TP S.A. zablokowała części swoich abonentów, korzystających z „Gadatka”, numer dostępowy do serwera Tele2. W ten sposób uniemożliwiła wykonywanie tańszych telefonicznych połączeń międzystrefowych, międzynarodowych oraz z telefonami komórkowymi oferowanych przez firmę Tele2 Polska w technologii VoIP. Sytuacje takie miały już miejsce w strefach numeracyjnych Krakowa (0-12) i Warszawy (0-22). Działania Telekomunikacji Polskiej S.A. narusza polskie prawo telekomunikacyjne (Dz. Ust. nr 73 poz. 852, art. 43 ust. 3), a także przepisy „Regulaminu świadczenia usług telefonicznych o charakterze powszechnym przez Telekomunikację Polską S.A. ze zmianami wprowadzonymi uchwała nr 13/01 Zarządu TP S.A. z dnia 26.01.2001 r. i uchwałą nr 80/01 Zarządu TP S.A. z dnia 22.05.2001 r” (Dział IV „Odpowiedzialność” §30). Firma Tele2 Polska zamierza interweniować w tej sprawie w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także dochodzić swoich praw i udzielać pomocy klientom. „Blokowanie numeru dostępowego do sieci firmy Tele2 to skandal!” – mówi Justyn Depo, prezes firmy Tele2 Polska – „Telekomunikacja Polska S.A. po raz kolejny stosuje praktyki monopolistyczne. Tym razem posunęła się jeszcze dalej – cenzuruje prywatne rozmowy swoich abonentów. Złożymy w tej sprawie doniesienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.” Firma Tele2 Polska prosi wszystkich użytkowników "Gadatka" o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości w działaniu urządzenia pod numer 0-801 322 322. Pracownicy udzielą informacji jak postępować w przypadku zablokowania numeru dostępowego oraz podejmą interwencję ze swojej strony. |