Telekomunikacja Polska złożyła do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek o dopłatę w wysokości 220 mln zł za świadczenie w 2007 roku usługi powszechnej. Pieniądze pozwolą zrekompensować firmie usługi, które były świadczone poniżej kosztów m.in. plan socjalny, czyli ofertę dla najuboższych klientów i połączenia z automatów telefonicznych.
"Kwota dopłaty, o którą wnioskujemy została dokładnie wyliczona. Przekazaliśmy UKE wszystkie niezbędne dane dokumentujące straty, jakie ponieśliśmy świadcząc usługę powszechną oraz zadeklarowaliśmy wolę przekazania jeszcze innych danych i dokumentów, które zostaną uznane przez UKE za niezbędne do wydania decyzji. Ponadto wnieśliśmy o powołanie biegłego rewidenta w celu przeprowadzenia oceny przedstawionych danych oraz przeprowadzenia rozprawy dla wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości i przyśpieszenia w ten sposób postępowania" - mówi Maciej Rogalski, dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP.