Telekomunikacja Polska wysyłała faktury elektroniczne zamiast tradycyjnych abonentom, którzy nie wyrazili na to zgody. Spółka uniknęła kary finansowej, w zamian zobowiązała się do uzyskania zgód klientów otrzymujących e-faktury. Tym, którzy ich nie wyrażą — TP SA ma przywrócić dostarczenie rachunków w formie papierowej
Warunkiem przesyłania klientowi faktur w formie elektronicznej jest uzyskanie na to jego zgody. Konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej - reguluje to rozporządzenie Ministra Finansów. Tymczasem, Telekomunikacja Polska SA przesyłała elektroniczny obraz faktury na adres e-mail lub indywidualne konto na portalu internetowym nawet tym abonentom, którzy nie zaakceptowali tej formy wysyłki. TP SA dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur do części abonentów 1 stycznia 2011 r. Zmiana objęła prawie 90 tys. konsumentów.
Prezes UOKiK uznała, że TP SA pomijając wymóg prawny uzyskania zgody odbiorców na przesłanie faktur elektronicznych zamiast w formie papierowej, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Operator został zobowiązany do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą – musi dostarczać faktury w formie papierowej. Ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę również obowiązek poinformowania Urzędu w terminie 140 dni o realizacji nałożonego zobowiązania.