Rzecznik Praw Obywatelskich uważa, że Telekomunikacja Polska narusza interesy swoich klientów, zmuszając ich do dokonywania opłat za pośrednictwem banków i poczt.
"Operator powinien zapewnić swoim abonentom możliwość wpłacania świadczeń bez ponoszenia kosztów prowizji. Jeśli dla własnej oszczędności likwiduje kasy, powinien zapewnić przekaz oszczędności na swój koszt" - napisał w liście do UOKiK Rzecznik Praw Obywatelskich, prof. Andrzej Zoll.
TP zlikwidowała kasy w biurach obsługi klientów od 1 września tego roku. Oznacza to konieczność korzystania przy wnoszeniu opłat za usługi spółki za pośrednictwem banków i urzędów pocztowych.
Prof. Zoll podkreślił w liście do UOKiK, że interesy klientów TP są naruszane m.in. dlatego, że spółka nie planuje przeznaczyć pieniędzy uzyskanych z likwidacji kas na zrekompensowanie klientom większych kosztów, które będą musieli ponieść w wyniku wprowadzonych zmian.