TP obiecuje obniżkę, PTC nie wierzy

Newsy
Opinie: 31

Polska Telefonia Cyfrowa przedstawiła dziś swoje stanowisko w sprawie rozliczeń interkonektowych z Telekomunikacją Polską. Według PTC istnieje realna szansa, że ceny połączeń z sieci stacjonarnej do sieci komórkowej (F2M) spadną do około 80 gr brutto z obecnej średnie stawki oscylującej wokół 115 gr. Według PTC jedyną szansą na obniżkę cen jest obniżka marży Telekomunikacji Polskiej, która przy obecnych stawkach interkonektu wynosi 200% średniej obserwowanej w Unii Europejskiej. Telekomunikacja Polska całkowicie nie zgadza się z takimi danymi i zarzuca Erze manipulację. Według Grażyny Piotrowskiej-Oliwy z TP marża TP na połączeniu F2M w godzinach szczytu wynosi obecnie 18 groszy, a po planowanych obniżkach spadnie do 10-12 gr. Według TP marże te są na poziomie średniej europejskiej.

PTC 1 czerwca br. zaproponowała TP obniżenie swoich stawek interkonektowych F2M do:

  • T1: 68 gr./min (dni powszednie w godzinach szczytu);

  • T2: 50 gr./min (dni powszednie poza godzinami szczytu);

  • T3: 40 gr./min (soboty, niedziele i święta).

czyli średnio -15% w stosunku do średniej europejskiej. Według PTC, TP nie przyjęła propozycji, ponieważ nie chciała obniżyć swoich marż na tych połączeniach. Pozostali operatorzy przyjęli w/w propozycję Ery (Netia, Tele2, Dialog itp.).

2 września br. trzej operatorzy sieci komórkowych potwierdzili w pismach do prezesa URTiP gotowość zastosowania w rozliczeniach międzyoperatorskich nowych stawek w następującej wysokości:

  • 0,650 PLN/ minutę połączenia w okresie taryfikacyjnym T1

  • 0,480 PLN/ minutę połączenia w T2

  • 0,400 PLN/ minutę połączenia w T3

Obecne stawki rozliczeń F2M obowiązujące od dnia 30 czerwca 2003 r. wynoszą:

  • 0,735 PLN/ minutę połączenia w okresie taryfikacyjnym T1;

  • 0,500 PLN/ minutę połączenia w T2;

  • 0,400 PLN/ minutę połączenia w T3.

Największa obniżka ma dotyczyć rozliczeń za połączenia realizowane w godzinach szczytu – tj. o 11,6 %. Stawka w dni powszednie poza godzinami szczytu ma zostać obniżona o 4 %.

PTC twierdzi jednak, że obecnie nie może zgodzić się na obniżkę stawek interkonektowych, ponieważ według jej informacji TP nie zamierza wprowadzić obniżki swoich taryf dla klientów końcowych. Obniżka stawek PTC oznaczałaby dodatkowe podwyższenie już zawyżonych marż Telekomunikacji Polskiej. Telekomunikacja zadeklarowała dziś jednak, że obniżki będą, a cena połączeń dla klienta końcowego ma oscylować wokół 1 zł butto. TP nie zgadza sie jednak na prośbę PTC, co do pisemnego zadeklarowania obniżek lub przestawienia nowych taryf. Według Grażyny Piotrowskiej - Oliwy zapisanie obniżek cen końcowych w umowie interkonektowej nie jest możliwe również ze względów na zapisy w nowym Prawie Telekomunikacyjnym. Obawy Ery co do planowanych obniżek mogą wynikać z zachowania operatorów niezależnych, którzy pomimo obniżenia stawek interkonektowych nadal nie obniżyli cen czekając na ruch TP.

Sieć Plus GSM również nie podpisała nowej umowy interkonektowej z TP. Podpisy pod nowymi stawkami złożyli za to przedstawiciele PTK Centertel.

Opinie:

Opinie archiwalne (31):

