Telekomunikacja Polska S.A. poinformowała, że 11 kwietnia 2002 r. podpisała z firmą Sofrecom Polska i PricewaterhouseCoopers Polska umowę na wdrożenie Pierwszej Fazy Systemu Obsługi Klientów w TP S.A. (Customer Relationship Management-"CRM") realizowanego w oparciu o oprogramowanie PeopleSoft.
Łączna wartość umów w ramach pierwszej fazy realizacji systemu wynosi ok. 67 mln zł. Program pilotażowy zostanie uruchomiony w regionie Poznań, gdzie w pierwszej fazie projektu utworzone zostanie Centrum Kontaktu ("Contact Centres") obsługujące klientów indywidualnych a także część klientów biznesowych.
Dzięki zastosowaniu CRM, abonenci TP S.A. mają uzyskać możliwość szybkiej i sprawnej obsługi przez telefon bez konieczności wizyt w Biurze Obsługi Klienta . Dla TP S.A. system CRM oznaczać będzie redukcję kosztów operacyjnych wraz z oczekiwanym wzrostem satysfakcji klientów. System CRM będzie odgrywał kluczową rolę w lepszym dostosowaniu oferty TP S.A. do potrzeb poszczególnych grup klientów. W perspektywie wdrożone rozwiązanie ma przyczynić się do zwiększenia poziomu lojalności klientów.