Telekomunikacja Polska nie rozważa obecnie zmiany nazwy Idea na Orange i nie jest zainteresowana sprzedażą aktywów Centertela, ani utratą operacyjnej kontroli nad tym operatorem.
"Nie jesteśmy zainteresowani pozbyciem się Centertela. Jesteśmy operatorem narodowym i ważną częścią naszej aktywności jest i będzie PTK Centertel. Orange był niegdyś zainteresowany kupnem udziałów Centertela, ale TP nie jest w żaden sposób zainteresowana sprzedażą swoich aktywów" - powiedział agencji IS BusinessWire Marek Józefiak, prezes TP.
"Inną sprawą jest dyskusja o powiązaniach biznesowych z grupą Orange, która ma w mojej ocenie bardzo dużo do zaoferowania Centertelowi w zakresie know-how możliwości rynkowych i marketingowych. Dlatego zmiana brandu 'Idea' na 'Orange' mogłaby nastąpić, co nie jest wykluczone, ale dzisiaj w ogóle się o tym nie dyskutuje" - dodał.
Józefiak poinformował, że zmiana marki byłaby możliwa tylko wówczas, gdyby z tego tytułu rosła wartość Centertela, bowiem przez to rośnie wartość grupy TP SA. "Jeżeli wartość spółki może być podniesiona przez efekt synergii z grupą Orange, np. poprzez zmianę brandu Idei, czy inne działania, na takie propozycje pozostajemy otwarci" - dodał.