Zarząd Telekomunikacji Polskiej poinformował, iż w dniu 19 kwietnia 2005 roku Polska Telefonia Komórkowa oraz spółka Orange Brand Services Limited z siedzibą w Bristolu w Wielkiej Brytanii zawarły umowę licencyjną, na podstawie której PTK Centertel uzyska prawo do prowadzenia działalności pod marką ORANGE. Zawarcie umowy jest związane z wprowadzeniem przez PTK Centertel marki Orange.
Umowa określa zakres wzajemnej współpracy PTK Centertel i Orange w procesie rebrandingu. Umożliwia to współpracę z Grupą Orange oraz wprowadzenie międzynarodowej marki na polski rynek.
Firma PriceWaterhouseCoopers dokonała niezależnej oceny warunków finansowych tej umowy (ang. fairness opinion). Komitet Audytowy Rady Nadzorczej TP, wraz z dwoma niezależnymi członkami, jednogłośnie zaakceptował podpisanie umowy.
PTK Centertel oczekuje, że wprowadzenie nowej marki produktowej będzie miało pozytywny wpływ na wyniki operacyjne, bazę klientów i wzrost przychodów. Dodatkowo wpłynie pozytywnie na rentowność spółki.
Ponadto, dzięki dołączeniu do międzynarodowej Grupy Orange klienci PTK Centertel uzyskają dostęp do dodatkowych innowacyjnych produktów i usług opartych o najnowsze technologie.
Orange będzie aktywnie uczestniczył w procesie zmiany marki, wspierając PTK Centertel w zakresie komunikacji marketingowej i dystrybucji.
Opłata licencyjna z tytułu używania znaku towarowego Orange przez PTK Centertel wynosić będzie 1,6% obrotu PTK Centertel. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością przedłużenia.
Marka Orange pojawiła się po raz pierwszy na rynku brytyjskim 28 kwietnia 1994 r. Obecnie, Orange jest jednym ze światowych liderów telefonii komórkowej, świadczy usługi w 18 krajach 54 milionom klientów. Marka Orange jest uznawana za jedną z najbardziej innowacyjnych, posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. Poziom przychodów Orange w 2004 roku wyniósł 19,7 mld EUR.