Komentuj

Komentarze / 31

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    omega pisze: 2004-09-14 23:34
    Nieżle się rozczuliłem, tepsa i era tak dbają o biednego abonenta, aby mógł taniej dzwonić, a po cichu kombinują żeby się nie dogadać im więcej hałasu tym lepsza reklama.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek19 pisze: 2004-09-14 23:41
    Ja nie wierzę ani Tepsie, ani Erze. Nawet się zrymowało. Prawda leży gdzieś po środku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2004-09-14 23:50
    Grzegorz_Z - nie pracujesz w tpsa przypadkiem bo to ten typ myslenia mniej wiecej.
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-14 23:51
    Zawsze mówiłem że TPSy to złodzieje i oszuści - Era zeszła ze swoich stawek i dogadała się z Dialogiem,Netią i TELE2 więc wychidzi totalna chamówa ze strony TPSY niech ich rozłączy coraz więcej :P
    0
  • Users Avatars Mini
    plewa pisze: 2004-09-15 00:16
    ja tepsie nigdy nie zaufam, nie wierze ze oni chcą pojsc na reke i ustepuja tepsa do tego nie dorosła
    0
  • Users Avatars Mini
    sbigi pisze: 2004-09-15 00:17
    ciekawe od kiedy tak era się martwi o klijentów tpsa, jezeli TP mowi że obniży cenny połączeń to chyba tak zrobi a tego nie da się zrobić z dnia na dzień......
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2004-09-15 00:22
    wsadzic ich do jednego wora i bic i za kazdym razem winny by dostal!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2004-09-15 00:25
    Ja nie rozumiem tu niektorych komentarzy. W koncu jesli zakonczy sie to obnizka cen polaczen dla koncowych klientow, to chyba Erze naleza sie brawa, ze ma odwage zawalczyc z TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2004-09-15 00:27
    Podobnie jak z Heyah, odzywaly sie glosy, ze to jaks sciema, ze oszustwo, a prosze czym sie zakonczylo, ze mamy jedne z najtanszych prepaidow w Europie i dzieki komu to? No chyba nie dzieki TPSA :) moim zdaniem powinnismy wspierac PTC w walce z TPSA!
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2004-09-15 00:29
    "JAK PARTIA MÓWI ŻE ZABIERZE TO ZABIERZE ..... A JAK PARTIA MÓWI ŻE DA TO MÓWI "
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2004-09-15 00:41
    Ale PTK Centertel podpisała, ciekawe dlaczego;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-09-15 00:42
    Dla mnie z tego artykułu wynika jasno, że TPSA to jednak cwaniak jakich mało, Specjalnie teraz na Erę zwalają winę za drożyznę! "To oni są źli" mówi TPSA, a sami czytamy, że POMIMO obniżek interkonektu ceny NIE spadały. Świetnie - to Era i Plus poobniżają a TPSA się sianem wykręci? To skandal. A że PTK Centertel podpisał to nic dziwnego, przecież oni to TPSA
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-09-15 00:46
    ***Grzegorz_Z: czy Ty jesteś jakimś masochistą? Pewnie popieraj francuskich krwiopijców z TPSY! :( Ciągną kasę, a wszystko ucieka do Francji, bo sory, panie na Błękitnej to raczej kokosów nie zbijają:( Mówisz że TPSA ma ustalać warunki! To straszne jeśli tak ma być, niech by sobie ustalała, gdyby miałą kilka procent na rynku,ale oni są monopolistą!!!!! weź to pod uwagę, że co TPSA powie to święte, bo nie ma od TPSA ucieczki, nawet neostrada, z której właśnie piszę dla wielu jest jedynym wyborem, a raczej brakiem wyboru:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2004-09-15 00:55
    *neoplus, w pelnie popieram. to, ze Idea podpisala to chyba nikogo nie dziwi. Mam nadzieje, ze chociaz Plus jeszcze stanie z Era w jednym szeregu i postawi sie TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    mahomed pisze: 2004-09-15 01:04
    Co za bałagan!!! Ja uważam że Tepsa przez tyle czasu oszukiwała i nadal będzie oszukiwać, mimo to że pod sobą ma tylu klientów. Nic nie bedzie taniej...!
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2004-09-15 01:07
    Panowie co za problem - rezygnujcie z telefonu stacjonarnego bo komorki w prepaidzie są już tanśze niż dzwonienie z telefonu TPsa (sam abonament to prawie 50 zł za friko). Jak jeszcze dodamy do tego nalicznie sekundowe i możliwosc wysyłania sms-ow to wybór jest oczywisty.
    0
  • Users Avatars Mini
    Nadajnik pisze: 2004-09-15 01:43
    Brawo Era! Nie daj się żabojadom z telekomuny!!! Tylko tepsa zawyża wszystkie ceny m.in.za rozliczenia operatorów niezależnych internetu, oni by obniżyli o połowe gdyby telezłodziej obniżył stawki do poziomu w innych państwach europejskich bo wszystkie łącza opierają się i tak na narodowym molochu! Dobrze że Plus też nie dał się wycyckać tepsie. To że Idei dobrze się układa z mamusią to nie dziwi, kiedyś nawet za tańsze połączenia z telemacochy do córeczki UOKiK uznał to niezgodne z prawem! I tylko PTC przyczyniło się wprowadzając Heyah do tego że mamy tak tanie połączenia w prepaidzie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bertolucci pisze: 2004-09-15 02:58
