Telekomunikacja Polska zamierza w 2003 r. pozyskać 250 tys. abonentów korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu, znanego pod marką Neostrada. Szwankująca w 2002 r. usługa ma być obecnie jednym z okrętów flagowych operatora.
Obecnie TP SA ma niemal 21 tys. abonentów Neostrady (linie ADSL), w tym prawie 4 tys. klientów biznesowych. Liczba klientów tej usługi wzrasta dynamicznie, gdyż na koniec III kwartału 2002 r. było ich tylko 6,5 tys. Ponadto 126,5 tys. klientów korzysta z abonamentów internetowych dodzwanianych (tzw. dial up). Usługa SDI (Szybki Dostęp do Internetu) zyskała sobie 105 tys. klientów.
Podczas wczorajszego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury prezes telekomu zapewnił, że TP SA nie jest zainteresowana utrzymywaniem pozycji monopolisty, poprawia współpracę z konkurencją i zamierza rywalizować jakością usług, a nie blokowaniem rynku.
Odpowiadając na pytania posłów na temat sytuacji France Telecom, inwestora TP SA, który przeżywa olbrzymie kłopoty finansowe, Marek Józefiak stwierdził, że ciężka sytuacja FT nie ma żadnego wpływu na TP SA.