Telekomunikacja Polska podała, że rynek łączy do Internetu rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie i w ujęciu wartościowym w latach 2003/2004 urósł on o 35%. Dla porównania wartość rynku komórkowego w tych latach urosła "tylko" o 16.2%. Rynek internetowy stanowi ponad 7% całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce. TP podała, że 30% gospodarstw domowych korzysta w Polsce z Internetu (wiosna 2005).
TP jest zdecydowanym liderem na rynku dostępu szerokopasmowego z udziałem na poziomie 74%. Największymi konkurentami są firmy Dialog, e-Wro, Netia, TeleNet i główne telewizje kablowe (Grupa Aster, Vectra, UPC, Multimedia, ICP Net). Na koniec pierwszego kw. bieżącego roku TP miała 793 tys. użytkowników dostępu szerokopasmoego.
Według badań Internet Market:
96% Internautów wie, że Telekomunikacja Polska oferuje swoim abonentom dostęp do Internetu
neostrada tp jest znana wśród 86% użytkowników Internetu
pakiety internetowe tp są znane wśród 57% użytkowników Internetu
W zasięgu usługi neostrada tp jest 81% wszystkich klientów TP.
Obecnie średni czas uruchomienia usługi od momentu złożenia zamówienia do przygotowania linii to 2 dni kalendarzowe. W 2004 było to 5 dni kalendarzowych. 71% klientów neostrady tp jest zadowolonych z usługi. Jest to najwyższy wskaźnik zadowolenia spośród wszystkich usług tp.
72% wszystkich łączy szerokopasmowych w TP to łącza o przepustowości mniejszej niż 512 kbps (128 oraz 320). Średnio klienci operatora transmitują 5-7 GB danych.
neostrada tp – 512 kbps na tle konkurencji krajowej
neostrada tp – 512 kbps – na tle operatorów Europy Wschodniej
neostrada tp – 512 kbps – na tle operatorów Europy Zachodniej