    *lenox, dowiedz, sie lepiej na co PTC sie nie chce zgodzic, bo to nie jest takie proste :)Tylko Idea bez slowa zgadza sie na wszystko co im posuwa do podpisania mama TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-15 10:04
    Śmiać mi się chce - PTC ustaliła, operacyjnie zapewne, że TP nie obniży cen połączeń. A skąd ta pewność? Pewnie biorą sami z siebie przykład. Kiedy np. Kułakowski mówił o zaprzestaaniu dotowania aparatów, Era wprowadziła Nokię 7650 za 149 PLN netto.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-15 11:21
    No ja się nie dziwię, że PTC nie wierzy na dobre słowo TPSIE:))) HE HE HE , ja też bym nie uwierzył, już parę razy dałem kredyt zaufania Błękitnej, zawsze się zawiodłem, he he :)
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-15 11:23
    A wtym całym galimatiasie to najlepiej na wszystkim wyjdzie Plus w myśl zasady, gdzie dwóch się bije itd... Bo na Erę spadną wszelkie gromy a Plusik w kącie stoi rączki zaciera, bo przecież i on na tym sporze zyska nie tracąc przy okazji nic ze swej popularności. To niezłe
    0
  • Users Avatars Mini
    dorsaj7 pisze: 2004-09-15 11:57
    powiem tak.marża jaką mają niezależni (Dialog, Netia itp) oscyluje w granicacvh 5-7 groszy.minutę, a komórki zgarniają z tego w chwili obecnej 75 i więcej gr/min...doliczyć do tego vat i mamy 75 gr + 5 gr =80 gr + 18 gr VAT = 98 gr.. czy ta cena nie jest przypadkiem jakąś średnią u niezależnych opów? więc kto tu kogo ładuje? napewno nie stacjonarki nas opierdzielają z kasy............
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg0rek pisze: 2004-09-15 13:12
    pRAWDA JEST TAKA ŻE tELEKOMUNA OD ZAWSZE LUBIŁA ROLOWAĆ pRZECIĘTNEGO KOWALSKIEGO i choć zarabiamy smiesznie mało to i tak nie zmienia faktu że za rozmowy możemy płacić jak europejczyk :( mam nadzieję że telekomuna Padnie jak pies pluto. I życzę jej tego z całego serca bo to jedyny sposób na uzyskanie Prawdziwej konkurencji bo Telekomuna ma monopol i dyktuje warunki, przy okazji jest bezkarna praktycznie więc Nagina ludzi jak tylko może... W końcu slogan "Telekompromitacja Polska s.a to Ludzka rzecz okradać"......
    0
  • Users Avatars Mini
    pglowka pisze: 2004-09-15 15:43
    Kiedy TP wprowadzi naliczanie sekundowe w standardowym abo?
    0
  • Users Avatars Mini
    maj pisze: 2004-09-15 15:47
    tp nie stac na normalne działania, za długo panowały tam inne układy oparty na socjalistycznych wzorcach i teraz tak samo probuje dzialac wtymuszajac na innych dobre przede wszystkim dla siebie rozwiązania.
    0
  • Users Avatars Mini
    WIBRATOR pisze: 2004-09-15 17:54
    Jeszcze parę słów na temat TPS-y. Wiecie o tym, że impuls u nich nie jest 60-cio a 40-to sekundowy ? To kant w biały dzień, ale mało kto o tym wie. Wiem to od ich pracownika, który sam mówi o swojej firmie, że to najbardziej monopolistyczna firma w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    WIBRATOR pisze: 2004-09-15 17:55
    Nasz naród powinien masowo postawić się TPSie i ogłosić np. tydzien bez telefonu stacjonarnego !!! Ciekawe, jak by się czuli, gdyby taka akcja przybrała na sile ? A może zaczaniemy ją zaraz - przynajmniej w gronie golowiczów ?
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-09-15 22:40
    WIBRATOR : zgadzam sie zrobimy akcje antyTPSA .Narodzie nadeszla wikopomna chwila.... nasz kraj stanol u progu woljny z TPSA :):D fajnie to brzmi
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-09-16 01:05
    WIBRATOR TO JEST DOBRE - nie wykonywać połączeń przez 10 minut ale by mieli straty :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    dexallegro pisze: 2004-09-16 01:20
    Gdzie dwoch sie bije tam 3 korzysta ciekawe kim bedzie ten 3??
    0
  • Users Avatars Mini
    ii pisze: 2004-09-16 22:45
    Pisze się tu o marży 5 gr jaką mają niezależni operatorzy stacjonarni za ruch do komórek. Operatorzy komórkowi już od wielu miesięcy mają bardzo niską stawkę rozliczeniową za ruch do TP w tzw. szczycie. Przykładowa marża na zachwalanej tutaj tak Erze wynosi (wybrałem ich najtańsze połączenia dla najwięcej płacących klientów, zwykły klient płaci zawsze drożej): Taryfa Era moja VIP 500 : cena za min. 60 gr z tego marża dla Ery ponad 50 gr Taryfa Happy : cena za min. 77 gr z tego marża dla Ery ponad 70 gr Taryfa Biznes VIP 500 : cena za min. 60 gr z tego marża dla Ery ponad 50 gr Taryfa Taka jak Ty L : cena za min. 75 gr z tego marża dla Ery ponad 60 gr Heyah : cena za min. 80 gr z tego marża dla Ery ponad 70 gr Zostawiam to bez komentarza. Zapewne i tak wszystkiemu jest winna TP.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: