TP chciała zaoszczędzić bez zgody klientów

Newsy
Opinie: 9

Telekomunikacja Polska wysyłała faktury elektroniczne zamiast tradycyjnych abonentom, którzy nie wyrazili na to zgody. Spółka uniknęła kary finansowej, w zamian zobowiązała się do uzyskania zgód klientów otrzymujących e-faktury. Tym, którzy ich nie wyrażą — TP SA ma przywrócić dostarczenie rachunków w formie papierowej

Warunkiem przesyłania klientowi faktur w formie elektronicznej jest uzyskanie na to jego zgody. Konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej - reguluje to rozporządzenie Ministra Finansów. Tymczasem, Telekomunikacja Polska SA przesyłała elektroniczny obraz faktury na adres e-mail lub indywidualne konto na portalu internetowym nawet tym abonentom, którzy nie zaakceptowali tej formy wysyłki. TP SA dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur do części abonentów 1 stycznia 2011 r. Zmiana objęła prawie 90 tys. konsumentów.

Prezes UOKiK uznała, że TP SA pomijając wymóg prawny uzyskania zgody odbiorców na przesłanie faktur elektronicznych zamiast w formie papierowej, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Operator został zobowiązany do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą – musi dostarczać faktury w formie papierowej. Ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę również obowiązek poinformowania Urzędu w terminie 140 dni o realizacji nałożonego zobowiązania.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Oszczędzają kosztem innych pisze: 2014-01-31 13:22
    Bzdura. Orange przez 36 miesięcy nie wysłało to 90 tys. klientów fatury i dzięki temu oszczędziło ok. 5 mln zł (1,5 zł za list) nie wliczając kosztów wydruku i koperty. Klienci zdezorienrtowani dzwonią na infolinię (płatną oczywiście), nie płacą rachunków (dodatkowe koszty w postaci karnych odsetek) a regulator grzecznie prosi o zdobycie brakujących zgód. Jestem ciekaw czy gdyby któryś klient wysłał do Orange maila z info o wypowiedzeniu umowy to osiągnąłby swój cel??
    3
  • Users Avatars Mini
    Były klient orange pisze: 2014-01-31 13:49
    Tak mail wysłałem o rezygnacji, z informacja za naruszenie ustaleń i nie wywiązanie się z warunków umowy zawartej w formie rozmowy telefonicznej(callcenter), odpowiedź była pozytywnie rozpatrzona, oczywiście na moją korzyść. Pozdrawiam Orange :)
    0
  • Users Avatars Mini
    User pisze: 2014-01-31 13:51
    Złodzieje i oszuści!
    2
  • Users Avatars Mini
    Oszczędzają kosztem innych pisze: 2014-01-31 15:12
    No popatrz... a może byłeś jednym z tych, którzy mieli otrzymać fakturę papierową a dostali "ekologiczną". :-). W każdym bądź razie, moim zdaniem, kara się należy jak psu buda...
    1
  • Users Avatars Mini
    inco pisze: 2014-01-31 15:16
    Ja przeniosłem do nich numer i żałuję ogromnie. Orange oszukuje mnie. Co miesiąc przychodzą błędne faktury. Co miesiąc zmuszony jestem składać reklamacje. (oczywiście mylą się na moją niekorzyść). Ciekawe ilu abonentów tak naciągają? Orange= złodzieje!
    1
  • Users Avatars Mini
    Kiedy będzie porządek z Orange pisze: 2014-01-31 15:57
    Mnóstwo ludzi oszukują i nikt im nic nie robi, szczególnie starszych. Zawyżanie rachunków, doliczanie różnych kwot z sufitu, kto się nie odwoła traci. Straszna sieć Orange złodzieje!
    1
  • Users Avatars Mini
    Aaaaa pisze: 2014-01-31 16:51
    Zgłaszajcie to ludzie do odpowiednich organów skoro takie cyrki w Orange się dzieją. Wywnętrzaniem się na portalu tego nie zmienicie ale gdy zajmie się tym jakiś Urząd, Orange będzie musiał się opamiętać.
    0
  • Users Avatars Mini
    toczek pisze: 2014-01-31 19:16
    Wyjątkowa łaskawość UOKiK wobec Orange. Ciekawe co na to te 90 tys. klientów wpuszczonych w "ekooszczędności". Sam miałem taki problem z Orange, z powodu braku faktury papierowej opóźnione płatności i karne odsetki 2 razy w czasie trwania 1 umowy, ale za każdym razem wywalczyłem realizację obowiązku doręczenia papierowej faktury klientowi. Raz próbowali wymusić na mnie 10 zł za dostarczenie "duplikatu faktury", ale też się nie dałem. Niestety po takich decyzjach UOKiK pozycja klienta w sporach z Orange wyraźnie słabnie. Mnie to już jednak nie dotyczy, nauka nie poszła w las i zmieniłem operatora.
    2
  • Users Avatars Mini
    Inco pisze: 2014-02-02 10:35
    Mnie się też kończy umowa, uciekam z Orangekomuny jak najdalej i innych będę do tego namawiał.
    -1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: