OptiX Polska podpisała z Telekomunikacją Polską umowę na wdrożenie Centralnego Systemu Backupu oraz świadczenie usług serwisowych. Łączna wartość umowy wynosi 44 mln zł.
Centralny System Backupu jest systemem tworzącym zapasowe kopie danych wszystkich systemów produkcyjnych Telekomunikacji Polskiej. Wdrożenie systemu pozwoli m.in. na pełną centralizację procesów wykonywania kopii zapasowych systemów produkcyjnych oraz zarządzania nimi. Umowa przewiduje realizację systemu w dwóch fazach – w pierwszej zostanie wdrożona jego podstawowa funkcjonalność, zaś w drugiej system ulegnie rozbudowie o dedykowane centrum zapasowe.
Wartość umowy obejmującej wdrożenie Centralnego Systemu Backupu oraz świadczenie usług serwisowych wynosi w fazie pierwszej 26 mln zł netto, a w fazie drugiej, dotyczącej ośrodka zapasowego, 18 mln zł netto.
Od lat oferujemy zintegrowane systemy IT zabezpieczające zasoby informatyczne firm oraz wspierające ich bieżącą działalność biznesową. Bardzo cieszy nas fakt, że partner, z którym pracujemy od lat, docenia przebieg naszej dotychczasowej współpracy, co potwierdza wybór naszej firmy na wykonawcę Centralnego System Backupu. Myślę, że dodatkowym atutem przy ocenie naszej oferty, był fakt, że daliśmy się poznać jako integrator terminowo realizujący projekty, dostarczający wysokiej jakości zaawansowane rozwiązania technologiczne. Warto dodać, że realizowany wspólnie z Telekomunikacją Polską SA projekt jest największym tego typu w Polsce – powiedział Andrzej Retman, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający firmy OptiX Polska.
Do realizacji systemu dla Telekomunikacji Polskiej zostanie wykorzystane oprogramowanie firmy Legato oraz sprzęt firm StorageTek, EMC, Hewlett-Packard, Sun i IBM.
OptiX Polska wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Prokom Software.