TP podała dane operacyjne Idei

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 12

Telekomunikacja Polska w opublikowanym dziś raporcie kwartalnym za IV kwartał 2002 zaprezentowała wybrane dane operacyjne PTK Centertel.

Liczba abonentów PTK Centertel:

(tys.) 31 grudnia 2001 31 grudnia 2002
IDEA 1 203 1 740
POP 1 540 2 728
NMT 42 12
Razem 2 785 4 480

Wskaźniki operacyjne PTK Centertel za 12 miesięcy zakończone 31 grudnia 2001 r. oraz 31 grudnia 2002 r.:

  POP IDEA Zagregowane*
01.01.2001-

31.12.2001

01.01.2002-

31.12.2002

01.01.2001

-31.12.2001

01.01.2002

-31.12.2002

01.01.2001

-31.12.2001

01.01.2002

-31.12.2002

ARPU (miesięcznie w zł) (miesięczne przychody na abonenta) 31,4 31,1 139,8 138 85,9 73,3
MoU (miesięcznie w min.)(czas połączeń na abonenta) 36,2 28,4 121,2 124,6 78,9 66,4
SAC (zł)(koszt pozyskania abonenta) 216 117,5 719 707,6 429,9 346,6

*Obliczenie nie obejmuje danych wygenerowanych w standardzie NMT.
Zagregowane miesięczne ARPU z usług SMS wyniosło za okres I-IV kwartału 2002 r.: 7,1 zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-03-03 20:23
    a jak tam zyski idei?
    0
  • Users Avatars Mini
    jacze pisze: 2003-03-03 20:12
    bardzo szczegolowy rapotr:) hahaha
    0
  • Users Avatars Mini
    sfwef pisze: 2003-03-03 20:39
    chyba raczej strata...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-03-03 20:41
    rzeczywiście, wyjątkowo szczegółowy raport... Co widzimy? Zysk na abonenta - niższy, czas połączeń - niższy... na szczęście koszt pozyska nia też niższy :-) Nie wiem, czy przy jeszcze niższych cenach usług Idea zrealizuje ambitne plany osiągnięcia zysku już w przyszłym roku :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    K_rytyk pisze: 2003-03-03 21:11
    Ciekawe, czy licza moje 3 popo, ktore dostalem bylem jak wymienialem rodzince telefony w zostance razem???
    0
  • Users Avatars Mini
    nr124 pisze: 2003-03-03 21:50
    nie za fajny ten raport.Strasznie mało danych w nim.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-03-03 22:19
    nr124 : mało ale konkretnie. Wnioski: SAC w abonamencie pozwala na pozyskanie 6 klientów w pre-paidze 707/117=6. A zysk z sześciu klientów pre-paid to 6*31,3 = 187138. Czyli jednak opłaca się pozyskiwać klientów pre-paid gdyż przychód z 6 klientów pp jest większy niż od jednego abo chociaż koszt ich pozyskania jest ten sam.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-03-04 01:29
    ***siwy_256*** Dokladnie to samo, w nieco inny sposob, probowalem wylozyc 'komus' kilka dni wczesniej w innym newsie. Sieciom oplaca sie inwestowac w prepaidowcow, gdyz wygenerowane przez nich zyski w stosunku do kosztow pozyskania sa znaczaco wyzsze niz postpaidzie. Jest to takze wyjasnienie dlaczego wogole sa cyrografy... i dlaczego na nie sa krotsze niz 24 mce (w standardowej ofercie - pomijam wyjatki z 12 mce kontraktem). Wniosek dla Opow - Prepaid nie znaczy gorszy i nalezy dbac o takich uzytkownikow w sposob zdecydowany!
    0
  • Users Avatars Mini
    Zwierzak pisze: 2003-03-04 12:27
    siwy_256 - weź pod uwagę jeszcze długość życia klienta w sieci. Prepaidowiec żyje średnio krócej w sieci niż abonamentowiec. A poza tym pewność uzyskiwania dochodu (abonament) też jest ważna. Gdy weżmie się to pod uwagę, wtedy już to tak różowo nie wygląda... Ale co racja, to racja - prepaid jest coraz ważniejszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    kawa pisze: 2003-03-04 16:19
    ....ciekawe co powiedzą wszyscy którzy twierdzą, że Idea jest najtańsza, skoro wychodzi, że średnio każda minuta rozmowy kosztuje klienta ponad 1,15 zł :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Krissvette pisze: 2003-03-04 20:26
    Sama nazwa "Idea" większości się chyba dobrze kojarzy:))
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-03-08 22:29
    tepsa jest chyba zadowolona z corki!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: