Telekomunikacja Polska uruchamia sieć sklepów "multitelekomunikacyjnych". Pierwsze cztery Telepunkty otwarto 21.12 w Kielcach, Poznaniu, Częstochowie i Częstochowie Nowej Wsi.
Powstanie sieci ma być częścią zmian jakie przechodzi obecnie TP aby stać się firmą mogącą konkurować na coraz trudniejszym rynku telekomunikacyjnym.
Funkcje Biur Obsługi Klientów w zakresie sprzedaży usług i akcesoriów przejmą Telepunkty. Natomiast docelowo sprawy związane z korzystaniem z usług TP będzie można załatwić przez telefon, za pośrednictwem bezpłatnej „Niebieskiej Linii TP”.
Telepunkty zaoferują klientom m.in.:
- Pełen dostęp do informacji o wszystkich usługach oferowanych przez TP i Grupę Kapitałową (telefonia stacjonarna, Internet, telefonia komórkowa);
- Możliwość ich zamówienia;
- Zakup stacjonarnych i komórkowych aparatów telefonicznych i wszelkich innych akcesoriów telekomunikacyjnych;
- Zakup kart telefonicznych;
Lokalizacja Telepunktów została tak wybrana, aby spełniała następujące kryteria:
- Dostępność dla klientów;
- Widoczność;
- Usytuowanie w najbardziej uczęszczanych przez Klientów miejscach miasta;
Do połowy stycznia 2003 roku TP uruchomi ich 39 w całej Polsce. Natomiast do końca 2003 roku 130. Telepunkty posiadają jednolitą wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną.