Telekomunikacja Polska ocenia, że błędy związane z przenoszeniem danych z systemu billingowego Tytan do systemu Serat 2 mogą wystąpić na nie więcej niż 12 tys. z 1,3 mln faktur. Zidentyfikowano trzy typy błędów związanych z przenoszeniem danych z jednego systemu billingowego do drugiego: pomyłka w pozycji nabywca usługi (wpisano adres do korespondencji), naliczenie opłaty za pocztę głosową, która w listopadzie była w promocji za darmo oraz wpisanie - tam, gdzie klient korzysta z polecenia zapłaty - "płatność gotówką".
Problemem jest także dokonana wraz ze zmianą systemu billingowego zmiana numeru ewidencyjnego użytkownika. Spowodowała, ona że TP będzie musiała wysłać do banków opłacających za swych klientów rachunki telefoniczne w ramach zlecenia stałego tablice zamiany starych numerów ewidencyjnych na nowe.
Pełna treść artykułu z dziennika Rzeczpospolita znajduje się tutaj