5% w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to wprowadzono na rynek serię iPhone'ów 14. Jest to najlepszy kwartał dla Apple od 4Q21.

Samsung dostarczył 53,2 miliona sztuk w 4Q23, co oznacza spadek o 9% w porównaniu do 4Q22. Oznacza to, że Samsung jest jedynym głównym producentem OEM smartfonów, którego dostawy w każdym kwartale 2023 roku były niższe niż w tym samym kwartale 2022 roku. Łączna sprzedaż Samsunga w 2023 roku jest o 12,9% niższa niż w 2022 roku - 225,3 mln w 2023 roku w porównaniu do 258,5 mln w 2022 roku. Może to być wynikiem spadku popytu na telefony ze średniej i niskiej półki cenowej, a tym samym na telefony Samsung z serii A.

Xiaomi utrzymało swoje dane dotyczące dostaw z poprzedniego kwartału, odnotowując 41,2 mln dostaw w 4Q23. Jest to niewielki spadek o 1,4% w porównaniu z 41,8 mln w 3Q23, ale znaczący wzrost o 24,1% w porównaniu z 4Q22. Jest to dobry znak, że Xiaomi odzyskuje siły po długotrwałym okresie spadku udziału w rynku, nawet przy spadającym ogólnym rynku. Utrzymując te liczby wysyłek, Xiaomi utrzymuje i umacnia swoją pozycję trzeciego co do wielkości producenta OEM na świecie. Nie oznacza to, że jest odporny na konkurencję, wciąż istnieje silna rywalizacja ze strony innych chińskich producentów OEM Oppo, vivo i coraz częściej Transsion Holdings.

Transsion Holding zwiększył dostawy do 30,1 mln w 4Q23, co stanowi wzrost o 11,1% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Ten trwały wzrost w ciągu ostatniego roku zaowocował w 4Q23 wzrostem o 74% w porównaniu z 4Q22. To sprawia, że Transsion jest czwartym co do wielkości producentem OEM w 4Q23, wyprzedzając zarówno vivo, jak i Oppo.

Grupa Oppo odnotowała 24,4 mln dostaw w 4Q23, co oznacza spadek o 8,3% w porównaniu z 3Q23. Mimo to jest to wzrost o 2,8% w porównaniu z 23,7 mln w 4Q22. Podkreśla to, że Oppo odzyskuje obecnie liczbę wysyłek po okresie spadku w 2022 i na początku 2023 roku.

Tuż za Oppo plasuje się Vivo, które odnotowało wzrost o 6,2% kwartał do kwartału do 24,0 mln sztuk. Jest to również wzrost o 1,7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Honor zanotował 16,0 mln sprzedanych urządzeń, co oznacza niewielki wzrost o 0,2 mln lub 1,3% w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale duży wzrost o 1,9 mln lub 13,5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Honor odnotował jeden z najmniejszych spadków skumulowanych dostaw w 2023 r. w porównaniu do 2022 r. - 57,1 mln w 2023 r. w porównaniu do 58,6 mln w 2022 r.

Pozycje 8, 9 i 10 uległy przetasowaniu w ostatnim kwartale 2023 roku. Ale wszystkie trzy Motorola, Huawei i Realme znajdowały się w odległości 0,4 miliona sztuk od siebie.

Z 9. na 8. miejsce awansowała Motorola, która odnotowała 12,5 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 11,6% zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku w porównaniu z 11,2 miliona w 3Q23 i 4Q22. Ten wzrost o 1,3 miliona jest powyżej oczekiwań, ponieważ Motorola odnotowała spadek w każdym innym kwartale 2023 roku. Ze względu na późne ożywienie w tym roku, skumulowana liczba dostaw w 2023 r. jest o 5,6% niższa niż w 2022 r. - 44,6 mln w porównaniu do 47,3 mln.

Z 10. na 9. miejsce awansował Huawei, który odnotował wzrost o 15% w porównaniu z 3. kwartałem 23 r. - z 10,7 mln do 12,3 mln sztuk w 4. kwartale 23 r. W porównaniu do poprzedniego roku, jest to ogromny wzrost o 64% z 7,5 miliona sztuk odnotowanych w 4Q22. Huawei odnotował wzrost rok do roku w każdym kwartale od 3Q22 i przez cały 2023 rok. W rezultacie skumulowana suma za ten rok jest o 31% wyższa niż suma za 2022 r. - wzrosła z 28,1 mln do 36,8 mln. Ten trwały wzrost został pobity jedynie przez szybką ekspansję Transsion w drugiej połowie 2023 roku.

Z 8. na 10. miejsce spadło realme, który również odnotowało wzrost, podobnie jak inni, ale mniejszy -  12,1 miliona sztuk w 4Q23, w porównaniu z 11,4 miliona w 3Q23 i 11,3 miliona w 4Q22. W 2023 r. odnotowano 41,7 mln dostaw, co stanowi spadek o 21,1% w porównaniu z 52,9 mln odnotowanymi w 2022 r.

Omdia - 4Q23

Omdia - 4Q23

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: