Telekomunikacja Polska ma po I kw. bieżącego roku tylko 196 tys. użytkowników ADSL. I kwartał rozczarował - liczba aktywnych użytkowników Neostrady zwiększyła się o 19 tys. ze 177 tys.
Słaba sprzedaż ADSL jest spowodowana trudną sytuacją materialną Polaków oraz wysokością cen dostępu. Innym powodem spowolnienia w I kwartale było wyczekiwanie potencjalnych klientów na wyjaśnienie się kwestii wysokości podatku VAT na Internet, a także silna konkurencja na rynku. Przeciwnikiem TP SA są telewizje kablowe, które mają ponad 150 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu. Jednak to sieci osiedlowe zabrały najwięcej potencjalnych klientów TP. Nie ma dokładnych statystyk, jednak TP szacuje liczbę klientów takich małych sieci na ok. 400 tys.
TP wciąż liczy na przyspieszenie sprzedaży i zrealizowanie planu opiewającego na 461 tys. klientów Neostrady na koniec tego roku.