Telekomunikacja Polska wraz z innymi operatorami (Idea, Era i Plus GSM) włączyła się do akcji popularyzowania usługi Polecenie zapłaty. Inicjatorem kampanii informacyjnej jest Związek Banków Polskich, który zrzesza 46 banków świadczących tą usługę. W ciągu roku liczba rozliczeń zrealizowanych w drodze Polecenia zapłaty wzrosła o 340 proc. - w maju 2002 r. odnotowano 180 tys. takich transakcji.
Polecenie zapłaty dostępne jest w Telekomunikacji Polskiej od października 2001r. Obecnie z nowej formy płatności mogą korzystać
Klienci TP w dwóch regionach: warszawskim i poznańskim(. Do końca tego roku Polecenie zapłaty zostanie udostępnione wszystkim Klientom Telekomunikacji. Dotychczas tą drogą - miesięcznie - realizowanych jest ponad 5 tys. transakcji na rzecz TP.
Klienci chcący regulować zobowiązania wobec Telekomunikacji Polskiej za pomocą Polecenia zapłaty powinni posiadać rachunek
oszczędnościowo-rozliczeniowy w banku oraz wypełnić i podpisać formularz zgody na taką formę płatności. Formularz zgody na obciążenie rachunku można otrzymać w BOK lub zamówić telefonicznie pod bezpłatnym numerem 0 - 800 50 80 18. Oryginał zgody realizacji zobowiązań w trybie Plecenia zapłaty Klient dostarcza do BOK osobiście lub listownie. Na podstawie tego dokumentu nasza firma przystępuje do rozliczeń w formie Polecenia zapłaty po uzyskaniu akceptacji Banku Klienta.
O wysokości kwot zobowiązań i terminach ich płatności Telekomunikacja Polska informuje Klienta wysyłanymi dokumentami płatniczymi. Klient ma prawo do odwołania zrealizowanej transakcji Polecenia zapłaty w terminie 30 dni kalendarzowych dla osób fizycznych i 5 dni roboczych dla pozostałych osób lub podmiotów. W każdym momencie Klient może zrezygnować z rozliczania płatności w drodze Polecenia zapłaty poprzez odwołanie zgody w formie pisemnej.