Telekomunikacja Polska i Cisco Systems podpisały umowę ramową określającą zasady współpracy w zakresie wsparcia Cisco Systems dla Telekomunikacji Polskiej oraz jej klientów. Dzięki podpisaniu umowy Telekomunikacja Polska uzyskała dostęp do wsparcia technicznego Cisco Systems zarówno dla własnych rozwiązań sieciowych, jak i dla rozwiązań swoich klientów korporacyjnych.
Umowa podpisana przez Telekomunikację Polską umożliwia wykorzystanie takich usług, jak:
bezpośrednie wsparcie techniczne sprzętu i oprogramowania Cisco Systems,
dostarczenie sprzętu zamiennego w przypadku awarii,
zapewnienie możliwości dostępu do Centrum Wsparcia Technicznego Cisco.
W październiku 2003 firmy podpisały list intencyjny dotyczący strategicznej współpracy przy definiowaniu, tworzeniu i wdrażaniu nowych usług opartych na urządzeniach transmisji danych dla odbiorców korporacyjnych oraz przedsiębiorstw średniej wielkości. Realizując jego zapisy Telekomunikacja Polska wdrożyła m.in. usługi zarządzanego CPE (CPE - Customer Premises Equipment - urządzenia obsługujące bezpośredni dostęp do Internetu lub sieci WAN). W czerwcu 2004 Telekomunikacja Polska uzyskała certyfikat Cisco Systems Premier Partner.
"Kontrakt serwisowy z Cisco Systems ma dwa ważne aspekty. Z jednej strony zapewnia wysoki poziom obsługi technicznej naszej własnej sieci produkcyjnej. Jest to niezbędny warunek świadczenia usług telekomunikacyjnych o bardzo wysokim poziomie jakości i niezawodności. Z drugiej strony, jest elementem realizacji programu partnerskiego z Cisco Systems" - powiedział Konrad Kobylecki, Członek Zarządu ds. Techniki Telekomunikacji Polskiej.